راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

عضو فدرال رزرو آمریکا: فعلا ارزهای رمزنگاری‌شده اهمیت چندانی ندارند

جروم جی هیدن پاول (Jerome Jay Hayden Powell) عضو کنونی هیئت‌رئیسه فدرال رزرو آمریکا در پاسخ به سیاست‌های فعلی و آینده بانک فدرال نبست به ارزهای غیرمتمرکز گفت: «بیت‌کوین و ارزهای رمزنگاری‌شده جزو موضوعاتی است که ما با دقت بسیار زیادی رویشان نظارت می‌کنیم.»

یک ارزیابی باورنکردنی، افزایش قیمت تاریخی، میزان زیاده استفاده از بیت‌کوین ازجمله دستاوردهای بیت‌کوین است که یک مورد دیگر هم به آن اضافه می‌شود: درحال حاضر قانون‌گذاران بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا، ارزهای رمزنگاری‌شده را به چشم یک سیاست رسمی درنظر گرفته‌اند.

جی پاول در واشنگتن، در جلسه‌ای حضور داشت که در آن دیوید آلفرد پردو، سناتور جمهوری‌خواه جورجیا یک ساعت پایانی جلسه را به بیت‌کوین اختصاص داد.

پردو در این جلسه گفت: «ما با یک حباب دیگری مواجه هستیم که به مراتب از حباب دات کام سال 1990 چندین برابر بزرگ‌تر است و مربوط به ارزهای رمزنگاری‌شده مانند بیت‌کوین است.»

او در ادامه گفت: «ارزش کنونی بیت‌کوین بیش از 29 شرکت S&P 500 آمریکا است و با فرض اینکه این ورند ادامه پیدا کند نتیجه آن چه تأثیری بر گزینه‌های سیاست پولی شما به‌عنوان بانک مرکزی خواهد داشت؟»

پاول در پاسخ به این سؤال سناتور گفت: «در بلند مدت مسائل مربوط به ارزهای رمزنگاری‌شده اهمیت بسیار دارد. اما این ارزها امروزه اهمیت چندانی ندارند. باید بگویم که این ارزها فعلا به‌اندازه کافی بزرگ نیستند که دارای اهمیت باشند.»

.

ترس از حباب

البته پاول در این جلسه عنوان کرد که ارزیابی‌ها در خصوص بیت‌کوین در این مدت تغییر کرده و طی مدت یازده ماه صدها درصد افزایش پیدا کرده است.

به همین دلیل هم پاول در صحبت‌هایش گفت که از نقطه‌نظر ما، ارزهای رمزنگاری‌شده جزو موضوعاتی است که ما با دقت بسیار زیادی رویش نظارت انجام می‌دهیم. ما به موضوعی مانند زنجیره بلوک، به چشم فناوری نگاه می‌کنیم که می‌تواند کاربردهای قابل توجهی در بخش پرداخت داشته باشد.

پس از صحبت‌های پاول، سناتور جورجیا بار دیگر از او سؤال کرد که آیا بانک مرکزی به فناوری‌های به‌کار گرفته‌شده در شرکت‌های مختلف در دنیا مانند استفاده علی‌بابا از زنجیره بلوک و ارزهای رمزنگاری‌شده توجهی دارد؟

و پاول در جواب گفت: «ما نگاه ویژه‌ای به تمام این تکنولوژی‌ها داریم؛ ما باید چنین نگاهی داشته باشیم و به نظرم چنین کاری حتی می‌تواند لذت‌بخش و جالب هم باشد.»

منبع: Bitcoin.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.