راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مانی 2020 الگویی برای برگزاری موفق یک رویداد در زمینه فین‌تک

ماهنامه عصر تراکنش / با گسترش گروه‌های تلگرامی دیگر دوره رویدادهای گران‌قیمت و کم‌محتوا تمام شده است. فرقی هم نمی‌کند با یک رویداد دولتی طرف باشیم یا یک رویداد خصولتی. رویدادهایی که با هزینه زیاد برگزار می‌شوند و محتوایی هم ندارند و وقت همه را تلف می‌کنند، ممکن است مدتی با امداد غیبی ادامه پیدا کنند؛ اما دوام نمی‌یابند و تأثیرگذار هم نیستند.

الآن گروه‌هایی مثل گروه پرداختی‌ها یا گروه راه پرداخت و برخی گروه‌های تلگرامی دیگر نقش یک رویداد 24 در 7 را بازی می‌کنند که اعضای آن‌ها به‌صورت پیوسته به بحث و بررسی موضوعات مختلف می‌پردازند و این گروه‌ها هزینه‌ای هم برای کسی ندارند؛ خیلی‌ها هستند که این سال‌ها در این گروه‌ها دانش و شناختشان نسبت به فناوری‌های بانکداری و پرداخت افزایش یافته است، درحالی‌که حضور در رویدادها چیزی برای آن‌ها نداشته است جز دیدوبازدید.

اگر هم قرار است رویدادی برگزار شود که وقت مردم را بگیرد، باید ارزش داشته باشد. اگر یک رویداد هدفش دیدوبازدید است، فقط باید برای دیدوبازدید برگزار شود. اگر قرار است یک رویداد علمی باشد، فقط با این هدف باید برگزار شود. الآن نه در بخش دولتی و نه در بخش خصوصی متأسفانه چنین رویدادی نداریم و باز هم متأسفانه همه رویدادها به محلی برای دیدوبازدید تبدیل شده‌اند.

متأسفانه رویدادی نداریم که در حد و اندازه کسب‌وکارهای ایرانی باشد. بیشتر کسب‌وکارهای فناوری‌های بانکداری و پرداخت ایران تولیدکننده هستند و در زمینه‌های نرم‌افزاری دستاوردهایی داشته‌اند که هم نیازهای ایرانی‌ها را برطرف می‌کند و هم امکان صادرات و استفاده در کشورهای دیگر را دارد. اگر قرار است رویدادی در ایران برگزار شود، خوب است اندک نسبتی با استانداردها و الگوهای جهانی داشته باشد. الگو گرفتن اعتمادبه‌نفس می‌خواهد و عزت‌نفس. رویداد مانی 2020 یکی از رویدادهایی است که وقت مردم را تلف نمی‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.