راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

EMVCo مقررات توکنیزاسیون پرداخت خودش را به‌روزرسانی کرد

EMVCo که سازمان ارائه‌دهنده استانداردهای پرداخت است، چهارچوب فنی توکنیزاسیون پرداخت خودش را به‌روزرسانی کرد. او در این به‌روزرسانی نقش‌های جدید «برنامه توکن» و «کاربر توکن» را معرفی می‌کند تا قواعد و قوانین بخش‌های مربوط به «ارائه‌دهندگان سرویس توکن» و «درخواست کنندگان توکن» و همین‌طور جزئیات مربوط به ارتباطات همگی این‌ها با محیط پرداخت جهانی را بهبود بخشد.

نسخه به‌روزشده 2.0 این چهارچوب شامل موارد استفاده تجارت الکترونیک گسترده‌تر و همین‌طور پیشرفت‌های مدیریت عملیاتی خواهد بود که به‌منظور پشتیبانی از امکان همکاری‌های جهانی و سهولت بیشتر در حفظ امنیت تراکنش‌ها است.

به‌روزرسانی‌های اصلی در نسخه 2.0 این چهارچوب شامل موارد زیر است:

  • گسترش فرایندهای صدور مجوز پرداخت به‌منظور ایجاد امکان درخواست توکن پرداخت، البته به روشی به‌جز PAN
  • معرفی روشی برای تضمین توکن پرداخت که به این خاطر طراحی شده تا درخواست‌کنندگان توکن، مانند صادرکنندگان، ارائه‌دهندگان کیف پول دیجیتالی یا فروشندگان بتوانند به اطلاعات مرتبط با شناسایی و تأییدهای مربوط به صدور توکن پرداختشان دسترسی داشته باشند.
  • به رسمیت شناختن این موضوع که نهادی که توکنیزاسیون پرداخت را به اکوسیستم پرداخت معرفی می‌کند مسئول برقراری برنامه توکن پرداخت خواهد بود.این برنامه خط‌مشی‌ها و فرانیدهای کسب‌وکار را برای بخش تولید، صدور و مدیریت کامل توکن‌های پرداخت را مشخص می‌کند تا اثربخشی آن‌ها بهتر و بیشتر باشد.
  • ارائه جزئیات بیشتر درباره پردازش توکن پرداخت که درواقع لزوم استفاده از توکن پرداخت در فرایند کسب مجوز را کاملا روشن می‌کند.
  • معرفی مفاهیم جدید درباره استفاده‌های مشترک و محدود توکن‌های پرداخت به‌منظور پشتیبانی از توسعه بیشتر موارد استفاده از تجارت الکترونیکی

جک پن مدیر کمیته اجرایی EMVCoمی‌گوید: «EMVCo ارتباط تنگاتنگی با جامعه پرداختی دارد و هدفش از این همکاری توسعه چهارچوب‌های فنی به‌منظور ایجاد یک مبنای عملکردی مشترک برای راهکارهای توکنیزاسیون پرداخت است تا بتوانند به یک سطح از همکاری و مشارکت جهانی برسند.»

در این نسخه جدید، به‌روزرسانی‌هایی ارائه شده که بر صنعت پرداخت تأثیرگذار است و چگونگی تولید، به‌کارگیری و مدیریت توکن‌های پرداخت EMV را تعریف و مشخص می‌کند.

منبع: NFC World

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.