راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پول نقد در جامعه هنوز پادشاه است

مونا رحیمی چهارده؛ تحلیلگر بازار در شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی / در حال حاضر، حضور ابزارهای دیجیتال در تمام بخش‌های مختلف بانکداری بارز و مشخص است. فناوری، سریع‌تر از تخیل ما در حال حرکت است، اما باوجود همه این تغییرات سریع و فراگیرشدن استفاده از ابزارهای دیجیتال مانند تلفن‌های همراه، استفاده از اینترنت و غیره، پول نقد همچنان ارزش خود را بین مشتریان حفظ کرده و از اولویت بالایی برخوردار است. در این اینفوگرافی نگاهی بر اکوسیستم پول نقد داریم و اهمیت آن در بین دارندگان کارت‌های بانکی را بررسی خواهیم کرد.

راه طولانی خودکارسازی امور بانکی

هنوز فرصت‌های زیادی برای بانک‌ها هست که بتوانند با انجام سپرده‌گذاری و امور بانکی به صورت خودکار، هزینه‌های ناشی از منابع انسانی را کاهش دهند. در بسیاری از مناطق جهان، اکثریت سپرده‌ها همچنان درون شعب بانکی اداره می‌شوند:

کاهش هزینه با خودکارسازی تراکنش‌ها

یک بانک با صد شعبه را در نظر بگیرید که هر کدام از این صد شعبه در روز، چیزی حدود 200 تراکنش انجام می‌دهند. این در حالی است که مؤسسه‌های مالی می‌توانند میلیون‌ها دلار در سال صرفه‌جویی کنند. بانک‌ها می‌توانند این تراکنش‌ها را از شعبه به خودپردازها یا سایر دستگاه‌های خودکار انتقال دهند.

پول نقد، محبوبیت زیادی بین دارندگان کارت‌های بانکی دارد و هرگز نمی‌توان آن را از سیستم بانکی و اقتصادی حذف کرد. درنتیجه برای تسریع امور بانکی و کاهش هزینه‌های ناشی از شعب، منابع انسانی و مانند این‌ها، می‌توان با استفاده از ماشین‌های خودکار بانکی مثل خودپردازها، خوددریافت‌ها و خود بانک‌ها، عملیات نقل‌و‌انتقال پول را انجام داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.