راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همه چیز درباره اپلیکیشن همراه کارت

همراه کارت، اپلیکیشن بانکداری الکترونیکی شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا است. این اپلیکیشن قابل‌استفاده روی سیستم‌عامل‌های Android، iOS و WindowsPhone است. برای دانلود این اپلیکیشن می‌توانید از طریق کافه بازار، گوگل‌پلی، microsoft و همچنین از طریق سایت شرکت ارتباط فردا اقدام کنید.

 

ثبت‌نام در اپلیکیشن همراه کارت

بعد از دانلود و نصب اپلیکیشن همراه کارت برای استفاده از امکانات همراه کارت ابتدا لازم است که تبادل کلید انجام شود. برای این منظور باید گوشی خود را تا تکمیل شدن نوار دایره‌ای که به شما نمایش داده می‌شود، تکان دهید. هنگامی‌که نوار دایره‌ای 100 درصد پر شد، روی گزینه «ارسال» کلیک کنید. سپس تبادل کلید آغاز می‌شود و باید تا دریافت پاسخ تبادل کلید منتظر بمانید. بعد از اینکه تبادل کلید انجام شد، باید برای برنامه، رمز عبور تعیین کنید. بعد از تعیین رمز عبور، وارد برنامه می‌شوید.

 

منوی اپلیکیشن

در صفحه اصلی همراه کارت 6 گزینه وجود دارد که این 6 گزینه‌ به شرح زیر است:

  • خدمات کارت
  • خدمات سپرده
  • پیام‌ها
  • تنظیمات
  • درباره نرم‌افزار
  • راهنمای استفاده

 

1. خدمات کارت:

** برای استفاده از خدمات بخش «خدمات کارت» ابتدا باید از طریق قسمت زرد رنگی که در قسمت بالای صفحه «خدمات کارت» وجود دارد، کارت‌های بانکیان را اضافه کنید سپس برای استفاده از خدمات این کارت باید کارت بانکی موردنظرتان را انتخاب کنید. برای تغییر کارت پیش فرض بعد از ورود به منوی «خدمات کارت»، در بالای صفحه جایی که نامِ کارتِ انتخاب شده نشان داده می شود کلیک کنید تا وارد صفحه «کارت های من» شوید، سپس روی کارت مورد نظر خود کلیک کنید. در این‌صورت کارت پیش فرض شما تغییر خواهد کرد و می‌توانید از سرویس‌های ارائه شده، برای تمامی کارت‌های خود استفاده کنید.

در قسمت خدمات کارت اپلیکیشن همراه کارت 7 خدمت «موجودی»، «صورتحساب»، «انتقال وجه»، «پرداخت قبض»، «خرید شارژ»، «خرید بسته ایرانسل» و «سوابق تراکنش‌ها» وجود دارد.

موجودی: برای دریافت موجودی کارت‌ بانکی خود بعد از انتخاب کارت موردنظر، تنها کافی است رمز دوم کارتتان را وارد کنید و روی گزینه «ادامه» کلیک کنید.

* بر اساس قوانین بانک مرکزی برای دریافت موجودی کارت، مبلغی به‌عنوان کارمزد شتابی از حساب کارت شما کسر خواهد شد.

صورتحساب: در این قسمت می‌توانید سه تراکنش آخر حساب کارت بانک آینده خود را ببینید.

انتقال وجه: در این بخش شما می‌توانید از مبدأ کارت‌های بانک آینده، انصار، ایران زمین، پاسارگاد، پست بانک ایران، دی، سامان، سرمایه، شهر، کشاورزی، ملی و حکمت ایرانیان به هر کارت شتابی دیگر وجه انتقال دهید. برای این کار ابتدا باید شماره «کارت مقصد» و «مبلغ» موردنظرتان را وارد کنید و روی گزینه «ادامه» کلیک کنید سپس اطلاعات تراکنشی که می‌خواهید انجام دهید به شما نمایش داده می‌شود که در صورت درست بود اطلاعات روی گزینه «تأیید» کلیک کنید؛ سپس رمز دوم کارت و شماره CVV2 کارتتان را وارد کنید و روی گزینه «ادامه» کلیک کنید تا انتقال وجه انجام شود.

