راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره قدیمی‌ترین شرکت دانش بنیان ایران بیشتر بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / شرکت پویا قدیمی‌ترین شرکت دانش‌بنیان ایرانی است. انتظار از شرکت‌های دانش‌بنیان این است که عمر زیادی از آن‌ها نگذشته باشد. پویا اما این‌طور نیست. این شرکت آن‌قدر قدیمی است که نام این شرکت برخلاف بیشتر شرکت‌ها «تک‌سیلابی» است. نمی‌شود وقتی اولین بار با نام رسمی شرکت مواجه می‌شویم تعجبمان را پنهان کنیم. نام این شرکت پویای خالی است. نه بدون کلمه پیش یا پس‌ازآن.

آنچه در تصویر می‌بینید کارخانه این شرکت در قزوین است. شرکت پویا در سال ۱۳۶۱ در تهران به ثبت رسیده و صد درصد خصوصی است. این شرکت در زمینه طراحی و ساخت سامانه‌های بانکی و تولید دستگاه‌های خودکار خدمات بانکی (ATM)، با تمرکز بر ارائه راه‌حل‌های جامع، فعالیت می‌کند و از همکاری تمام‌وقت قریب به ۲۰۰ پرسنل که اکثر آنان را متخصصین نرم‌افزار و سخت‌افزار تشکیل می‌دهند بهره‌مند است.

پویا همواره در زمره شرکت‌های مطرح خصوصی کشور در عرصه فناوری اطلاعات بوده و مسعود مرتضوی مدیرعامل این مجموعه از بنیان‌گذاران انجمن شرکت‌های انفورماتیک و سپس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور است. تجربه طولانی و شناخت عمیق این شرکت از نیاز بومی بانک‌ها، موجبات بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های لازم برای طراحی، تولید و ارائه سامانه‌های بانکی را فراهم آورده است. پویا مجموعه‌ای از بهترین معماری‌ها، متدولوژی‌ها و ابزارهای تولید نرم‌افزار را به کار بسته است تا بهترین خدمات را ارائه کند.

اعتقاد به کیفیت و اتکا به توان تخصصی نیروهای کارآمد و همچنین ثبات مدیریتی، رمز پویایی شرکت پویا است. شرکت پویا در سال ۱۳۹۴ در بالاترین سطح از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فناوری اطلاعات، ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای به‌عنوان شرکت تولیدکننده کالا و محصولات دانش‌بنیان قرار گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.