راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کسب رتبه دوم رقابت جهانی شهرهای پایدار هوشمند توسط کارت شهروندی فرادیس البرز

76 پروژه از 56 شهر از سراسر جهان در رقابت جایزه جهانی شهرهای پایدار هوشمند 2017 شرکت کردند. پروژه کاشان کارت در شاخه شهر هوشمند نوآور (Innovative Smart City) در این رقابت شرکت کرد و ضمن راه‌یابی به مرحله نهایی داوری، به‌عنوان رتبه 2 معرفی شد.

این جایزه در 6 شاخه با موضوعاتی چون شهر آزاد، شهر دیجیتال، شهر هوشمند نوآور، شهر پایدار، خدمات دولت الکترونیک و شهر مشارکتی اهدا می‌شود.

به گزارش عصر بانک؛ طرح‌های ارسالی ملزم به پاسخگویی به سؤالاتی از قبیل اثرات میان‌مدت و بلندمدت طرح، چالش‌ها و درس‌های پروژه، روش استفاده از ICT، عملکرد اجرای پروژه، تأثیر اجرای پروژه در رفاه شهروندی، قابلیت انتقال پروژه به شهرهای دیگر، رویکرد نوآورانه، فواید برآورد شده مالی یا اجتماعی- اقتصادی و کمک به ارتقای ظرفیت نوآوری محلی برای توسعه راه‌حل‌های ICT هوشمند بودند.

بنا بر اعلام دبیرخانه جایزه، پروژه کاشان کارت به همراه دیگر پروژه‌های برتر راه‌یافته به مرحله نهایی، علاوه بر درج در وب‌سایت، قرار است به‌زودی در نشریه‌ای تحت عنوان «طرح‌های برتر حوزه ICT» به چاپ برسد.

جایزه شهر هوشمند نوآور در سال 2011 به‌منظور شناسایی و توسعه نوآوری‌ها و دستاوردهای برجسته حوزه ICT و دولت الکترونیک شهرها و دولت‌های محلی هوشمند در سراسر جهان راه‌اندازی شد. هدف از جایزه شهر هوشمند نوآور که هرساله در قالب یک رقابت بین‌المللی صورت می‌گیرد، تشویق شهرها به استفاده از طرح‌های نوآورانه ICT به‌منظور ارتقای کار آیی اجرایی، افزایش دسترسی شهروندان به خدمات عمومی و به اشتراک‌گذاری دانش درزمینهٔ استراتژی‌های شهر هوشمند است.

راهکار جامع کارت شهروندی شرکت فرادیس البرز با نام تجاری فراپی با ارائه راه‌حل جامع درزمینه پرداخت خرد شهری در قالب یک پروژه ملی و برای اولین بار در این سطح در شهر کاشان پیاده‌سازی گردیده است تا راهگشای مشکلات و معضلات فعلی جامعه و سازمان‌های ذینفع شود.

ازجمله می‌توان به پذیرش کارت در تمامی بخش‌ها و در تمامی حوزه‌های پرداخت خرد همچون حوزه حمل‌ونقل عمومی شهری ازجمله حوزه اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی، خدمات پارک و پارکینگ، حوزه فرهنگی تفریحی و ورزشی و کلیه مراکز خرید خرد و عمده و موارد مشابه اشاره کرد.

در شکل‌های زیر بخشی از فواید این طرح برای شهروندان و سازمان‌ها ارائه شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.