راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره برنامه‌ها و دستاوردهای جدید توسن تکنو در گفتگو با محمد مظاهری

چقدر نگران «پژواک رمز» مشتریانمان هستیم؟ کمپین «#رمز-را-خودمان-وارد-کنیم» یا «#پژواک-رمز» از برنامه‌های جدید شرکت توسن تکنو است تا بانک‌ها و PSPها را متوجه مسئولیت مهمشان در قبال حفظ و ارتقای امنیت رمز مشتریان کنند. علاوه بر بحث‌های فرهنگ‌سازی، توسن تکنو برای بخش سخت‌افزاری آن‌هم، راهکار و محصولی به نام پایانه دریافت رمز SP20 در نظر گرفته است. همچنین این شرکت در پایان سال 2016، به‌عنوان نوآورترین شریک تجاری GRG Banking معرفی شد. همکاری توسن تکنو با GRG Banking که از دو سال پیش شروع شده است، در سال جاری هم با هدف تولید دستگاه‌هایی مانند VTM، BCR و Cash In در بازار ایران، مطابق با استراتژی‌های شرکت، همچنان ادامه خواهد داشت. برگزاری نمایشگاه چهارروزه الکامپ و عدم حضور توسن تکنو، بهانه‌ای شد تا با محمد مظاهری، مدیرعامل این شرکت، درباره نبودن توسن تکنو در این نمایشگاه و همین‌طور برنامه‌ها و اهدافی که این شرکت به دنبالش است، مصاحبه کوتاهی انجام دهیم.

 

دهباشی: چرا در نمایشگاه الکامپ حضور ندارید؟

مظاهری: توسن تکنو به‌عنوان شرکت ارائه‌دهنده راهکارهای بانکی و پرداخت و شرکتی که در حوزه B2B تخصصی فعال است، همواره به دنبال حضور در نمایشگاه‌های تخصصی صنعت بوده است. حضور در نمایشگاه نظام‌های پرداخت، نمایشگاه بانکداری اسلامی و … در داخل کشور و نمایشگاه‌های Seamless و Trustech در خارج از کشور نمونه‌های آن هستند. به‌صورت کلی رویکرد شرکت حضور در نمایشگاه‌ها و رخدادهای تخصصی‌تر مرتبط با صنعت بانکداری و پرداخت بوده و ازاین‌رو حضور به‌صورت برپایی غرفه در نمایشگاه الکامپ برای ما اولویت نخواهد بود، ولی در قالب همکار تجاری شرکت‌های B2C قطعاً یاری‌رسان مشتریان خود در این نمایشگاه هستیم.

 

دهباشی: برنامه‌ای برای حضور در نمایشگاه‌های سال‌های بعد ندارید؟

مظاهری: با توجه به برنامه‌های جدیدی که در حوزه‌های مختلف در دست انجام داریم، شاید بتوان گفت حضور در دوره‌های آتی نمایشگاه الکامپ برای ما هم ضرورت داشته باشد.

 

دهباشی: درباره همکاری توسن تکنو با گروه GRG Banking بگویید و اینکه این همکاری از چه سالی شروع شده و اینکه چرا محصولات این شرکت را انتخاب کردید؟

مظاهری: این همکاری که بیش از 2 سال از آغاز آن گذشته است، در شرایطی استمرار می‌یابد که در حال حاضر تحقیقات مؤسسات معتبر بین‌المللی نشان‌دهنده این است که بانکداری به شیوه‌های سنتی در دنیا به دلایل مختلف ازجمله افزایش هزینه شعب، تغییر رفتار مشتریان، ورود تکنولوژی‌های نوین و … مورد بازنگری قرار گرفته و یکی از راهبردهای جدی در این خصوص، موضوع تحول شعب یا Branch Transformation است.

محمد مظاهری مدیرعامل شرکت توسن تکنو
محمد مظاهری مدیرعامل شرکت توسن تکنو

با توجه به این‌که شرکت GRG Banking از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دستگاه‌های بانکی در سطح دنیاست و محصولات آن در بانک‌های بزرگ دنیا تنوع گسترده‌ای دارد و با توجه به پتانسیل‌های کربنکینگ تجارب توسن، تصمیم گرفتیم در کنار هم یک همکاری تجاری قوی ایجاد کنیم و ارزش حرفه‌ای به مشتری ارائه دهیم.

