راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره فرانک بیسیگنانو مدیرعامل شرکت First Data چه می‌دانید؟

ماهنامه عصر تراکنش / فرانک بیسیگنانو، دو سال قبل در فهرست ۱۰ مدیرعامل با بیشترین دریافتی بود. سال گذشته با این‌که دریافتی او ۷۳ درصد کاهش یافت اما هنوز هم در فهرست ۲۰۰ مدیرعامل با بیشترین دریافتی نیویورک‌تایمز در جایگاه صدوهفتادویکم (۱۷۱) قرار دارد.

شرکتی که او مدیریت می‌کند با ۱۱.۶ میلیارد دلار درآمد در جایگاه صدوهفدهم (۱۱۷) شرکت‌های آمریکا قرار دارد. سال ۲۰۱۵ فرانک به‌عنوان مدیرعامل «فرست‌دیتا» ۵۱.۶ میلیون دلار دریافتی داشت که سال ۲۰۱۶ این عدد به ۱۳.۸ میلیون دلار کاهش یافت. این دریافتی شامل حقوق و مزایا، پاداش و درآمد حاصل از سهامداری است. فرانک متولد ۹ اوت ۱۹۵۹ است؛ یعنی الآن ۵۷ سال دارد.

شرکت سهامی عام «فرست‌دیتا» هم سال ۱۹۷۱ تأسیس شده است که ارائه‌دهنده‌های خدمات پرداخت و پذیرندگی در آمریکاست. سال ۲۰۱۵ در این شرکت ۲۳ هزار نفر کار می‌کردند. درآمد شرکت هم حدود ۱۱ و نیم میلیارد دلار بود.

نکته مهم برای ما ایرانی‌ها عدم امکان دسترسی حتی به وب‌سایت این شرکت از طریق آی‌پی‌های ایران است. در فهرست مشتریان و پذیرندگان فرست‌دیتا شش میلیون کسب‌وکار قرار دارد که بزرگ‌ترین حجم پذیرندگان یک شرکت در کل صنعت پرداخت جهان است. ۴۵ درصد تراکنش‌های پرداخت در آمریکا را این شرکت پردازش می‌کند و در فهرست پذیرندگانش کسب‌وکارهایی مثل استارباکس هم به چشم می‌خورد. سال ۲۰۱۵ فرست‌دیتا وارد بورس شد.

بیسیگنانو پیش از این‌که مدیرعامل فرست‌دیتا شود، در صنعت بانکداری فرد شناخته‌شده‌ای بود و زمانی وارد این شرکت شد که اصلاً اوضاع خوبی نداشت. او به این شرکت جان تازه‌ای داد. یکی از مهم‌ترین کارهای او در این مدت برقراری ارتباط اثربخش «فرست دیتا» با شرکت‌های سیلیکون ولی بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.