راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

«دیدی‌بود» در تلاش برای تغییر فضای تجارت الکترونیکی است

ماهنامه عصر تراکنش / کمی بالاتر از میدان منیریه تهران ساختمانی نبش کوچه شهید خضابی قرار دارد که نمای بیرونی آن خبر ازآنچه که درون آن می‌گذرد نمی‌دهد. اینجا ساختمان دیدی‌بود است. دیدی‌بودی‌ها خودشان را این گونه معرفی می‌کنند: «دیدی بود یک پلت فرم تجارت اجتماعی است، یک هسته مرکزی با خیل عظیمی از ذینفعان مختلف. در واقع کارکرد دیدی بود ایجاد زیرساخت و بستر مناسب در راستای گردآوری برندها، خدمات و عرضه آن به کاربران در یک فضای مجازی کسب‌وکار است.»

بستر تجارت اجتماعی دیدی بود، برند تجاری شرکت ویرا آزما است که با حمایت مالی بانک حکمت ایرانیان به‌عنوان نوع توسعه‌یافته‌ای از بسترهای اجتماعی دنیا در سال 1393 فعالیت خود را آغاز نموده و در ادامه روند خود در سال 1395 با حضور مستقیم برندها در کنار جامعه مشتریان و سایر عناصر بازار گسترش‌یافته است. پلتفرم دیدی بود به همه لایه‌های مشتریان خود در قالب ساختار خلاقانه کلونی اعم از بازارهای بانکی، لوازم خانگی، فن‌آوری اطلاعات، تجهیزات و خدمات ورزشی، لجستیک و سایر بنگاه‌های اقتصادی و همچنین مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا با داشتن یک پروفایل تجاری یا عادی در پلتفرم دیدی طی کوتاه‌ترین زمان ممکن، فروشگاه الکترونیکی خو د را راه‌اندازی کرده و کسب‌وکار خود ر ا در جغرافیای وسیعی گسترش دهند. مصرف‌کنندگان هم از تجربه خریدی با بهترین قیمت و مطمئن‌ترین توزیع‌کننده بهره‌مند شوند.

حبیب ابوقداره بنیان‌گذار این کسب‌وکار معتقد است که فعالیت‌های دیدی‌بود در راستای اقتصاد مبتنی بر شبکه است و دراین‌باره می‌گوید: «اعتقاد کلی من بر این است که اقتصاد مبتنی بر صنعت جایش را به اقتصاد مبتنی بر شبکه می‌دهد. در اقتصاد مبتنی بر صنعت شما یک کالا را یک‌بار تولید می‌کنید و با یک‌بار خرید، از سبد محصول آن فروشنده خارج می‌شود ولی در اقتصاد مبتنی بر شبکه یک محصول را تولید می‌کنید و با توجه به نوع کیفیت محصول، می‌توانید آن را چندین بار به کاربران متفاوت بفروشید.» اگر می‌خواهید گفتگوی راه پرداخت با او را بخوانید اینجا کلیک کنید.

عکاس: علی بیات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.