راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پارمیس همراه چگونه به بودجه‌بندی هزینه و درآمدها کمک می‌کند؟

اولین دغدغه هر فردی که ماهیانه مبلغی را تحت عنوان حقوق یا درآمد به دست می‌آورد، این است که چگونه تا پایان ماه، ضمن صرف هزینه‌های مختلف اعم از اغذیه، پوشاک، ایاب و ذهاب، هدایا، اینترنت، پرداخت اقساط و … مبلغی را نیز به‌عنوان پس‌انداز به‌صورت ماهیانه کنار بگذارد؟!

این سؤالی است که همواره هر شخص به تناسب سبک زندگی خود ممکن است پاسخ‌های متفاوتی به آن بدهد؛ اما به‌طورکلی، بهترین تکنیک برای مدیریت مالی و حسابداری شخصی، بودجه‌بندی هزینه و درآمد است.

نحوه عملکرد تکنیک بودجه‌بندی، به این صورت است که شما مبلغی را در بازه مشخصی برای حسابی خاص تعیین می‌کنید و این محدودیت شما را پایبند به برنامه‌ریزی می‌کند؛ تا جایی که تمام سعی خود را برای جلوگیری از صرف هزینه‌ها و مخارج اضافی می‌کنید. از طرفی دیگر این روش می‌تواند ضمن اثرگذاری روی صرفه‌جویی در هزینه‌ها، در بودجه‌بندی درآمد شما و درنتیجه پس‌انداز بیشتر نیز اثرگذار باشد.

مبحث بودجه‌بندی علیرغم سادگی ظاهری، باطنی نسبتاً پیچیده دارد و به ابزارهای دقیقی برای مدیریت صحیح این بودجه‌بندی نیاز است تا بتوانیم برای طولانی‌مدت برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی مشخصی را تعیین و همواره محاسبات روزمره مخارج و درآمد خود را به‌صورت دقیق ذخیره و نگهداری کنیم یکی از ابزارها برای این امر، اپلیکیشن حسابداری شخصی پارمیس همراه است.

حسابداری شخصی پارمیس همراه، اپلیکیشن رایگان شرکت فناوری اطلاعات پارمیس است که دارای امکانات متعددی است. یکی از این امکانات خاص، دقیقاً همان چیزی است که به دنبال آن هستیم. امکان «بودجه‌بندی هزینه و درآمدها» به‌عنوان یکی از قابلیت‌های کاربردی پارمیس همراه، کاربران را قادر می‌کند تا با استفاده از این بخش، به بهترین شکل ممکن هزینه و درآمدهای خود را بودجه‌بندی کنند و گزارش‌های گرافیکی دقیقی از وضعیت بودجه‌بندی خود طی ماه‌های گذشته داشته باشند.

کاغذها و یادداشت‌های دستی نمی‌توانند جای اپلیکیشن‌های موبایلی را بگیرند چرا که ثبت این اطلاعات در اپلیکیشن حسابداری شما، ضمن فراهم آوردن امنیت کامل اطلاعاتی، شما را قادر می‌کند که اطلاعات را به‌صورت دائمی نگهداری کنید و به‌هیچ‌وجه درگیر محاسبات دستی نباشید و اجازه دهید تا نرم‌افزار با قابلیت‌های خود تمامی محاسبات را برای شما انجام دهد و درنهایت نتیجه خالصی را از وضعیت بودجه‌بندی خود تا به امروز مشاهده کنید.

بودجه‌بندی پارمیس همراه به این صورت عمل می‌کند که شما در بخش بودجه‌بندی، بودجه جدیدی را برای یکی از حساب‌ها یا زیر حساب‌های هزینه و درآمد تعریف می‌کنید و با مشخص کردن حداقل و حداکثر مبلغ اختصاص داده شده، بازه زمانی مشخصی را برای این حساب تعریف می‌کنید؛ که اگر در طول این مدت زمانی که برای بودجه در نظر گرفته‌اید، هزینه و درآمدهای شما بیشتر یا کمتر از حد مجاز باشد، می‌توانید به سرعت متوجه این اختلاف شوید و از مخارج اضافی جلوگیری کنید.

نمودار بودجه‌بندی پارمیس همراه به دقت میزان بودجه اختصاص داده شده برای هر حساب را به‌صورت مجزا نمایش می‌دهد و با لمس هریک از نمودارها شما قادرید که در یک حرکت ساده تمامی تراکنش‌هایی که برای این حساب خاص صورت گرفته را در آن تاریخ مشخص مشاهده کنید و با بودجه اختصاص داده شده مقایسه کنید. این عملیات کوتاه به شما کمک می‌کند تا به سرعت مروری روی هزینه‌ها و درآمدهای جاری خود داشته باشید و از این طریق بتوانید مخارج و هزینه‌های خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید.

از دیگر قابلیت‌های بودجه‌بندی پارمیس همراه می‌توان به ایجاد خودکار بودجه‌بندی‌های آتی اشاره کرد. این امکان کاربردی زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که شما برای چند ماه آینده خود برنامه‌ریزی کرده‌اید و به عبارتی برنامه بلندمدت مالی برای خود در نظر گرفته‌اید. از طریق بودجه‌بندی پارمیس همراه شما قادرید که بودجه مشخصی را تعریف کنید و تیک «تکرار خودکار بودجه» را علامت بزنید. در این حالت در ماه‌های آتی نیز بودجه‌بندی مشخص شده توسط شما، به‌صورت خودکار توسط برنامه ایجاد می‌شود و در صورت نیاز شما می‌توانید جزییات آن را تغییر دهید.

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از امکان بودجه‌بندی پارمیس همراه می‌توان به نگهداری تاریخچه بودجه‌بندی‌های گذشته کاربران اشاره کرد. با این امکان شما می‌توانید با دیدی وسیع نسبت به نحوه عملکرد خود در ماه‌های گذشته، میزان هزینه و درآمد خود را در ماه‌های آتی پیش‌بینی کنید و روند پیشرفت یا عدم پیشرفت خود را در حوزه مالی و پس‌انداز و بودجه‌بندی به درستی مشاهده کنید.

در انتها توصیه می‌کنیم کار با بخش بودجه‌بندی پارمیس همراه را امتحان کنید. احتمالاً متوجه منظم شدن روند زندگی اقتصادی خود خواهید شد و پس از گذشت مدت کوتاهی شاهد تغییرات مثبت در نوع نگرشتان نسبت به مسائل مالی خواهید بود.

شما می‌توانید آخرین نسخه اندروید پارمیس همراه را ازاینجا و نسخه iOS را ازاینجا به‌صورت رایگان دانلود کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.