پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
کتاب «تفکر طراحی در کسبوکار» با حمایت ارتباط فردا منتشر شد
شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا در راستای انجام وظایف مسئولیت اجتماعی خود از چاپ کتاب «تفکر طراحی در کسبوکار» حمایت کرد. این کتاب توسط جین لیدکا و تیم الیگوی نوشته شده و مرتضی خضریپور آن را ترجمه کرده است. نشر آریانا قلم به چاپ رسیدهاست. تفکر طراحی در کسبوکار برای کسانی است که از کار فقط به دنبال درآمد و اعتبار نیستند، بلکه میخواهند از کاری که انجام میدهند لذت ببرند و به این دلیل است که شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا این کتاب را برای انتشار انتخاب کرده است.
ارتباط فردا به دنبال همکارانی است که از کار لذت ببرند، کسانی که فضای کاری در ارتباط فردا را دیدهاند میدانند مهمترین هدف در طراحی این فضا ایجاد حس پویایی در همکاران است.
این کتاب بهخوبی نشان میدهد که تفکر طراحی بهعنوان یک مهارت ذهنی چگونه میتواند در هر شغلی که باشیم به ما کمک کند تا از کار خود لذت ببریم. البته اگر جزو آن دسته افرادی هستید که فقط برای پول کار میکنید یا فقط دنبال تحسین و پرستیژ هستید احتمالاً این کتاب برای شما جذاب نخواهد بود؛ اما اگر از کارتان لذت میبرید در هر شغلی که باشید این کتاب برای شما خواندنی و لذتبخش است.
دلیل انتخاب این کتاب از سوی شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا در این دوره زمانی برای چاپ، ناکامی کسبوکارهای نوپا در مرحله ارائه محصول به بازار و نداشتن مشتریان دست به نقد است. این کتاب مانند راهنمای گامبهگام با طرح پرسشهای کلیدی و ارائه ابزارهای کاربردی، به کارآفرینان و نوآفرینان کمک میکند تا در مسیر موفقیت قرار بگیرند.
در این کتاب مدل نسبتاً جدیدی درزمینهٔ تفکر و حل مسئله تشریح میشود که تفکر طراحی نام دارد. تفکر طراحی در کسبوکار با بهدست دادن ابزارهای آن و مثالهای عینی، این فرآیند را از ابتدا تا انتها بهصورت کاربردی و فهمپذیر تشریح میکند.
ضرورت استفاده از تفکر طراحی به معنای بیفایده بودن رویکردهای مرسوم در کسبوکار نیست. بلکه این جعبهابزار جدید میتواند در کنار جعبهابزارهای تفکر تحلیلی قرار بگیرد تا فرد بتواند در مواجهه با مسائل مختلف امکانهای متنوعی در اختیار داشته باشد.
این کتاب قصد دارد با تغییر تعریف طراحی از ایدهای انتزاعی به مفهومی عملی و ابزاری روزمره که هر مدیری میتواند از آن سود ببرد، تفکر طراحی را قابل فهمتر کند.
هماکنون این کتاب منتشر شده است و علاوه بر اینکه میتوان در کتابفروشیها تهیهکرد؛ سفارش آنلاین آن نیز از طریق سایت ناشر امکانپذیر است.