پس‌ازاینکه انتقال وجه شما با موفقیت انجام شد، برایتان رسید انتقال وجه نمایش داده می‌شود که می‌توانید این رسید را ذخیره کنید یا آن را به اشتراک بگذارید و یا آن را به‌صورت یک پیامک برای فردی ارسال کنید.

پرداخت قبض: برای پرداخت قبض می‌توانید هم «شناسه قبض» و «شناسه پرداخت» قبضتان را وارد کنید و روی گزینه ادامه کلیک کنید و سپس رمز دوم کارتتان را وارد کنید تا قبضتان پرداخت شود و هم می‌توانید با استفاده از گزینه «بارکدخوان» شناسه قبضتان را اسکن کنید و سپس مراحل پرداخت را طی کنید.

خرید شارژ: برای خرید شارژ بعد از واردکردن «شماره همراه» و «مبلغ» موردنظر خود، روی گزینه «ادامه» کلیک کنید، سپس اطلاعات تراکنشی که می‌خواهید انجام دهید به شما نمایش داده می‌شود که در صورت درست بود شماره همراه و مبلغ موردنظر روی گزینه «تأیید» کلیک کنید. در ادامه باید رمز دوم کارتی را که انتخاب کرده‌اید را وارد کنید و سپس با کلیک روی گزینه «ادامه»، شارژ خریده می‌شود.

خرید بسته ایرانسل: برای خرید بسته اینترنت ابتدا باید «شماره همراه» خود را وارد کنید سپس در قسمت «شارژ» باید یکی از گزینه‌های «سیم‌کارت‌های اعتباری»، «سیم‌کارت‌های دائمی» و یا «TD-LTE» را انتخاب کنید سپس از قسمت «نوع شارژ» از بین گزینه‌هایی که به شما نمایش داده می‌شود، نوع شارژی که مدنظرتان است را انتخاب کنید و در آخر روی گزینه «ادامه» کلیک کنید. سپس رسید تراکنشی که می‌خواهید انجام دهید به شما نمایش داده می‌شود که در صورت درست بودن اطلاعات روی گزینه «تأیید» کلیک کنید سپس با واردکردن رمز دوم کارتتان، بسته اینترنت شما خریداری می‌شود.

سوابق تراکنش‌ها: در این قسمت می‌توانید سوابق تراکنش‌های موفق و ناموفق خرید شارژ، پرداخت قبض و انتقال وجه که توسط این اپلیکیشن انجام داده‌اید را ببینید.

2. خدمات سپرده:

برای استفاده از خدمات بخش «سپرده» ابتدا باید از طریق قسمت قهوه‌ای رنگی که در قسمت بالای صفحه «خدمات سپرده» وجود دارد، حساب (سپرده) موردنظرتان را اضافه کنید تا بتوانید به خدمات این بخش که در ادامه درباره ی هر کدام توضیحانی آمده است، دسترسی داشته باشید.

برای دریافت رمز حساب خود می‌توانید از 3 طریق این کار را انجام دهید:

  • تماس با تلفن‌بانک آینده: 2957
  • مراجعه حضوری به شعب بانک
  • از طریق درخواست حضوری در پیشخوان‌های مجازی

موجودی: در این قسمت می‌توانید موجودی حساب خود را دریافت کنید.

صورتحساب: در این بخش می‌توانید 3 تراکنش آخر حساب خود را مشاهده کنید.

انتقال وجه: در این بخش می‌توانید از حساب خود به هر حساب (سپرده) دیگر نزد بانک آینده وجه انتقال دهید.

اطلاعات تسهیلات: از طریق این بخش می‌توانید از تاریخ سررسید، مبلغ و شماره قسط خود مطلع شوید.

تغییر رمز حساب: با استفاده از این قسمت می‌توانید رمز حساب خود را تغییر دهید.

محاسبه شبا: از طریق این قسمت می‌توانید، شماره شبای حساب خود را دریافت کنید.

سوابق تراکنش: اطلاعات و جزئیات تراکنش‌های انتقال وجه که از طریق این اپلیکیشن انجام داده‌اید می‌توانید در این بخش مشاهده کنید.