 

دهباشی: هدفتان از این همکاری چه بود؟

مظاهری: همان‌طور که گفتم در دنیای بانکداری دیجیتال، موضوع بازنگری در فرآیندهای شعب، کاهش یا ادغام آن‌ها، یکپارچه کردن کانال‌های ارائه خدمات به مشتریان و مواردی ازاین‌دست مطرح است. در چنین رویکردی است که مفهوم «شعبه مجازی» بانک‌ها تحقق می‌یابد و در این قالب، ارائه سرویس بانک لزوماً از طریق شعب فیزیکی نخواهد بود و ارائه خدمات به مشتریان از طریق کانال‌های آمنی‌چنل (Omnichannel) و در برخی مدل‌های کیوسک‌های بدون تحویلدار انجام خواهد شد. توسن تکنو از طریق همکاری با GRG Banking و دیگر شرکای تجاری خود، همچنین با انجام مطالعات موردی و نیز بهره‌گیری از مشاوران بین‌المللی به دنبال گسترش مفهوم شعبه مجازی و همچنین پیاده‌سازی جنبه‌های مختلف و اجرایی Branch Transformation در سیستم بانکداری کشور است.

از طرف دیگر توسن تکنو به‌عنوان نماینده انحصاری GRG Banking در زمینه دستگاه‌های VTM، BCR و Cash In در بازار ایران، مطابق با استراتژی‌های خود در سال جاری، به دنبال تولید این دستگاه‌ها در داخل کشور بوده و برنامه‌های جدی و اجرایی در این خصوص را در دستور کار خود قرار داده است. راهکار نرم‌افزاری VTM نیز برای اولین بار در ایران توسط شرکت توسن تکنو تولید شده و به‌این‌ترتیب می‌توان گفت این شرکت تنها ارائه‌دهنده راهکار جامع تحول شعب در شبکه بانکی کشور است.

 

دهباشی: چه مزیت‌ها و دستاوردهایی برایتان داشته است؟

مظاهری: توسن تکنو به‌عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ توسن در پایان سال 2016 میلادی به‌عنوان نوآورترین شریک تجاری GRG Banking معرفی شد و این عنوان به‌واسطه پیاده‌سازی و استقرار دستگاه‌های خودبانک (VTM) و خودپرداز/خوددریافت (BCR) در شبکه بزرگ بانکی ایران به دست آمد.

 

دهباشی: کمی هم درباره کمپین «پژواک رمز» بگویید و اینکه این کمپین قرار است چه کاری انجام دهد و چرا برگزار شده است؟

مظاهری: ما در کمپین «#رمز-را-خودمان-وارد-کنیم» یا «#پژواک-رمز» به دنبال این هستیم که بانک‌ها و PSP ها را متوجه این مسئولیت مهم خودشان کنیم که در قبال حفظ و ارتقای امنیت رمز مشتریانشان مسئول هستند. متأسفانه در کشور ما فرهنگ ورود رمز کارت توسط خودمان به‌هیچ‌وجه وضعیت مطلوبی ندارد و عموماً این رمز توسط مشتریان به شیوه‌های مختلف پژواک شده و توسط فروشندگان در دستگاه‌های کارت‌خوان وارد می‌شود. علاوه بر فرهنگ‌سازی در این خصوص، مشابه کاری که در کشور ما برای استفاده از کمربند ایمنی در هنگام رانندگی انجام شد و طرح موفقی هم بود، ما برای پیاده‌سازی سخت‌افزاری این موضوع هم در توسن تکنو راهکار داریم و آن استفاده از پایانه‌های دریافت رمز سمت مشتری است که طی آن مبلغ تراکنش از صندوق فروشگاه وارد دستگاه شده و مشتری در امنیت کامل و بدون پژواک، رمز خود را وارد کرده و فرآیند پرداخت صورت می‌پذیرد.

 

دهباشی: برنامه‌های جدید و آتی توسن تکنو چیست؟

مظاهری: در حوزه بانکی، در حال ورود به بانک‌های بالای هزار شعبه هستیم و همین‌طور پشتیبانی دستگاه‌های سایر برندهای خودپرداز. همچنین در حال کار روی مفهوم Branch Transformation هستیم و قصد داریم به‌زودی در بانک‌های ایران گونه‌های مختلف آن را شبیه‌سازی کرده و به مرحله اجرا برسانیم.

در حوزه صندوق‌های فروشگاهی، مفهوم POS 2.0 که ترکیبی از پرداخت خرد و تجارت الکترونیکی است را مطرح کرده‌ایم و به‌زودی شاهد نمونه‌های عملیاتی آن خواهیم بود.

در حوزه پرداخت هم پس از کسب بیشترین سهم بازار، اکنون تولید دستگاه‌های کارت‌خوان در داخل کشور از مهم‌ترین برنامه‌های ما خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.