راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چگونه ساخت چین معادل کیفیت می‌شود؟

ماهنامه عصر تراکنش / چین سال‌هاست که محل بحث است. احتمالاً اولین نفر هنری کیسینجر آمریکایی نباشد که درباره چین صحبت کرد منتها او تصاویری از چین را به جهان معرفی کرد که کسی انتظار آن را نداشت. چین اما با تمرکز بر کار، امروز به قدرت مهم اقتصادی دنیا تبدیل‌شده است. شاید باور نکنید اما همان‌طور که ژاپن و آلمان یک‌زمان رویایشان این بود که ساخت ژاپن و ساخت آلمان بشود معادل کیفیت، امروز این اتفاق درباره چین در حال رخ دادن است.

چین امروز به‌مرور صاحب برند می‌شود و به‌مرور صاحب دانش و تکنولوژی. امروز از کشورهای مختلف دنیا به چین می‌آیند تا ببینند چگونه می‌توانند با کسب‌وکارهای چینی همکاری کنند. اگر تا سال‌ها پیش چینی‌ها فقط تولیدکننده صرف در کارخانه‌هایی با شرایط بد بودند امروز آن‌ها دست به طراحی زده‌اند. شاید مثل کره‌ای‌ها از روی دست آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نگاه می‌کنند و طرح می‌زنند اما مطمئن باشید در سال‌های آینده شاهد طرح‌های ابتکاری آن‌ها هم خواهیم بود. امروز چین یک برتری نسبت به همه دنیا دارد. اگر آمریکایی‌ها تمرکزشان را بر نرم‌افزار گذاشته‌اند، چینی‌ها هم روی سخت‌افزار دست گذاشته‌اند و هم نرم‌افزار.

چینی‌ها امروز به این قدرت دست پیدا کرده‌اند که خودشان طراحی کنند و خودشان هم تولید کنند و این نوید چین متفاوتی را می‌دهد. در سال‌های گذشته برخی این روند را درک کردند و تخم‌مرغ‌هایشان را در سبد چین گذاشتند. البته فراموش نکنیم که وقتی سیب را می‌اندازیم بالا ده‌ها بار چرخ می‌خورد تا به زمین برسد. حالا با قدرت گرفتن چین اوضاع جهان پیچیده‌تر از قبل شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.