راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی سرویس اعتباری آپسان (تالی) / محصول مشترک آسان پرداخت و توسن

مشکلات اقتصادی جبران‌پذیرند اما پیامدهای اجتماعی آن جبران­‌ناپذیر. آپسان با ارائه روش‌های مبتنی بر اعتبار، در نظر دارد تا بتواند پشتیبان و حامی معیشت و اقتصاد خانوارهای ایرانی باشد؛ راهی که ضامن ایجاد آرامش و امنیت خاطر برای خانوارها باشد.

اعتبار آپسان (تالی) روشی برای پرداخت و خرید است. در این روش پرداخت، میزان مشخصی اعتبار به دارنده اعتبار آپسان تخصیص داده می‌شود و دارنده می‌تواند تا سقف تعیین‌شده از اعتبار خود در یک ماه، که در واقع یک دوره مصرف است، پرداخت کند. این پرداخت اعتباری یک روش پرداخت جدید در اپلیکیشن آپ بوده که با همکاری شرکت توسن و شرکت آسان پرداخت راه‌اندازی شده است و تنها برای برخی از پرداخت‌ها قابل استفاده است و تفاوت اصلی آن با کیف پول‌ در این است که امکان برداشت نقدی یا حساب اعتباری یا انتقال آن به کارت یا شخص دیگر وجود ندارد.

اعتبار آپسان روی اپلیکیشن آپ قرار دارد و افرادی که این اعتبار را در اختیار دارند می‌توانند برای استفاده از آن، آیکون «اعتبار آپسان (تالی)» که بالا و در سمت چپ اپلیکیشن آپ قرار دارد را انتخاب کنند. افراد می‌توانند برای استفاده از اعتبار آپسان به فروشگاه‌های زنجیره‌ای، فروشگاه‌های آنلاین و فروشگاه‌های خرد مراجعه کنند. در فروشگاه‌های فیزیکی شما می‌توانید با اسکن کردن بارکد یا با استفاده از نشان پرداخت، خرید خود را انجام دهید.


شیوه پرداخت با آپسان (تالی) چگونه است؟


پرداخت با اعتبار آپسان فقط روی دستگاه‌های کارت‌خوان آپ امکان‌پذیر است. بعد از وارد شدن به اپلیکیشن آپ، گزینه نشان پرداخت را که در پایین و سمت راست صفحه قرار دارد، انتخاب کنید. شما به دو روش می‌توانید با اعتبار آپسان خرید انجام دهید. روش اول اسکن بارکد است. روی دستگاه‌های کارت‌خوان آپ، کد کیوآری نشان داده می‌شود و فرد می‌تواند با اسکن آن کد، پرداختش را انجام دهد.

روش دوم، با استفاده از کد نشان پرداخت است. اگر نخواهید بارکد را اسکن کنید، دکمه زرد رنگ روی دستگاه‌های کارت‌خوان آپ را فشار می‌دهید و کد نشان پرداختی که دستگاه به شما نمایش می‌دهد را در اپلیکیشن آپ خود، وارد می‌کنید. سپس شما می‌توانید نام پذیرنده را روی موبایل خود مشاهده کنید. سپس مبلغ را وارد کرده و در مرحله بعد، گزینه اعتبار آپسان را انتخاب می‌کنید. در نهایت تراکنش موفق روی موبایل شما نمایش داده می‌شود و همچنین رسید تراکنش هم از دستگاه کارت‌خوان چاپ می‌شود.

همانطور که گفته شد، از اعتبار آپسان می‌توانید در فروشگاه‌های اینترنتی نیز استفاده کنید. در درگاه‌های پرداخت آنلاین، زمانی که شما خریدتان را انجام دادید و به مرحله پرداخت رسیدید، می‌توانید گزینه اعتبار آپسان را برای پرداخت انتخاب کنید. برای تمامی پذیرنده‌های آنلاین آپسان، یک اعتبار آپسان اختصاص داده شده است. شما بعد از انتخاب اعتبار آپسان، کد ملی‌تان را وارد می‌کنید، سپس یک کد چهار رقمی به موبایلتان ارسال می‌شود و با وارد کردن آن شماره چهار رقمی در صفحه پرداخت، می‌توانید از اعتبارتان استفاده کنید.


مشاهده صورت­‌حساب


برای دیدن صورت‌حساب و ریز تراکنش‌های خود می‌توانید بعد از وارد شدن به اپلیکیشن آپ، آیکونی که در بالا و سمت چپ صفحه قرار دارد را انتخاب کنید. با انتخاب این آیکون شما می‌توانید کل اعتباری که دریافت کردید و میزان اعتباری که برایتان باقی مانده را مشاهده کنید. همچنین با انتخاب گزینه «مشاهده صورت‌حساب»، صورت‌حساب‌های دوره‌ای شما همراه با جزئیات، نمایش داده می‌شود.


بازپرداخت اعتبار چگونه است؟


بازپرداخت کلیه تراکنش‌ها هم روی اپلیکیشن آپ انجام می‌شود. در صورت استفاده از اعتبار، در اولین روز ماه بعد صورت‌حساب جدید برای شما صادر می‌شود که می‌توانید آن را از زمان صدور تا پایان روز پنجم ماه دوم بدون کارمزد پرداخت کنید. در صورت عدم پرداخت صورت‌حساب تا پایان روز پنجم ماه بعد، کارمزد ماهانه‌­ای از زمان ایجاد صورت‌حساب به بدهی شما اضافه می‌شود و شما می‌توانید تا قبل از پایان ماه صورت‌حساب خود را با احتساب کارمزد، به صورت یکجا و یا بخشی از بدهی را پرداخت کنید.


نکته آخر


هم سازمان‌ها و هم افراد می‌توانند برای دریافت این اعتبار اقدام کنند. سازمان‌ها با عقد قراردادی با آپسان و ارائه لیست پرسنلشان، می‌توانند این اعتبار را برای کارمندانشان فراهم کنند. افراد هم می‌توانند با مراجعه به سایت آپسان، درخواستشان را مبنی بر دریافت اعتبار اعلام کرده و آپسان با بررسی شرایط فرد متقاضی، اعتبار آپسان را به افراد اختصاص می‌دهد و پس از آن، افراد می‌توانند اعتبار خود را از طریق اپلیکیشن آپ مشاهده و استفاده کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌تواند بروشور اعتبار آپسان (تالی) را مشاهده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.