راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ماهنامه عصر تراکنش اولین نشریه چاپی فین‌تکِ ایران منتشر شد

اولین شماره از ماهنامه چاپی «عصر تراکنش» امروز منتشر شد. ماهنامه عصر تراکنش به مدیر مسئولی مینا والی و سردبیری رضا قربانی نخستین نشریه چاپی است که در حوزه فین‌تک ایران منتشر می‌شود و به‌طور خاص به مهم‌ترین روندها و رویدادهای مرتبط با فناوری‌های مالی در ایران می‌پردازد؛ عصر تراکنش علاوه بر ایران نیم‌نگاهی نیز به این حوزه و مسائل مرتبط به آن در جهان دارد.

«چرا عصر تراکنش» عنوان سرمقاله این نشریه است که در آن دلایل انتشار و رویکرد کلی انتشار نشریه‌ای در حوزه فین‌تک بیان‌شده است. در بخشی از سرمقاله که به قلم سردبیر نوشته‌شده، آمده است:

«بالاخره رسیدیم به نقطه‌ای که می‌توانیم اولین شماره نشریه عصر تراکنش را منتشر کنیم. مأموریت این نشریه در راستای مأموریت راه پرداخت است؛ کمی عمیق‌تر و تحلیلی‌تر. عصر تراکنش امتداد راه پرداخت است در دنیای فیزیکی. گفتیم کمی تحلیلی‌تر از راه پرداخت؛ به همین دلیل در کل نشریه حتی یک مصاحبه پرسش و پاسخی هم وجود ندارد. این نشریه‌ای است که می‌خواهد صدای فین‌تک ایران باشد. می‌خواهیم به گوش دولتمردان، حاکمان، سیاست‌گذاران، سیاستمداران، اقتصاددان‌ها، دانشگاهی‌ها، تأثیرگذاران، کارآفرین‌ها، بانکدارها، نوآورها و همه و همه این پیام را برسانیم که دنیای فناوری در حال تغییر دادن همه آن چیزهایی است که تا امروز به آن‌ها عادت کرده بودیم.

در این مسیر تعریفی ساده از فین‌تک داریم:

کاربرد نوآورانه فناوری برای ارائه خدمات مالی. این تعریف ما دامنه وسیعی از کسب‌وکارها را در برمی‌گیرد.

همچنین در شماره اول ماهنامه «عصر تراکنش» این مطالب به چشم می‌خورد: «مهم‌ترین چالش‌های فین‌تک ایران در سال 1396»، گفتگو با سیدولی‌اله فاطمی اردکانی بنیان‌گذار یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ایران درزمینهٔ فناوری‌های بانکداری و پرداخت با عنوان «در جستجوی ریشه‌های تولید نرم‌افزار بانکی ایرانی»، «تحلیل فرم و محتوای گزارش اقتصادی شاپرک»، «معرفی 50 استارت‌آپ فین‌تک به انتخاب فوربس»، «چگونه اینترنت اشیا بانکداری را متحول خواهد کرد»، «افسانه‌ها و واقعیت‌ها درباره فین‌تک»، «پی‌پل مافیا چگونه به وجود آمد»، «چرا نسل میلنیال فین‌تک را دوست دارند» و دهها مطلب و گزارش دیگر

نویسندگان، مترجمان و کارشناسانی که در این شماره «عصر تراکنش» همکاری داشته‌اند، عبارتند از: رسول قربانی، محدثه دهباشی، مینا حاجی، هومن رضوی، مهدی عبادی، افسانه آتش‌افروز، مجید نوری و اسد صفری.

قاسم سرافرازی دبیر تحریریه این ماهنامه است و سید علیرضا میرزا مصطفی مدیریت هنری ماهنامه را بر عهده داشته است. مسئولیت ویراستاری ماهنامه نیز با حسین محمدیانی است. دبیر عکس هم علی بیات است.

ماهنامه عصر تراکنش اولین نشریه چاپی فین‌تکِ ایران منتشر شد
ماهنامه عصر تراکنش اولین نشریه چاپی فین‌تکِ ایران منتشر شد

ماهنامه «عصر تراکنش» در 116 صفحه رنگی با کاغذ گلاسه به قیمت 20000 تومان ابتدای هر ماه در کیوسک‌های مطبوعاتی، شهر کتاب‌ها و فروشگاه‌های معتبر و بسترهای فروش آنلاین نشریات از جمله «جار» توزیع می‌شود.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت اشتراک این ماهنامه در سراسر کشور، می‌توانند با شماره  44363726 تماس حاصل کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.