راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پشتیبانی شورای عالی فضای مجازی ایران از هرگونه اقدامی در راستای قانون‌گذاری ارزهای دیجیتالی

شورای عالی فضای مجازی ایران با تأکید بر اهمیت ایجاد و پیروی از قوانین در حوزه ارزهای رمزنگاری‌شده گفته است که از هرگونه اقدامی در راستای قانون‌گذاری برای استفاده از ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین در کشور پشتیبانی خواهد کرد.

فایننشیال تریبون به نقل از سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی گفته است که آن‌ها از هرگونه قانون‌گذاری و تنظیم مقررات جهت استفاده از بیت‌کوین و دیگر ارزهای مجازی استقبال می‌کنند و همچنین پیروی از این قوانین جزو الزامات است.

.

وضعیت ارزهای رمزنگاری‌شده در ایران

باوجود اینکه هنوز قانون مشخصی درخصوص این ارزها در ایران وجود ندارد، اما مردم استفاده‌های زیادی از بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی دارند.

به گفته فیروزآبادی، در ایران از این ارزهای مجازی برای انجام پرداخت، تجارت و ماینینگ استفاده‌های بسیاری می‌شود. او در صحبت‌هایش به این موضوع اشاره کرد که در حال حاضر مکانیزم‌هایی وجود دارد که توسط سازمان‌های مسئول مانند بانک مرکزی برای کنترل و نظارت بر عرضه ارزهای دیجیتالی در سراسر کشور اجرا می‌شود.

او درباره چنین مکانیزم‌هایی گفت: «مکانیزم‌های کنترل و نظارت بر عرضه ارزهای رمزنگاری‌شده از طریق همکاری بانک مرکزی با نهادهای مربوطه در حال اجرا است اما خود مردم هم باید از خطرات موجود در این حوزه آگاهی داشته باشند.»

دبیر شورای عالی فضای مجازی در صحبت‌هایش به این موضوع هم اشاره کرد که این شورا با همکاری بانک مرکزی مطالعه‌ای روی مبانی افزایش قیمت ارزهای رمزنگاری‌شده انجام می‌دهد و این روند هم تا زمانی که درباره یک تصمیم قطعی به توافق برسند ادامه خواهد داشت.

در همین حال، ناصر حکیمی معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی به مردم درباره خطراتی که در رابطه با بیت‌کوین و دیگر ارزهای مجازی وجود دارد، هشدار داد و عنوان کرد که افراد با سرمایه‌گذاری پولشان روی این ارزها، سرمایه‌شان را در معرض خطر قرار داده‌اند.

منبع: The COINTELEGRAPH

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.