راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اوبر با همکاری ویزا کارت اعتباری صادر می‌کند

شرکت اوبر هم وارد کسب‌وکار کارت‌های اعتباری شد. یکی از خبرهای جالبی که در رویداد مانی 2020 لاس وگاس اعلام شد، همکاری اوبر با شرکت ویزا و بانک بارکلیز برای ارائه کارت‌های اعتباری به مشتریان اوبر است.

این کارت‌ها راه دسترسی جدیدی به اطلاعات با ارزش مشتری فراهم می‌کند و گام مهم دیگری در توسعه نقش اوبر در حوزه تجارت آنلاین و آفلاین است.

درخواست برای استفاده از این کارت‌ها راحت است. از دوم ماه نوامبر، اوبر مشتریان اوبر می‌توانند از طریق اپلیکیشن درخواست تاکسی اوبر، به این کارت‌ها دسترسی داشته باشند و همچنین می‌توانند به‌صورت آنلاین درخواست کارت بدهند.

بعد از چند دقیقه متقاضی حکم تأیید برای درخواست کارتش را دریافت می‌کند و تمام! کارت به‌صورت خودکار برای استفاده مشتریان اوبر آماده است. کارت فیزیکی هم بعد از یک هفته برای فرد صادر خواهد شد.

یک جایزه هم برای افراد در نظر گرفته شده است. در 90 روز اول، اگر فردی با استفاده از این کارت‌ها تا سقف 500 دلار خرید انجام دهد، 100 دلار جایزه دریافت می‌کند.

البته سبد جوایز بیشترازاین حرف‌ها است. با استفاده از این کارت‌ها، افراد می‌توانند برای خریدهایی که در رستوران و کافی‌شاپ‌ها انجام می‌دهند تا 4 درصد تخفیف دریافت کنند، 3 درصد تخفیف برای هزینه‌های پرواز و هتل و اقامت‌گاه‌های Airbnb، 2 درصد تخفیف برای خریدهای آنلاین و یک درصد تخفیف هم برای دیگر موارد شامل حال افراد خواهد شد.

همچنین برای کسانی که طی یک سال با استفاده از این کارت‌ها تا 5 هزار دلار خرید انجام دهند، 50 دلار اعتبار برای اشتراک آنلاین درنظرگرفته شده است و از کسانی هم که این کارت‌ها را در اختیار دارند، به‌طور اختصاصی برای شرکت در مراسم‌ها دعوت خواهد شد.

همانطور که گفته شد با استفاده از این کارت‌ها، اوبر می‌تواند به اطلاعات جدید و بارزشی از مشتریانش دست پیدا کند اما چیزی که این شرکت با اطمینان درباره‌اش صحبت کرد این است که این اطلاعات را به هیچ‌وجه در اختیار شرکت‌های واسط قرار نخواهد داد.

البته اوبر قبلا هم مشکلات و مسائلی در زمینه حریم خصوصی داشته است. برای مثال این شرکت با ایجاد God-mode به کارمندانش این امکان را می‌داد تا رفت‌وآمد کاربران را با کمترین محدودیت یا شفافیتی بررسی کند. همچنین این شرکت قابلیتی ایجاد کرده بود که می‌توانست مکان و موقعیت کاربر را پس از اینه خودروی خودشان را ترک می‌کردند، ردیابی کند.

درباره کارت‌های اعتباری جدید اوبر، سخنگوی بانک بارکلیز گفته است که این کارت‌ها با نرخ بهره سالانه 15.99 درصد، 21.74 درصد و 24.74 درصد، براساس ارزش اعتبار متقاضی، خواهد بود.

البته این جریان ورود به بخش پرداخت، همگی به‌خاطر رقابتی است که در جریان شخصی‌سازی تجارت خرید مصرف‌کنندگان وجود دارد. شرکت آمازون، نمونه بسیار خوبی است. آمازون در حال حاضر اطلاعات بسیار زیادی درباره مصرف‌کنندگانش دارد و همین موضوع می‌تواند دلیل قانع‌کننده‌ای باشد که این شرکت می‌تواند به‌عنوان اصلی‌ترین خرده‌فروشی برای یک مصرف‌کننده درنظر گرفته شود.

اما اوبر با ارائه این کارت‌های اعتباری می‌تواند راه جدیدی برای شکستن این جریان انحصاری آمازون پیدا کند. با به‌دست آوردن اطلاعات پرداخت افراد، اوبر می‌تواند برای ارائه پیشنهادهای شخصی‌سازی‌شده با فروشندگان وارد همکاری شود.

البته باید گفت که ورود اوبر به مسائل مربوط به اعتبار درست مخالف جریان و مسیری است که رقبای اوبر درمواجهه با ویژگی‌های پرداختی خودشان پیش گرفته‌اند.

برای مثال، Grab ازجمله رقبای اوبر در آسیای جنوب شرقی است که اوایل امسال با خرید استارت‌آپ اندونزیایی Kudo راهی برای ارائه سرویس‌های مالی دیجیتالی به مشتریانش فراهم کرد و رقیب هندی اوبر به نام Ola هم به دلایل مشابه اپلیکیشنی به نام Ola Money را راه‌اندازی کرد.

با اینکه راه‌های انتخابی شرکت‌ها، راه‌های متفاوتی است، اما همگی یک هدف مشترک را دنبال می‌کنند و آن ارتباط بیشتر و ماندن در ذهن کاربران است.

منبع: Techcrunch

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.