راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شبکه راه پرداخت به دنبال آموزش مبانی فین‌تک

راه سختی را آمده‌ایم؛ وارد عرصه‌ای شدیم که در کلِ دنیا نوین است؛ واژه‌های جدیدی که در حال خلق هستند و ما مدام در دوراهیِ تصمیم‌گیری دربارهٔ ترجمه یا عدم ترجمهٔ آن‌ها هستیم. واژه‌سازی می‌کنیم، طوفان فکری به راه می‌اندازیم تا بهترین واژه‌ها را برای انتخاب کنیم. طوفان جدیدی در عرصهٔ بانکداریِ دنیا آغاز شده که تا حدودی مشابه طوفانی است که در صنعت کتاب و موسیقی به پا شد. شتر فناوری، این بار مقابل خانهٔ بانکداری، اطراق کرده و تا همه‌چیز را متحول و دگرگون نکند قصد برخاستن ندارد.

هم‌زمان با این طوفانِ گسترده، ما هم کتاب‌های تأثیرگذار و برجسته‌ای را در عرصهٔ فین‌تک ترجمه و چاپ کردیم که از مهم‌ترین آن‌ها بانک 3.0، بانکداری مجازی، بانک دیجیتال، گسست بانک‌ها و خودِ کتاب فین‌تک هستند. کتاب‌هایی که حداقل یک جلد از آن‌ها را می‌توانید روی میز هر مدیر مؤثر صنعت بانکداری مشاهده کنید ولی شاید تاکنون فرصت مطالعهٔ کامل آن‌ها را پیدا نکرده باشند. به خاطر همین کمبود وقت است که در این مقطع زمانی قصد داریم پا به عرصهٔ آموزش بگذاریم. خلاصه‌سازی و آموزش کتاب‌های ترجمه شده و ترجمه نشده برای اهالی صنعت و آن‌هایی که با وجود زمانِ کم و حجمِ زیادِ مطالب، استرسِ ورود به این فضای نوین، اگر از چهره‌شان پیدا نباشد قطعاً در عملکردشان جاری است. بزرگ‌ترین مشکل این گروه از مدیران و استراتژیست‌های اجرایی، کمبود وقت است که نمی‌توانند از ابتدا تا انتهای کتاب‌ها را مطالعه و جمع‌بندی کنند و همواره در این اندیشهٔ راهکاری برای این مشکل هستند.

در راستای حل این مشکل، در انتشارات گروه رسانه‌ای شفق می‌خواهیم با برگزاری سمینارها، دوره‌های آموزشی، گردهمایی‌ها، کارگاه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت علاوه بر برطرف کردن مشکل کمبود وقت، اهداف ذیل را نیز دنبال کنیم:

  1. خلاصه‌سازی و جمع‌بندیِ به‌روزترین مطالب عرصهٔ فین‌تک دنیا
  2. انعکاس نقطه ‌نظرات مدیران اجراییِ مطرح دنیا در صنعت بانکداری و فناوری‌های مالی
  3. ارائهٔ برترین راهکارهای تخصصی با توجه به مطالعات و اسناد موجود
  4. ارائهٔ الکترونیکیِ مطالب با قابلیت جستجو از طریق کلمات کلیدی

ازآنجایی‌که فناوری، به سببِ ماهیتش، به‌سرعت کهنه و دست‌دوم می‌شود لذا گروه رسانه‌ای شفق علاوه بر برگزاری سمینار برای آموزش کتبِ فارسی، کتاب‌های انگلیسیِ این عرصه را که در دست ترجمه و چاپ هستند نیز در قالب مطالب خلاصه شده در برنامه‌های آموزشی ارائه خواهد کرد تا دانش تخصصیِ فین‌تک، هم‌زمان با کشورهای پیشرو، در اختیار متخصصان ایرانی قرار بگیرد.

مخاطبان برنامه‌های آموزشی ما می‌توانند هریک از گروه‌های زیر باشند:

  • مدیران ارشد و اجرایی سازمان‌های عرصه بانکداری
  • استارت‌آپ‌های فین‌تکی
  • نوآوران و کارآفرینان عرصهٔ فین‌تک
  • کارشناسان فناوریِ بانک‌ها و مؤسسات مالی
  • استراتژیست‌های اجرایی سازمان‌های فین‌تک

لازم به توضیح است مدت و نوعِ برنامه‌های آموزشی متناسب با گروه مخاطبین و نیازهای آن‌ها تدوین و برنامه‌ریزی خواهد شد و در برخی موارد به منظور صرفه‌جویی در زمان، برنامه‌ها به‌صورت وبینار و جلسات آنلاین برگزار خواهند شد.

ما وارد عرصهٔ آموزش خواهیم شد چراکه معتقد هستیم بهترین گزینه برای آموزش، همان نهادی است که آن را خلق کرده و از ابتدای پیدایش آن، حضور داشته است. ما از ابتدای ورود فین‌تک به ایران و حتی شکل‌گیریِ خودِ واژهٔ فین‌تک حضور داشته‌ایم بنابراین با توجه به سابقهٔ آموزش که در پروندهٔ خود داریم می‌توانیم بهترین و سریع‌ترین روش ممکن برای آموزش را انتخاب و ارائه کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.