راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رهبران مالی جهان فردا در سیبوس سی‌ونهم دور هم جمع می‌شوند

پنج سال پس از تأسیس سوئیفت یعنی در سال 1978، بروکسل، پایتخت بلژیک، برای نخستین بار میزبان گردهمایی سیبوس بود. سیبوس (sibos)، تنها رویداد ویژه صنعت مالی در سراسر جهان است که بازیگران مهم جهانی در این عرصه را به خود جذب می‌کند. سی و نهمین دوره این رویداد از فردا 24 مهر تا 27 مهرماه به میزبانی کانادا در شهر تورنتو برگزار می‌شود.

درحقیقت نزدیک به 40 سال است که سیبوس، رهبران مالی را برای همکاری و ایجاد تغییرات در صنعت گرد هم می‌آورد و به آن‌ها در درک نیروهای تاثیرگذار در حوزه مالی کمک می‌کند. کنفرانس امسال درباره مسائل پیرامون صنعت از جمله امنیت سایبری، هوش مصنوعی، تأثیر جغرافیای سیاسی و تغییرات قانونی، اطلاعات و هویت است.

چهار محور اصلی این رویداد جهانی شامل «بانکداری»، «انطباق»، «امنیت» و «تکنولوژی» است. در حوزه بانکداری، پرداخت‌ها و چالش‌های پیش روی این صنعت بررسی می‌شود. در بخش انطباق، جرائم مالی و واکنش‌های بانک‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند. حوزه امنیت، به این موضوع می‌پردازد که چگونه تغییرات نظارتی، زیرساخت‌های بازار را شکل می‌دهد و واکنش بازیگران بازار در این زمینه چگونه خواهد بود؟ در بخش فناوری نیز تأثیر آن بر خدمات مالی، چگونگی ارائه خدمات به مشتریان و چالش‌های امنیت سایبری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

در سیبوس 2016 چه مسائلی مطرح و بررسی شد؟

سیبوس 2016 که با حضور هشت هزار و 300 نماینده از 158 کشور جهان به میزبانی ژنو برگزار شد در حوزه‌های خدمات تجاری (18%)، مدیریت پولی (16%)، مشتقات (2%)، مبادلات ارز خارجی و پولی (4%)، پرداخت (34%)، امنیت (13%) و … بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.