راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آپ برای تقویت حوزه کارت‌خوان فروشگاهی ۱۰۰ درصد افزایش سرمایه داد

در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت آسان پرداخت پرشین (آپ) که صبح امروز 12 شهریور 96 در مجموعه رفاهی و فرهنگی گمرک تهران برگزار شد، سهامداران این شرکت با افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی آسان پرداخت پرشین در بازار بورس از محل سود انباشته موافقت کردند.

در مجمع فوق‌العاده آسان پرداخت حامد منصوری مدیرعامل شرکت آسان پرداخت پرشین به بررسی و تشریح عملکرد آپ در ۶ ماه اول سال مالی ۹۶ پرداخت و افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی آسان پرداخت پرشین به تصویب سهامداران رسید.

آسان پرداخت پرشین در سال ۹۵ با سرمایه هزار میلیارد ریالی در بازار دوم معاملات بورس شروع به کار کرد و در حال حاضر سرمایه خود را بعد از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده سال ۹۶ به دو هزار میلیارد ریال رسانده است. تأمین مالی آپ از محل جذب سود انباشته در جهت تحقق توسعه پایانه‌های فروشگاهی و خدمات دیگر انجام می‌شود.

منصوری که ناظر مجمع امروز نیز بود در این جلسه گفت: «آپ همچنان بر سرویس‌دهی روی موبایل تأکید دارد و با توجه به کمپین‌های اخیر، آپ در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار دانلود در روز و بیش از ۵۰۰ هزار تراکنش در روز دارد و بیش از ۱۸۰ هزار تراکنش کارت به کارت در روز نیز داراست.»

او در ادامه با اشاره به ارائه سرویس‌های جدید روی اپلیکیشن آپ گفت: «در حال حاضر به‌طور آزمایشی فروش غیرحضوری و موبایلی بلیت قطار روی اپلیکیشن آپ در حال ارائه است و به‌زودی فروش بلیت هواپیما نیز به این اپ اضافه خواهد شد و در یک بازه تقریباً دو ماهه رزرو هتل نیز به آن اضافه خواهد شد.»

در صورت تصویب در این مجمع با افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی آپ، عمده این افزایش سرمایه صرف توسعه بخش کارت‌خوان‌های فروشگاهی آپ خواهد شد. در حال حاضر آپ حدود ۵۰۰ هزار دستگاه کارت‌خوان در کشور دارد که قصد دارد تا پایان سال ۹۶ با افزایش ۱۵۰ هزار دستگاه به این تعداد، به ۶۵۰ هزار دستگاه کارت‌خوان برسد.

همچنین شهیدی با اشاره به اینکه به‌تازگی دستگاه‌های پین‌پد توسط شرکت سپ ارائه شده است گفت: «با توجه به اینکه این نیاز از سمت ما نیز دیده شده است برای حدود ۱۰ درصد از پذیرندگانمان یعنی حدود ۵۰ هزار دستگاه قصد تأمین این دستگاه را داریم.»

منصوری همچنین در این مجمع در خصوص کارت‌خوان‌های آپ گفت: «آپ در بین ۱۲ شرکت پرداخت الکترونیک با ۹ درصد کارت‌خوان کم کارکرد، کمترین تعداد دستگاه کارت‌خوان کم‌کارکرد را دارد که این عدد در شرکت بعدی حدود ۱۸ درصد است.»

مهدی شهیدی در این جلسه در پاسخ به سؤال یکی از سهامداران خرد مبنی بر اینکه آپ در حوزه NFC چه برنامه توسعه‌ای دارد، گفت: «در حال حاضر آپ ماهانه حدود ۳۰۰ عدد تراکنش از طریق NFC دارد. در این خصوص باید تأکید کنم که زیرساخت پرداخت با NFC مبتنی بر تراکنش بدون رمز است و تا زمانی که زیرساخت تراکنش بدون رمز در ایران وجود نداشته باشد نمی‌توانیم به آینده و توسعه این سرویس خوش‌بین باشیم.»

همچنین شهیدی در این جلسه گفت: «در طول دو ماه گذشته توانسته‌ایم تأمین مستقیم کارت‌خوان و لوازم جانبی آن از اینجنیکو را به دست آوردیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.