راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

راه‌اندازی راهکار مبتنی بر زنجیره بلوک در شرکت بیمه AIA هنگ‌کنگ

شرکت بیمه هنگ‌کنگی AIA یک راهکار مبتنی بر زنجیره بلوک برای ارائه سرویس به مشتریان بانک‌های طرف قراردادش، راه‌اندازی کرده است تا به این ترتیب بتواند برای افزایش تجربه مشتری و بهبود کارایی تلاش کند.

این پلتفرم جدید به شرکت AIA این امکان را می‌دهد تا بتواند داده‌ها و همین‌طور مدارک دیجیتالی موردنیاز را به‌طور آنی با بانک‌های شریکش به اشتراک بگذارد.

به گفته AIA، این پلتفرم می‌تواند موجب صرفه‌جویی در زمان و همینطور ایجاد شفافیت در فرایندهای کسب‌وکار شود. ایپ من کیت، مدیر ارشد فناوری و عملیات AIA می‌گوید: «مشتری هسته اصلی کسب‌وکار ما را تشکیل می‌دهد و به این ترتیب شرکت ما متعهد است تا با استفاده از فناوری و تکنولوژی‌های مناسب، تجربه مشتری‌ها را بهبود بخشد. این شرکت می‌تواند با استفاده از فناوری زنجیره بلوک سرویس‌ها و خدمات سریع‌تر و با امنیت و شفافیت بیشتر ارائه دهد تا درنهایت منجر به ارائه مزایای قابل توجهی به مشتری می‌شود.»

زنجیره بلوک یک تکنولوژی دفاترکل مشترک و غیرقابل تغییر است که داده‌ها و تراکنش‌ها را ثبت می‌کند و برای افزایش اعتماد و امنیت و شفافیت میان بخش‌ها و رگولاتورها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پلتفرم زنجیره بلوک AIA مبتنی بر Hyperledger Fabric است که به دنبال پیشرفت فناوری‌های زنجیره بلوک در این صنعت است.

منبع: Insurance Business mag

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.