راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

موفقیت عملیات انتقال خدمات بانک سینا به مرکز داده پشتیبان جهت مواقع بحران توسط توسن

عملیات مانور انتقال خدمات بانک سینا (Switchover) به مرکز داده پشتیبان جهت مواقع بحران برای این بانک توسط متخصصین توسن در اصفهان با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش رابط عمومی شرکت توسن، با توجه به الزام بانک مرکزی مبنی بر داشتن سایت پشتیبان خارج از شهر تهران، بسیاری از بانک‌ها اقدام به تأسیس سایت پشتیبان در شهرهای دیگر مانند اصفهان کرده‌اند. انتخاب این شهر به دلیل زیرساخت مناسب مخابراتی پس از تهران حائز اهمیت است. فرایند بروز رسانی و همچنین عملیات انتقال سرویس در حوزه مشتریان توسن، توسط شرکت انجام شد.

شرکت توسن با درک اهمیت موضوع از چند سال گذشته اقدام به توسعه راهکارهای سایت‌های پشتیبان و همچنین تأسیس دفتر نمایندگی در شهر اصفهان کرده است.

به دلیل ماهیت و پیچیدگی این فرایندها و به‌منظور اطمینان از سرویس‌دهی سایت پشتیبان در صورت بروز مخاطرات جدی برای سایت اصلی، بانک سینا نسبت به برگزاری مانور به‌صورت سالانه اقدام می‌کند.

برنامه‌ریزی این مانور از چند ماه گذشته و طی جلسات مشترک با بانک انجام گرفت و پس از اخذ تأییدیه از مدیران ارشد بانک و شرکت آماده‌سازی‌های لازم در دستور کار قرار گرفت و نهایتاً طی دو روز گذشته با کوشش همکاران معاونت خدمت با موفقیت انجام شد و کلیه خدمات بانکی ازجمله خدمات بین‌بانکی، مدرن و کارت طی روز جمعه از طریق سایت اصفهان ارائه شد.

با حصول اطمینان از عملکرد صحیح سیستم، از بامداد شنبه، سرویس‌ها مجدداً به سایت تهران منتقل شده و تأییدیه عملکرد صحیح آن از بانک اخذ شد.

اجرای این پروژه ازنظر اثبات توانایی مجموعه راه‌حل‌های توسن برای مدیریت شرایط بحرانی حائز اهمیت بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.