راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره عبدالحمید منصوری بیشتر بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / رسانه‌ای‌ترین چهره در بین همه مردان فناوری در فضای فناوری‌های بانکی ایران کسی نیست جز عبدالحمید منصوری. منصوری جزو نسل مدیران داده‌پردازی است. داده‌پردازی یا همان IBM سابق در زمانی که فناوری‌های بانکی در ایران مثل امروز گسترش نیافته بود تقریبا تنها جایی بود که به پاتوق علاقه‌مندان فناوری تبدیل شده بود. هرچند که این شرکت در گذر زمان جایگاهش را از دست داد و مثل شیری بی‌یال و کوپال شد که امروز فقط نامی از آن باقی مانده است، اما مدیران زیادی از دل این شرکت بیرون آمدند. منصوری یکی از این‌ها بود. او در کسوت معاونت فناوری بانک پارسیان حسابی خوش درخشید؛ مخصوصاً در سال ۸۶ ریسک بزرگی کرد و از «بانک ایران» به «نگین» توسن مهاجرت کرد. مهاجرتی بسیار سخت و طی یک عملیات بیگ‌بنگ.

او آن زمان به توسنی‌ها که هنوز نامشان کیش‌ویر بود حسابی سخت می‌گرفت و تقریبا جلسه‌ای نبود که توسنی‌ها را زیر حملات سنگین توپخانه‌اش له نکند. آن زمان این بیگ‌بنگ هم برای توسن مهم بود و هم برای پارسیان. هر دو احیا شدند. برای توسنی‌ها مهم بود چون می‌گفتند توسن تمام شده و دیگر چیز جدیدی برای رو کردن ندارد. آن‌ها با این بیگ‌بنگ نشان دادند که تازه شروع شده‌اند. پارسیان هم که در حال عقب افتادن از دیگر خصوصی‌ها بود با این تغییر خودش را نجات داد.

دست روزگار چنین بود که ده سال پس از بیرون آمدن منصوری از پارسیان در گروه توسن شرکتی تأسیس کند که هدفش تولید و راهبری سامانه‌های یکپارچه بانکی برای بانک‌های بالای هزار شعبه است. منصوری در اولین گام توانست به سراغ پست‌بانک برود و این بانک دولتی را هم توسنی کند. منصوری به دنبال بانک‌های بزرگ است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.