راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بیت‌کوین می‌تواند فرصت‌های شغلی زیادی در ایران ایجاد کند

به گفته تحلیلگر آمریکایی، احتمال دارد تا چند سال آینده چند صد میلیون دلار بیت‌کوین و آلتکوین وارد اقتصاد ایران شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جان اوبله درباره ورود این ارزهای دیجیتالی به ایران گفت: «من احتمال می‌دهم که طی چند سال آینده چند صد میلیون یا شاید چند میلیارد دلار بیت‌کوین و آلتکوین وارد اقتصاد ایران شود. این به‌خودی‌خود می‌تواند تأثیرات بسیار مثبتی برای بنگاه‌های اقتصادی داشته باشد و فرصت‌های شغلی فراوانی را در کل کشور ایجاد کند.»

اوبله درباره بیت‌کوین توضیح داد:

«بیت‌کوین یک ارز دیجیتالی است که می‌توان از آن به‌عنوان یک سیستم پرداخت هم استفاده کرد. این یک سیستم غیرمتمرکز است که سیستم حسابداری آن در هزاران رایانه در سراسر جهان نگهداری می‌شود. این سیستم غیرمتمرکز کمک می‌کند تا تراکنش‌های بیت‌کوینی شفاف باشد و برای هر کسی که می‌خواهد به سیستم مراجعه کند و تراکنش‌های انجام‌شده را راستی آزمایی کند در دسترس باشد.»

اوبله در ادامه گفت: «ده‌ها هزار بنگاه اقتصادی در کشورهای مختلف هستند که بیت‌کوین را به‌عنوان یک وسیله پرداخت پول کالاها و خدمات خریداری‌شده قبول دارند. اوبله در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توان در معاملات بین‌المللی به‌جای دلار از بیت‌کوین استفاده کرد گفت، بله این امکان‌پذیر است. اگر ارزش بازار سرمایه فعلی بیت‌کوین حدود 20 هزار میلیون دلار است. اگر کشورها شروع به انجام مبادلات بزرگ از طریق این سیستم کنند، این موجب افزایش قابل‌توجه تقاضا برای بیت‌کوین خواهد بود و ارزش این ارز دیجیتالی را بالاتر خواهد برد. اکنون قیمت یک بیت‌کوین حدود 1.150 دلار آمریکاست.»

تحلیلگر آمریکایی اضافه کرد: «کشورها و بنگاه‌های اقتصادی اروپایی در بخش‌های مختلف اروپا می‌توانند از بیت‌کوین مانند پی پال به‌عنوان یک سیستم پرداخت استفاده کنند. پی پال یک سیستم پرداخت است که دارای سوابق حمایت از صهیونیزم و تمایلات ضد ایرانی و ضد فلسطینی و ضد سوری است. بیت‌کوین مثل پی پال رویکرد تبعیض‌آمیز ندارد. دلیل اصلی این مسئله این است که قدرت و کنترل سیستم بیت‌کوین برخلاف پی پال غیرمتمرکز است.»

 

اوبله گفت: «من معتقدم راه‌های زیادی وجود دارد که بیت‌کوین و آلتکوین بتوانند کمک زیادی به مردم، بنگاه‌های اقتصادی و بنگاه‌های خیریه ایران کنند. با استفاده از بیت‌کوین بنگاه‌های اقتصادی ایرانی می‌توانند کالاها و خدمات بیشتری را از طریق اینترنت در سطح بین‌المللی بفروشند. به‌محض اینکه شرکت‌ها پرداخت‌های بیت‌کوینی را قبول کنند، نگرانی دیگر در مورد بازگشت پولشان نخواهند داشت. همچنین آن‌ها با ریسک بلوکه شدن یا توقیف دارایی‌شان مواجه نخواهند شد. مؤسسات خیریه در ایران می‌توانند از این طریق کمک‌های آنلاین را دریافت کنند ودرآمد آن‌ها افزایش یابد.»

جان اوبله افزود: «راحت‌ترین راه برای گرفتن بیت‌کوین در ایران ایجاد یک حساب مجدانی در سایت لوکال بیت‌کوینز است و سپس شما باید از طریق این سایت خریدهای آنلاینی را انجام دهید. همچنین شهروندان تهرانی می‌توانند به صرافی‌ها بروند و ریال خود را با بیت‌کوین عوض کنند. راه‌های مختلفی برای گرفتن بیت‌کوین وجود دارد.زمانی که اولین بار بیت‌کوین در سال 2009 ایجاد شد، ارزش آن معادل 1.100 پنی بود؛ اما الآن ارزش آن 1.150 دلار است. یکی از دلایل اصلی رشد ارزش این ارز دیجیتالی این است که مردم این سیستم را دوست دارند و هر روز افراد بیشتری از آن برای خرید و سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند. هرچه تقاضا برای بیت‌کوین افزایش یابد ارزش آن نیز بالاتر می‌رود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.