 

3. پیام‌ها:

در این قسمت می‌توانید پیام‌های ارسال‌شده از طرف این اپلیکیشن را ببینید.

4. تنظیمات:

در این قسمت 6 گزینه «کارت‌های مقصد»، «سپرده‌های مقصد»، «شارژ سریع»، «قبوض ذخیره‌شده»، «همگام‌سازی اطلاعات» و «تنظیمات ورود» وجود دارد.

در قسمت‌های کارت‌های مقصد و سپرده‌های مقصد امکان ذخیره، اضافه و حذف کارت و سپرده‌های مقصد وجود دارد.

شارژ سریع: در این قسمت می‌توانید شماره تلفن همراه خود و مبلغ موردنظرتان برای هر بار شارژ شدن شماره همراهتان را وارد کنید و روی گزینه «ثبت شارژ» کلیک کنید. سپس این اطلاعات ذخیره می‌شوند و ازآن‌پس برای شارژ سیم‌کارتتان می‌توانید به این بخش مراجعه کنید و تنها با واردکردن رمز دومتان شارژ خریداری می‌شود.

قبض ذخیره‌شده: در این بخش امکان ذخیره کردن و نام‌گذاری شناسه قبوض و انتخاب آن از منوی پرداخت قبض وجود دارد.

** هنگام انجام تراکنش از طریق اپلیکیشن همراه کارت در صورت مشاهده پیغام «نامشخص»، به منوی «سوابق تراکنش» مراجعه و تراکنش موردنظر را انتخاب کنید و گزینه «پیگیری» را انتخاب کنید.

همگام‌سازی اطلاعات: با استفاده از همگام‌سازی اطلاعات می‌توانید کلیه اطلاعاتی که در همراه کارت ثبت کرده‌اید، اعم از کارت‌های من، کارت‌های مقصد، سپرده‌های مقصد، شارژ سریع، لیست شماره‌ها و … را ذخیره کنید تا زمانی که نرم‌افزار را پاک کرده و مجددا نصب می‌کنید نیازی به ورود مجدد اطلاعات نباشد.

تنظیمات ورود: از طریق این بخش می‌توانید برای ورود به اپلیکیشن رمز عبور قرار دهید و یا رمز عبور فعلیتان را تغییر دهید.

 

5. درباره نرم‌افزار:

در این قسمت شماره تماس امداد مشتریان اپلیکیشن همراه کارت قرار دارد. از طریق این قسمت می‌توانید از نسخه همراه کارت نصب شده بر گوشی خود نیز آگاهی پیدا کنید. همچنین در این قسمت نوشته شده است: «تمامی حقوق مادی و معنوی این نرم‌افزار به شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا تعلق دارد.»

 

6. راهنمای استفاده:

در این قسمت توضیحاتی از تمامی خدماتی که در این اپلیکیشن قرار دارد، وجود دارد.

 

به زودی نسخه جدید همراه کارت با طراحی و برخی امکانات جدید ارائه خواهد شد.

پشتیبانی اپلیکیشن همراه کارت

درصورتی‌که در هنگام نصب و یا کار با اپلیکیشن همراه کارت با مشکلی روبه‌رو شدید، می‌توانید با شماره 27663320-۰۲۱ تماس بگیرید و یا از طریق آدرس ایمیل info@efarda.ir با پشتیبانی اپلیکیشن همراه کارت در ارتباط باشید.

 

در صورت تمایل به آشنایی با محصولات مشابه می‌توانید به مطلب «دانلود و معرفی اپلیکیشن‌های پرداخت» مراجعه کنید و با اپلیکیشن‌های مشابه آشنا شوید.

10 دیدگاه
  1. مهشید می‌گوید

    سلام مثل اینکه باید جوراب سرمون کنیم پول مونو پس بدین

    1. احد می‌گوید

      خانم مهشید من میخاماز این اپلیکیشن استفاده کنم ولی هنوز یه بار هم استفاده نکردم میشه راهنمایی کنین چه مشکلاتی داره ؟

  2. آرمی می‌گوید

    سلام آفرین مینا حاجی

  3. ناشناس می‌گوید

    باسلام
    ببخشید همراه کارت مربوط به کدام بانکه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.