راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره جیم ماروش، ناشر گزارش بانکداری دیجیتال

ماهنامه عصر تراکنش / جیم ماروش یکی از تأثیرگذارترین چهره‌ها در بانکداری و یکی از 5 چهره تأثیرگذار در تولید محتوا درزمینهٔ فین‌تک است. ماروش را به‌عنوان یکی از استراتژیست‌های بانکداری دیجیتالی شناخته‌شده صنعت مالی می‌دانند. او هم ناشر سایت فایننشال برند و هم صاحب و ناشر دیجیتال بنکینگ ریپورت است. او مشاور در زمینهٔ نوآوری، پیشرفت پورتفلیو، تجربهٔ مشتری، استراتژی‌های بازاریابی، تغییر کانال، پرداخت و دگرگونی‌های دیجیتال در صنعت خدمات مالی است.

ماروش می‌گوید: «همان‌طور که جهان روزبه‌روز دیجیتالی‌تر می‌شود، تعداد پسوردهایی که مردم باید مدیریت کنند هم تبدیل به مشکلی جدی‌تر می‌شود. موسسه‌های مالی باید گزینه‌های بیومتریک قابل قبولی را که بتوانند جایگزین هویت‌سنجی کاربران بانکداری همراه شود، بررسی کند که در عین امن بودن ساده هم باشند.»

به گفته ماروش و طبق مطالعات تله‌ساین، 73 درصد از کاربران در آمریکا و انگلیس برای هر چیزی از پسورد یکسان استفاده می‌کنند. علاوه بر این، بیش از نیمی از آن‌ها (54 درصد) از پنج یا حتی تعداد کمتری پسورد در زندگی آن‌لاین‌شان استفاده می‌کنند، درحالی‌که 22 درصد فقط سه یا تعداد کمتری پسورد به کار می‌برند. درنهایت تقریباً نیمی از مصرف‌کننده‌ها (47 درصد) به پسوردی که پنج سال است تغییر نکرده، اعتماد می‌کنند.

او می‌گوید: «بانک‌های بزرگ به‌طور فزاینده‌ای به مشتریانشان توصیه می‌کنند از امکاناتی مانند اثرانگشت، صدا، اسکن شبکیه چشم و سایر فناوری‌های بیومتریک برای دسترسی به حساب‌ها به جای پسورد استفاده کنند. این روش‌ها می‌توانند باعث افزایش راحتی مشتریان و بالا رفتن امنیت شوند.»

توصیه ماروش این است که قبل از این‌که شکاف در شیوه احراز هویت فعلی به صنعت فشار آورد، استفاده از احراز هویت غیر از پسورد بخشی از اولویت‌های استراتژیک سازمان شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.