راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

12 نقل‌قول از کریس اسکینر درباره آینده امور مالی

انقلاب دیجیتال در حال پیشروی است و معمولاً از تأثیرگذاران کلیدی مانند کریس اسکینر درباره آینده وضعیت مالی سؤال می‌شود. در ادامه می‌خواهیم دوازده نقل‌قول که درمورد آینده مالی گفته شده را با شما مطرح کنیم.

کریس اسکینر؛ BankNXT / من اخیراً مصاحبه‌ای با Salesforce’s LeadingEdge webcast داشتم. آن‌ها 12 جمله اصلی من را که به نظرشان قابل توجه بود گلچین کردند و من هم فکر کردم بهتر است که آن‌ها را در اینجا با شما درمیان بگذارم.

 

درباره بانک‌ها و انقلاب دیجیتال

1- «در هر انقلاب، ما می‌توانیم راه‌های جدیدی برای تجارت، تراکنش و ذخیره ارزش ایجاد کنیم اما نمی‌توانیم راه‌های قدیمی را به‌طور کل کنار بگذاریم. حدود 5 هزار سال پیش پول ابداع شد و ما هنوز از پول استفاده می‌کنیم. سه هزار سال پیش بانک اختراع شد و ما هنوز هم بانک داریم؛ اما در این انقلاب که منظورم انقلاب دیجیتال است، هفت میلیون نفر روی این سیاره وجود دارند که دادوستد آنلاین و آنی انجام می‌دهند و این بدان معناست که راهی جدید برای تفکر درباره چگونگی ایجاد اینترنت ارزش و چگونگی تبدیل آن به مفهومی پایدار در درازمدت وجود دارد.»

 

درباره ظهور فین‌تک

2- «ما نمی‌توانیم بدون داشتن تبادلات اینترنت ارزش، اینترنت اشیا داشته باشیم. در آینده بیش از 50 میلیارد دستگاه خواهیم داشت که برای هفت میلیارد نفر روی کره زمین تراکنش‌های 24*7 انجام می‌دهند. اگر این دستگاه‌ها روی اینترنت کار کنند و از طریق شعب بانک خدماتشان را ارائه دهند، چگونه می‌توانند از طرف ما کالاهای موردنیازمان را سفارش دهند.»

3- «اکنون شاهد آنچه من «خدمات مالی کاملاً باز» می‌نامم در اپلیکیشن‌ها، API ها و تحلیل‌گران هستیم. بنابراین ارتباطات Front office، درون اپلیکیشن است، فرایند Middle office، ازطریق یک API انجام می‌شود و Back office هم تماما درباره تحلیل‌گرها است. و همه این کارها توسط شرکت‌های متخصص و با تمرکز محدود انجام می‌شود که همان استارت‌آپ‌های فین‌تک هستند.»

 

درباره بانکداری و مشتری مدرن

4- «ما دیگر مشتری نداریم. ما با جامعه‌ای روبرو هستیم که مردم آن می‌خواهند از خدمات مختلف استفاده کنند؛ بنابراین بانک باید نقطه اتکای خود را از توسعه داخلی امکانات بردارد و با کسب اطلاعات از طریق اپلیکیشن، API و تحلیلگرها از بازارها به ایجاد بهترین تجربه برای مشتری اقدام کند؛ زیرا من به‌عنوان مشتری نمی‌خواهم به 200 استارت‌آپ متفاوت مراجعه کنم و یک‌به‌یک خدمات آن‌ها را برای خودم جمع کنم. من دوست دارم یک که ترجیحا یک برند مورد اعتماد این کار را برای من انجام دهد.»

 

درباره چالش‌های اصلی پیش روی بانک‌های مدرن

5- «صنعت بانکداری در خلال انقلاب صنعتی ایجاد شد و بر توزیع فیزیکی کاغذ در شبکه‌ای داخلی از ساختمان‌ها و نیروی انسانی‌اش متمرکز شد. اکنون در انقلاب دیجیتال تمرکز بر توزیع داده در شبکه جهانی بر روی نرم‌افزارها و سرورها است و فیزیکی بودن بانک‌ها موجب شده است برای انجام کارهایشان از روش‌های قدیمی استفاده کنند. آن‌ها در تلاش برای پایان دادن به این روش‌ها هستند اما کار بسیار سختی است چون نیازمند تغییر اساسی در ساختار بانک‌ها است.»

6- «همه‌چیز پروژه آسانی است که هر کسی می‌تواند به بازار آن ورود پیدا کند. فکر می‌کنم چالش اصلی برای بانک‌ها این باشد که: چگونه از این سازمان یکپارچه و سست که پروژه‌ها را در بازه‌های زمانی ده‌ساله انجام می‌دهد به سازمان ارائه‌دهنده خدمات میکرو تبدیل شویم که پروژه‌ها تنها به‌اندازه یک آخر هفته برایش زمان می‌برند؟ این تغییر درواقع یک تغییر فرهنگ سخت و مشکل است.»

 

تطابق و ریسک، موانعی برای تغییر

7- «تطابق، ریسک و مقررات معمولاً بهانه‌هایی برای انجام ندادن کارها هستند و در اصل دلیل منطقی برای نتوانستن وجود ندارد. وقتی به اقتصادهایی که تلاش می‌کنند مرکز فناوری‌های مالی دنیا باشند دقت کنید می‌بینید قانون‌گذاران این مناطق به‌اتفاق می‌گویند که ما می‌خواهیم به کمک تکنولوژی، نوآوری انجام دهیم، زیرا در غیر این صورت مشتریان از خدمات یا رقابتی که ما به‌عنوان قانون‌گذار می‌خواهیم در بازار باشد، استفاده نمی‌کنند.»

 

تغییر ذهنیت و مجموعه مهارت‌ها در بانکداری مدرن

8- «بانک‌هایی که واقعاً دیجیتالی هستند در بطن خود مشتری محور هستند. من فکر می‌کنم مشکل همین است. بسیاری از بانک‌ها فروشنده محصول هستند درحالی‌که باید گیرنده مشتری باشند.»

9- «آنچه ما نیاز داریم تنوع در تیم مدیریتی است، یعنی استفاده از توانایی‌های نسل جوان، هم‌زمان با اینکه بدانیم راهنمایی‌های نسل قدیمی‌تر هم بسیار مهم است.»

10- «اکثر بانک‌ها مدیرانی دارند که نمی‌توانند فرق بین یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی را توضیح دهند زیرا تجربه تکنولوژی نداشته‌اند؛ اما بانک‌ها، همان فین‌تک هستند و اگر بانک فین‌تک است باید نیمی از تیم رهبری بانک تجربه تکنولوژی داشته باشند.»

 

چگونه بانک‌ها می‌توانند در این دنیای مدرن برنده شوند

11- «وقتی در مورد انقلاب دیجیتال، انسان دیجیتال و بانک دیجیتال صحبت می‌کنم برای من، گویی میدان جنگ است. اگر تحلیلی شناختی، پیش‌بینی کننده، پیشگیرانه و سفارشی که مشتری را نسبت به امور مالی خود مطلع می‌کند، نداشته باشید در آینده مالی مشتری شریک نخواهید بود.»

12- «بانک‌های آینده چگونه می‌توانند پول درمی‌آورند؟ جواب این است: آن‌ها می‌توانند با تبدیل شدن به محبوب‌ترین ارائه‌دهنده خدمات مشتری محور در بستر دیجیتال و اینکه بهتر از سایر بازیگران این عرصه توانایی درک بهتر و بیشتر از شیوه زندگی مالی مشتری را داشته باشند، این کار را انجام دهند.»

منبع: BankNXT

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.