راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزینه پرداخت مبتنی‌بر UPI واتس‌اپ در نسخه بتای این اپلیکیشن قرار گرفت

اپلیکیشن واتس‌اپ به‌زودی و از طریق سیستم UPI قصد دارد تا انتقال آنی پول را راحت‌تر و سریع‌تر کند و به همین دلیل هم نسخه به‌روزشده بتای خودش را از طریق پلتفرم پیام‌رسان موبایلی به نمایش گذاشت.

به گزارش وب‌سایت WABetaInfo، واتس‌اپ بالاخره موفق شد تا سروشکلی به برنامه خودش در راستای انتقال پول بانک به بانک از طریق سیستم UPI بدهد.

«پرداخت واتس‌اپ: انتقال پول بانک به بانک با استفاده از سیستم UPI» جزو ویژگی‌های نسخه جدید 2.17.295 واتس‌اپ، ذکر شده است.

البته بخش پرداخت واتس‌اپ برای سیستم‌عامل اندروید همچنان در حال توسعه است. گفته شده که برای استفاده از برنامه پرداخت واتس‌اپ، افراد باید شرایط و قوانین حفظ حریم خصوصی بانک و پرداخت اپلیکیشن واتس‌اپ را بپذیرند.

سیستم UP  توسط سازمان ملی پرداخت هند (NPCI) راه‌اندازی شد و زیرنظر و قوانین بانک مرکزی(RBI) فعالیت می‌کند. درواقع قابلیت این سیستم تسهیل انتقال آنی سرمایه بین حساب بانکی روی پلتفرم موبایلی است.

حالا هم اپلیکیشن واتس‌اپ، با بیش از 200 میلیون کاربر فعال، روی روابط مبتنی بر UPI در پلتفرم خودش کار می‌کند. خبرها حاکی از این است که واتس‌اپ مذاکراتش را با NPCI و چندین بانک برای استفاده از سیستم UPI شروع کرده است.

البته باید گفت که چند پیام‌رسان موبایلی مانند وی‌چت و Hike نیز در حال حاضر از سرویس پرداخت مبتنی بر UPI روی پلتفرمشان پشتیبانی می‌کنند.

منبعThe Paypers

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.