راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کره جنوبی تجارت ارزهای رمزنگاری‌شده را ممنوع کرد

چند روز پیش کره جنوبی اعلام کرد که افزایش پول از طریق هرگونه ارز مجازی ممنوع خواهد بود. اخیرا شهر پکن هم تجارت و استفاده از تمام ارزهای رمزنگاری‌شده ازجمله بیت‌کوین را ممنوع اعلام کرد.

کمیسیون سرویس‌های مالی اعلام کرد که هرگونه جذب سرمایه از طریق عرضه اولیه ارز رمزنگاری‌شده (ICO)، تا زمانی که تجارت از طریق این ارزهای مجازی کنترل و نظارت شود، ممنوع خواهد بود و جریمه‌های سنگینی هم نصیب مؤسسات مالی و شرکت‌هایی خواهد شد که در انجام ICO نقشی داشته باشند.

ICO نوعی کرادفاندینگ اما به‌وسیله ارزهای رمزنگاری‌شده (معمولا بیت‌کوین) است که می‌تواند به‌عنوان سرمایه برای استارت‌آپ‌ها به کار گرفته شود.

رگولاتوری هنوز تجارت ارزهای مجازی را به‌عنوان بخشی از سیستم مالی خودش نپذیرفته است و همچنان به نظارت خودش ادامه می‌دهد تا ببیند که آیا در این زمینه مقررات بیشتری مورد نیاز است یا نه.

سئول اخیرا مقررات و همینطور نظارت بر ارزهای دیجیتالی را بیش از پیش تشدید کرده است و نگرانی‌های بسیاری در مورد ICO به‌عنوان ابزاری برای جمع‌آوری کمک‌های غیرمجاز و کلاهبرداری‌های مالی دارد.

در ماه جولای، کمیسیون اوراق بهادار و بورس آمریکا هشدار داد که برخی از ICOها می‌بایست مانند دیگر اوراق بهادار قانون‌گذاری شوند؛ مقامات کشورهای سنگاپور و کانادا هم مشابه چنین هشداری را اعلام کرده بودند.

پس از ممنوعیت ICO در پکن، قیمت بیت‌کوین از آخرین رکورد 5 هزار دلاری خودش، 25 درصد کاهش پیدا کرد و مقامات چین هم به تمام صرافی‌های ارزهای رمزنگاری‌شده کشور دستور داد که تا پایان سال تمام فعالیت‌هایشان را متوقف کنند.

جمعه گذشته، ارز بیت‌کوین با قیمت 4.186 دلار معامله می‌شد.

منبع: RT.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.