راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی پنج استارت‌آپ فین‌تکی که شاید برایتان جالب و خواندنی باشد

سحر کریمی؛ Payment 24 / نوآوری در بخش مالی، ارزش و اهمیت زیادی دارد؛ به همین دلیل استارت‌آپ‌‌های فین‌تکی بسیاری در سرتاسر جهان راه‌اندازی شده است تا محصولات و خدمات جدیدی ارائه دهند. در این مطلب می‌خواهیم پنج استارت‌آپی که شاید برایتان جذاب و خواندنی باشد به شما معرفی کنیم.

استش (Stash)

یکی از هدف‌های مهم در عرصه استارت‌آپ‌‌ها، مدیریت سرمایه‌گذاری از طریق یک تلفن هوشمند است! ازآنجایی‌که بازار سرمایه‌گذاری تلفن همراه، بازار بزرگی است، این خبر چندان مهیج نیست. اما استارت‌آپ‌ Stash با این هدف در سال ۲۰۱۵ و در شهر نیویورک پایه‌گذاری شد.

سرمایه‌گذاری با Stash بسیار ساده است. کاربران در یک نرم‌افزار ثبت‌نام می‌کنند و به‌راحتی قادر خواهند بود تا یک سرمایه‌گذاری اولیه کوچک را راه‌اندازی کنند. جالب آن‌که Stash مشاوره مجازی دارد که با ارائه توصیه و راهکارها، سرمایه‌گذاران را راهنمایی می‌کند. Stash راهی عالی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مختلف است.

کارنسی کلود (CURRENCYCLOUD)

رقابت در مورد سرویس‌های پرداخت در خارج از مرزهای کشور، چالش آسانی نیست؛ به‌خصوص وقتی صحبت از استارت‌آپ‌‌‌های فین‌تک باشد، موضوع پیچیده‌تر می‌شود. CURRENCY CLOUD در سال ۲۰۱۲ و در شهر لندن بنا نهاده شد. CURRENCY CLOUD این قابلیت را برای بازار سرمایه و شرکت‌ها فراهم می‌کند تا با خارج از مرزهای کشور خود تعامل اقتصادی داشته باشند.

آن‌ها برای مشتریان یک API را فراهم می‌کنند که اجازه مبادلات ارزی در معاملات را می‌دهد. با بهره‌گیری از روشی آسان و سریع برای فرستادن پول به خارج از مرزها، این فین‌تک بریتانیایی می‌تواند سهم زیادی در موفقیت مشتریان خود داشته باشد. این استارت‌آپ‌‌ از نقل‌وانتقال پول، سالانه پانزده بیلیون دلار سود به دست می‌آورد، رقمی که قطعاً طی سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

آیزتل (iZETTLE)

تعداد بسیار کمی از استارت‌آپ‌‌های فین‌تک، خدمات کاملی در زمینه روش‌های پرداخت ارائه می‌دهند. استارت‌آپ‌ iZETTLE که در استکهلم سوئد پایه‌گذاری شده است در این زمینه به‌خوبی عمل کرده است. این استارت‌آپ‌ به مشتریان خود به‌رایگان کارت‌خوان می‌دهد و روی صاحبان بنگاه‌های اقتصادی کوچک تمرکز دارد.

این کارت‌خوان می‌تواند از طریق هر تبلت یا تلفنی به کار رود و نیاز به سخت‌افزار اضافی و هزینه راه‌اندازی ندارد. در نگاه اول iZETTLE کمی شبیه به Square به نظر می‌رسد، اما این دو سرویس متفاوت هستند. البته به‌طورکلی رقابت در یک فین‌تک، باعث پیشرفت در آن عرصه خواهد شد و درنهایت مایه پیشرفت و ترقی است.

آیزتل بین مناطق جداگانه فعالیت می‌کند و بر روی قاره اروپا تمرکز دارد. این شرکت از حمایت غول‌های عرصه پرداخت مانند Santander و مستر کارت برخوردار است. این محصول اجازه می‌دهد تا پرداخت‌کنندگان مختلف، به‌راحتی پرداخت خود را انجام دهند.

کلارنا (KLARNA)

یکی دیگر از استارت‌آپ‌‌های فین‌تک که بر رقابت در بازار پردازش پرداخت تمرکز دارد، KLARNA است.

KLARNA در سال ۲۰۰۵ پایه‌گذاری شد، این شرکت به‌گونه‌ای پرداخت را انجام می‌دهد که حتی هیچ نیازی به ثبت‌نام از سمت کاربران نیست. به‌جای این کار، پردازشگر پرداخت اجازه می‌دهد تا کاربران را با واردکردن یک آدرس ایمیل و زیپ کد، دستور پرداخت دهند.

محصولات خواهند رسید و پس‌ازآن مشتریان باید با استفاده از هر روش پرداختی که ترجیح می‌دهند، حداکثر تا ۱۴ روز بعد پرداخت را انجام دهند. KLARNA سرویس رایجی جهت پرداخت در اروپا برای تجارت الکترونیکی است که امکان می‌دهد پس از دریافت اقلام خرید خود، هزینه آن‌ها را بپردازید.

زوپا (ZOPA)

وام فردبه‌فرد، یکی از بخش‌های موردنیاز در بسیاری از بازارهای کسب‌وکار است که اختلالات قابل‌توجهی را در استارت‌آپ‌‌های فین‌تک ایجاد کرده است. در سال ۲۰۰۵ این موضوع بنا نهاده شد.

ZOPA یکی از شرکت‌هایی است که در این بازار رقابتی تلاش زیادی برای به دست آوردن جایگاهی قابل‌توجه کرده است. با حذف واسطه‌ها (در این مورد، بانک‌ها) ZOPA سودی از مشتری دریافت نمی‌کند، موضوعی که به‌خودی‌خود جذاب است. علاوه بر این، شرکت از اعتبار وام‌دهنده مراقبت می‌کند و تمام مدارک قانونی و مسئولیت توزیع وجه را بر عهده دارد.

ZOPA با اعمال فشار بر روی وام‌گیرندگان، جهت پرداخت مستقیم ماهیانه اقساط، ریسک وام‌دهندگان را کاهش می‌دهد، این کار با امضا کردن قراردادی قانونی انجام می‌شود. تاکنون ZOPA، وام‌ها را به میزان ۲/۵ بیلیون دلار افزایش داده است. روش شخص به شخص، اجازه می‌دهد هرکسی قادر باشد در کسب‌وکار سرمایه‌گذاری کند. در طول چند سال آینده، استارت‌آپ‌‌ها، در این بازار رقابت بیشتری خواهند داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.