راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

به دنبال مشتریان بیشتری از نسل میلنیال هستید؟ یک درس از صنعت فین‌تک بیاموزید

آماندا آبلا – نشریه اینکورپریشن / تمام کنفرانس‌هایی که اخیراً در آن‌ها شرکت کرده‌ام، پر از افرادی میلنیال (نسل Y) بوده‌اند. فرقی نمی‌کند کنفرانس بازاریابی باشد یا یک مراسم سنتی در فضای مالی، به‌هرحال به نظر می‌رسد همه قصد دارند ما را کشف کنند.

به‌عنوان فردی از نسل میلنیال و شخصی که از سال 2010 تاکنون برای نسل خودم می‌نویسم این موضوع برایم جالب و جذاب است. من می‌پذیرم که بخشی از وجودم درک نمی‌کند چه موضوع پیچیده‌ای برای کشف وجود دارد اما حدس می‌زنم این موضوع بدان علت است که من یک عضو از یک نسلی هستم که بسیاری از شرکت‌های بازار قصد دارند به آن دست یابند.

به‌عبارت‌دیگر به‌عنوان یک نویسندهٔ کسب‌وکار و امور مالی که به‌طور منظم وقت خود را صرف مشاوره با شرکت‌ها می‌کنم تا بهتر بتوانند برای نسل میلنیال بازاریابی کنند، می‌توانم درک کنم خدمت‌رسانی به نسلی که از چپ و راست، به سنت، لگد می‌زنند چالش‌برانگیز است.

بااین‌وجود خوشحالم که برخی شرکت‌ها در فضای فن‌آوری مالی، در حال پیمودن مسیر صحیح هستند. حداقل، این نقطه‌نظر من در نتیجهٔ کار کردنِ از نزدیک با آن‌ها و توجه به واکنش‌های خواننده‌های خودم به وجود آمده است.

در ادامه به سه موضوعی اشاره خواهم کرد که می‌توانید از شرکت‌های فین‌تک پیرامون شیوهٔ بازاریابیِ بهتر برای نسل میلنیال بیاموزید. فقط به خاطر داشته باشید ازآنجایی‌که من با امور مالی، می‌خورم، می‌خوابم و نفس می‌کشم، فین‌تک را با صنعت بانکداری سنتی مقایسه خواهم کرد که شدیداً در تکاپو است تا بازار نسل میلنیال را از آن خود کند.

 

دیگر نگران نوآوری نباشید

شرکت‌های فناوریِ مالی نگرانِ نوآوری نیستند. به همین دلیل است که هم‌اکنون از طریق برخی اپلیکیشن‌ها خدماتی خریداری می‌کنیم تا به ما کمک کنند مبالغ اضافه را سرمایه‌گذاری کنیم و به شرکت‌های جدید یاری می‌رسانند وام‌های دانشجویی را مجدداً با نرخ بهرهٔ بهتر ارائه کنند.

به زبان ساده‌تر بسیاری از این شرکت‌های فناوری مالی متوجه شده بودند که خدمات مالی سنتی، برای نسل جدیدی که کاربریِ آسان برایشان ارزشمند است، مناسب نیستند. درواقع آن‌ها به موضوعاتِ مالیِ پیش روی این بخش خاص از بازار هم اهمیت نمی‌دادند.

بنابراین چاره‌ای برای این قضیه اندیشیدند و بر مبنای نیازهای بازاری که در پیِ جذبِ آن بودند، یک مقولهٔ نوین ایجاد کردند.

درواقع، شروع کار است اما موضوعی که بسیاری از شرکت‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که سنتی‌تر بودند نظیر خدمات مالی، را گرفتار می‌کند این است که از تغییر می‌ترسند چراکه آزمودنِ موضوعات نوین، خطرناک است.

به‌هرحال کسب‌وکارهایی که قصد دارند نسل میلنیال را جذب کنند باید بر این ترس، فائق آیند. نوآوری، پیش‌نیازِ رویاروییِ ما با چالش‌ها است.

 

یک سیستم ارزشیِ نوعی داشته باشید

موضوع نسل میلنیال این است: هوش اجتماعیِ ما بسیار زیاد است بنابراین به شرکت‌هایی که می‌دانیم در راستای ارزش‌های ما حرکت نمی‌کنند، پول نمی‌دهیم.

برای به تصویر کشیدن موضوع، یک مثال می‌زنم. یک جنبش DeFund DAPL هست که در آن افراد، وجوه نقد خود را از بانک‌های بزرگِ DAPL، خارج کرده و در بانک‌های جایگزین همچون Aspiration می‌گذارند.

Aspiration به‌طور ویژه، دارای وجوه سرمایه‌گذاری است که در شرکت‌های سبزِ تاب‌آور با تجارب خوبِ کارمندان، سرمایه‌گذاری می‌کند. چنین رویکردی کاملاً ضد مؤسسات مالیِ سنتیِ زیرمجموعهٔ DAPL است.

71 درصد از نسل میلنیال، بیشتر به دندان‌پزشک مراجعه می‌کنند تا اینکه به نصایح یک بانکدار گوش دهند چراکه بانکداران، بیشتر با موضوعاتی نظیر بحران اقتصادی جهانی و رسوایی‌های اخلاقی، سروکار داشته و دچار سوءتفاهم می‌شوند بنابراین نوآوری‌هایی که از خارج از صنعت می‌آیند (همچون شرکت‌های فوق‌الذکر) با موفقیتِ زیادی روبرو می‌شوند.

حالا من نمی‌گویم شما صرفاً به علتِ سیاسی بودن باید سیاسی باشید. من می‌گویم بهتر است یک سیستم ارزشی ظاهری داشته باشید که در جا نزنیم.

 

تجاربِ خوبی برای کاربران فراهم کنید

در مقولهٔ ارزش، نسل میلنیال برای تجارب کاربریِ خوب، ارزش قائل هستند. اگر به این موضوع، اهمیت بدهید می‌توانید از ما پول بگیرید.

در مورد ما، تجربهٔ کاربریِ خوب همانند موبایل و کاربریِ آسانِ آن است. در این زمینه هم شرکت‌های فن‌آوری که وارد فضای مالی شده‌اند، عالی عمل کرده‌اند درحالی‌که مؤسسات مالیِ سنتی‌تر این‌طور نبوده‌اند.

من برای سرمایه‌گذاری، توانسته‌ام از یک اپلیکیشن موبایل با عنوان Actons کمک بگیرم که رابط کاربریِ بسیار عالی دارد، استفاده از آن آسان و تمام اطلاعات موردنیازم هم در نوک انگشتانم است.

به‌عبارت‌دیگر اپلیکیشن موبایلی بانکی که حساب کاریِ من در آن است مرا به گریه می‌اندازد چراکه حتی از انجام کارهای اولیه همچون انتقال وجه به حساب شخصیِ خود نیز عاجز هستم.

 

استدلال‌های نهایی

بازاریابی برای نسل میلنیال آن‌قدرها هم دشوار نیست و تفاوت چندانی با اصول و پیشنهاداتِ اولیه کسب‌وکار ندارد. توجه به نیازهای آن‌ها، ارائهٔ دلیلی برای آنکه بتوانند به شما اطمینان کنند و همین‌طور ایجاد نوآوری، همه آن چیزی است که شما به آن نیاز دارید.

منبع: Inc

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.