راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اتریوم را چگونه و از چه جاهایی می‌توان خریداری کرد

ارزهای رمزنگاری‌شده کلیدواژه‌ای است که این روزها شاید موضوع خیلی از جستجوهای اینترنتی، کنفرانس‌ها، سخنرانی‌ها و حتی رویدادهایی باشد. این ارزهای رمزنگاری‌شده مانند بیت‌کوین، به‌خاطر رشد قیمت سریع و قابل توجهی که به‌خصوص از اوایل امسال داشتند، موردتوجه خیلی‌ها قرار گرفته‌اند. بیت‌کوین معروف‌ترینِ این ارزها است اما یکی از رقبای آن یعنی اتریوم هم ارز دیگری از این خانواده است که در حال حاضر هر یک اتریوم قیمتی برابر با 293 دلار دارد.

اگر می‌خواهید بدانید که چطور می‌توانید یک خرید امن و سریع اتریوم داشته باشید، در ادامه با ما همراه باشید.

اتریوم (ETH) یک ارز رمزنگاری‌شده مانند بیت‌کوین و لایت‌کوین است و فناوری که تمامی این ارزها روی آن جریان دارند، فناوری به نام زنجیره بلوک است.

زنجیره بلوک درواقع دفترکل توزیع‌شده فردبه‌فردی است که درحال حاضر، امن‌ترین راه برای انجام تراکنش‌ها به‌حساب می‌آید.

.

چطور و از کجا با استفاده از پول بدون پشتوانه اتریوم خریداری کنیم؟

منظور از پول بدون پشتوانه یا پول فیات همان ارزهای رایج در دنیا مانند دلار، پوند و یورو است. برای خرید اتریوم با استفاده از این پول‌های رایج در دنیا، شما به یک کارت اعتباری یا نقدی و یا یک حساب بانکی موردتأیید برای انجام نقل‌وانتقالات بین‌المللی نیاز دارید.

گام بعدی این است که ازطریق یکی از پلتفرم‌های تبادل ارز موجود یک حساب کاربری برای خودتان ثبت کنید، خویت خودتان را تأیید کنید و درنهایت یک روش پرداخت اضافه کنید.

باید بگوییم که روند تأیید از نظر زمانی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است و فرایند خرید هم روزبه‌روز آسان‌تر می‌شود.

اینکه می‌گوییم آسان‌تر شده، منظورمان این است که اگر یادتان باشد، همین دو سال پیش، برای خرید اتریوم، شما باید اول بیت‌کوین خریداری می‌کردید و کیف پول اتریوم می‌ساختید و بعد از آن می‌توانستید بیت‌کوین خریداری‌شده‌تان را به اتریوم تبدیل کنید. برای اینکه بتوانید پول فیات خودتان را دوباره دریافت کنید بایستی کل این فرایند را تکرار می‌کردید.

اما خبر خوبی که برای خریداران اتریوم داریم این است که شما می‌توانید در هر یک از پلتفرم‌های زیر و با استفاده از پول فیات، یک حساب اتریوم باز کنید:

.

Coinbase

Coinbase یکی از امن‌ترین و سریع‌ترین صرافی‌های دنیا برای خرید اتریوم است. Coinbase یک کارگزار دارایی‌های دیجیتالی است که از ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین، اتریوم و لایت‌کوین پشتیبانی می‌کند. شما همچنین می‌توانید از طریق این سایت ارزهای خودتان را بفروشید و یا آن‌ها را به پول فیات تبدیل کنید.

.

Buy-Ether

این پلتفرم هم پلتفرم امن دیگری برای خرید اتریوم به حساب می‌آید و شما می‌توانید این کار را با استفاده از یورو یا هر ارز رمزنگاری‌شده دیگری مانند بیت‌کوین انجام دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آدرس اتریوم خودتان را ارائه دهید.

.

CEX.io

دیگر مکان امنی که کارت‌های اعتباری را پذیرش می‌کند و به شما امکان خرید مستقیم اتریوم و بیت‌کوین را می‌دهد، CEX.io است که خدماتش تقریبا مشابه Coinbase است. البته باید گفت که اگر شما شهروند غیرآمریکایی هستید، ممکن است فرایند تأیید شما بیشتر از دو روز طول بکشد.

.

چطور با استفاده از بیت‌کوین، اتریوم بخریم

اگر شما بیت‌کوین داشه باشید که خریدن اتریوم مانند آب خوردن است؛ چراکه دیگر نیازی به انجام هرگونه فرایند تأییدی که می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد، نیست.

تنها کاری که باید انجام دهید ایجاد کیف پول اتریوم و پیداکردن امن‌ترین و ارزان‌ترین پلتفرم برای تبدیل بیت‌کوینتان به اتریوم است. Coinbase و CEX.io هردو از جاهایی هستند که این سرویس را به افراد ارائه می‌دهند. در ادامه می‌توانید دیگر گزینه‌های پشینهادی موجود را ببینید:

.

Poloniex

Poloniex پلتفرمی است که به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از بیت‌کوین یا 63 ارز رمزنگاری‌شده دیگر، بتوانید اتریوم بخرید.

.

Kraken

Kraken هم دیگر پلتفرمی است که برای خرید اتریوم با استفاده از ببیت‌کوین وجود دارد. البته ممکن است کمی طرح آن شلوغ و گیج‌کننده باشد؛ اما وقتی که توانستید مسیر خودتان را پیدا کنید، متوجه می‌شوید که چه کارهای جالب و شگفت‌انگیزی می‌توانید با آن انجام دهید.

البته به این نکته هم توجه داشته باشید که هرکدام از این پلتفرم‌ها می‌توانند قیمت‌های متفاوتی برای ارزها ارائه دهند و به همین دلیل هم ارزش دارایی‌های دیجیتال می‌تواند در پلتفرم‌های مختلف، متفاوت باشد. بنابراین قبل از هرگونه اقدام به خرید و یا ذخیره اتریوم مطمئن شوید که قیمت‌ها را به‌خوبی با یکدیگر مقایسه کرده‌اید.

منبع: huffingtonpost

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.