راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تلاش پیوسته و بی‌سروصدا / علی رضازاده معاون فناوری اطلاعات بانک انصار را بیشتر بشناسید

ماهنامه عصر تراکنش / بانک انصار در این سال‌ها تلاش کرده به یک بانک عالی تبدیل شود. هرچند این بانک همیشه زیر سایه مالکان خود بوده، اما نمی‌شود چشم بر تلاش آنها بست. خیلی از کارهایی که در بانک انصار انجام شده، شاید اگر در بانک دیگری بود، سروصدای زیادی به‌پا می‌کرد.

بانک انصار این روزها از طریق اپلیکیشن به سمت افتتاح حساب حرکت کرده است و خدماتی که این بانک در فضای مجازی ارائه می‌کند، جزء پیشروترین خدمات بازار بانکی است. رضازاده در بانک انصار مانند بیشتر مدیران این بانک برای آموزش اهمیت زیادی قائل هستند و در رویدادهای آموزشی مختلفی می‌شود آنها را ملاقات کرد.

پیش‌تر و در حاشیه رویدادی که درباره کلان‌داده‌ها برگزار شده بود، خبرنگار راه پرداخت از او درباره اهمیت کلان‌داده‌ها پرسید که او این‌گونه پاسخ داده بود: «داشتن داده نه‌تنها در صنعت بانکداری، بلکه در تمامی علوم جزء ضرورت‌ها شده و در هر مبحثی متخصصان به‌دنبال این هستند که برای شناخت مشتریان، توسعه محصولات و پیش‌بینی آینده، داده به دست آورند. از همین رو هرچه دایره این نیازمندی‌ها بزرگ‌تر شود، نیازمندی به داده هم بیشتر می‌شود.

در بانکداری هم در مباحثی مانند شناسایی زمینه‌های سرمایه‌گذاری، مدیریت ریسک و حفظ سرمایه، بازاریابی و شناسایی مشتری و دیگر حوزه‌ها، زمینه‌های جمع‌آوری داده زیادی وجود دارد که وقتی اینها را کنار هم می‌گذاریم، خودبه‌خود با یک کلان‌داده روبه‌رو هستیم. داده وقتی کوچک باشد، یک دیدگاه کانالیزه محدود خواهیم داشت. هرچه این داده بزرگ‌تر شود، بینش ما هم کامل‌تر می‌شود.

در این عصر که عصر اطلاعات و رقابت‌های تنگاتنگ و هوشمندانه است، داده ضرورت دارد و با توجه به آن جامعیتی که اشاره کردم، توجه به کلان‌داده‌ها ضرورت پیدا می‌کند. در بعضی از صنایع ممکن است سرمایه آنها عددی محدود باشد، اما در بانک تجمیع سرمایه‌ها قرار دارد و از نظر پولی بزرگ و حساس‌تر است؛ پس جمع‌آوری داده و تحلیل آن فوق‌العاده حائز اهمیت است.»

1 دیدگاه
  1. دوست قدیمی می‌گوید

    یک انسان فاسد و اختلاس گر ، تزویرگری و فساد جزو لاینفک زندگی علی رضازاده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.