راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

عصر تراکنش شماره دو منتشر شد / روایتی از زندگی حرفه‌ای مرتضی مقدسیان

ماهنامه عصر تراکنش مردادماه منتشر شد. عصر تراکنش به مهم‌ترین روندها و رویدادهای مرتبط با فناوری‌های مالی (فین‌تک) در ایران می‌پردازد و نیم‌نگاهی نیز به این حوزه و مسائل مرتبط با آن در جهان دارد. مطلب یک این شماره گزارش گفتگویی نسبتا بلند با مرتضی مقدسیان مدیرعامل سابق شرکت بهسازان ملت است. مقدسیان یکی از تاثیرگذارترین افراد در زمینه فناوری­‌های بانکداری در ایران است که در این گزارش بخش‌های مختلفی از زندگی او بررسی شده است. در این گزارش مقدسیان توضیح می­دهد که چگونه یک شرکت در حال ورشکستگی را تحویل می­‌گیرد و بعد از 16 سال شرکتی با یک میلیارد دلار ارزش را تحویل می‌دهد.

«17مطالبه از دولت دوم رئیس جمهور روحانی» عنوان یادداشتی است که به قلم مینا والی مدیرمسئول ماهنامه نوشته شده است.

همچنین برخی از مطالبی که در این شماره منتشر شده از این قرار است: توکنیزاسیون یا ژتونیزاسیون (حمیدرضا نورصالحی)؛ بایدها و نبایدهای تبدیل تلفن همراه به دستگاه‌­های کارت­‌خوان در ایران (مهدی عبادی)؛ آینده خودپردازها، خودپردازهای آینده (مازیار عربشاهی)؛ می­‌خواهیم بانک دیجیتال شویم؛ اما چگونه؟ (فرهاد اینالویی)؛ ضرورت ایجاد حلقه‌­های بسته پرداخت خرد (هومن رضوی)؛ بررسی وضعیت کیفیت شبکه بانکی در خردادماه 96 (رضا شریفان‌فر)؛ پیام­‌رسانانی که پول هم جابه­جا می­کنند (مینا حاجی)؛ قانون بانکداری مجازی، جبر بانکداری حکمت­مدار (عبدالحمید منصوری)؛ بانک­ها و فین­تک­ها و یا بانک­ها در مقابل فین­‌تک‌­ها (علیرضا نوبخت).

«چرا مانیار این پتانسیل را دارد که بزرگ شود» و «استارت­‌آپ­های ایرانی باید به بازار جهانی فکر کنند» هم عنوان گفتگوهایی است که به ترتیب با بنیان­گذاران دو استارت­‌آپ «مانیار» و «دونیت» انجام شده است. «کافه فین­‌تک» گزارش پریناز قاسمی است که در آن ویژگی­‌ها و امکانات کافه‌­های داخلی شرکت‌­های فناپ، توسن و ایران ارقام را بررسی کرده است.

ترجمه گزارش بلند هفته­‌نامه اکونومیست درباره بانک‌­ها و فین‌­تک‌­ها با عنوان «اخلال شیرین» نیز منتشر شده که در این گزارش به این موضوع پرداخته شده که چگونه نوآوری صنعت بانکداری را متحول می­‌کند؟ فین­‌تک­ها چه نقشی دارند؟ بانک‌­ها چه در سر دارند؟

معرفی 100 شرکت بزرگ فین­تک دنیا به انتخاب مجله آمریکن بنکر و 10 کاربرد زنجیره بلوک در صنایع مختلف نیز از دیگر مطالبی است که در بخش جهان ماهنامه عصر تراکنش منتشر شده است.

ماهنامه عصر تراکنش در ۱۱۶ صفحه رنگی با کاغذ گلاسه به قیمت 20 هزار تومان ابتدای هرماه در کیوسک‌های مطبوعاتی، شهر کتاب‌ها و فروشگاه‌های معتبر و بسترهای فروش آنلاین نشریات ازجمله جار و اپلیکیشن طاقچه توزیع می‌شود. مینا والی و رضا قربانی به ترتیب مدیرمسئول و سردبیر این ماهنامه هستند.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت اشتراک این ماهنامه در سراسر کشور، می‌توانند با شماره ۴۴۳۶۳۷۲۶ تماس حاصل کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.