راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اسکوئر به‌دنبال دریافت مجوز بانکی در ایالت یوتا است

شرکت اسکوئر (Square) قصد درخواست ایجاد یک بخش کاملا بانکی در ایالت یوتا را دارد. این بخش از شرکت که بخش خدمات مالی اسکوئر نام خواهد داشت، هدفش ارائه وام و سپرده به کسب‌وکارهای کوچک است و با سرمایه‌ 56 میلیون دلاری شروع به کار خواهد کرد.

اسکوئر سومین شرکت فناوری مالی است که در این چند ماه اخیر به‌دنبال کسب مجوزهای بانکی بوده است. درواقع این درخواست‌های کسب مجوز بانکی، همگی به‌خاطر روی خوش نشان دادن رگولاتورهای فدرال به بانک‌های جدید بعد از بحران‌های مالی بوده است.

شرکت اسکوئر به کمک بخش وام‌دهی خود به نام Square Capital، به کسب‌وکارهای کوچک وام و سرویس Cash Advance ارائه می‌دهد و گفته است که بیش از 1.8 میلیارد دلار اعتبار به بیش از 141 هزار شرکت اختصاص داده است.

ژاکلین ریسِز مدیر Square Capital که در آینده عضو هیئت‌مدیره بانک احتمالی اسکوئر باشد، می‌گوید: «داشتن ارتباط مستقیم با رگولاتورها برای ما اهمیت بسیاری دارد.»

البته باید گفت که اقدامات این شرکت مانند سرویس انتقال پول دیجیتال، Square Cash و قسط‌بندی وام‌ها، از فعالیت‌های بخش بانکی این شرکت مجزا خواهد بود.

اسکوئر به‌دنبال دریافت مجوز چیزی به اسم شرکت وام صنعتی است، یعنی جایی که هم از مزایای بانک‌های سنتی برخوردار است و هم بخشی است که کارهایی جدای از مسائل بانکی انجام می‌دهد.

به گفته ریسِز، دلیل درخواست اسکوئر برای یک شرکت وام صنعتی، به‌خاطر مغایر بودن با مجوزهای بانکداری است، چراکه کسب‌وکار این شرکت شامل فروش پایانه‌های پرداخت و ارسال غذا هم است که جزو کارهای غیرمالی محسوب می‌شوند.

هرچند که مخالفان چنین اقداماتی معتقدند اینکه شرکت‌های غیرمالی بخواهند صاحب یک بانک هم بشوند باعث می‌شود تا حجم زیادی از قدرت اقتصادی و بازرگانی در یک مکان واحد جمع شود.

منبع: Paymentscardsandmobiles

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.