راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به استراتژی‌های شرکت نبض افزار رایان اندیش به بهانه لوگوی جدیدش

مینا کیا؛ کارشناس تبلیغات شرکت نبض افزار / شرکت نبض افزار رایان اندیش که در حدود یک دهه تجربه در حوزه سنجش کیفیت زیرساخت‌های بانکی و پرداخت کشور فعالیت می‌کند از لوگوی جدید خود رونمایی کرد. این شرکت در حوزه سنجش کیفیت خدمات و اندازه‌گیری توافق‌نامه سطح خدمات بین پیمانکاران و کارفرمایان فعالیت می‌کند و مبتنی بر شاخص‌های جهانی سنجش کیفیت و چهارچوب 6 سیگما زیرساخت‌های فرایندهای بانکی و پرداخت را پایش می‌کند.

 

درباره نبض افزار بیشتر بدانید

شاید تنها چیزی که نبض افزار ادعا می‌کند این است که سعی کرده در بهبود سطح کیفیت شبکه پرداخت و بانکی کشور از کمتر از 10 تراکنش یک خطا به بالاتر از 98 تراکنش تلاش کند و فاصله را با سطح 160 تراکنش یک خطا مبتنی بر سطح بلوغ 4 سیگما و 400 تراکنش یک خطا مبتنی بر استاندارهای اروپایی کاهش دهد. خانم کیا در رابطه با لوگوی جدید مواردی را مطرح کردند که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست.

کسب‌وکار اصلی این شرکت سنجش کیفیت و طراحی و محاسبه توافق‌نامه‌های سطح خدمت (SLA) مبتنی بر تحلیل داده‌ها و مبتنی بر استاندارهای جهانی است. این شرکت اهداف متعالی برای بهبود کیفیت در خدمات متنوع در سطح جامعه دارد که در غایت امر بتواند با اثری که در حوزه‌های گوناگون می‌گذارد، کشور را به مکانی بهتر برای زندگی تبدیل کند. به‌طور مسلم زندگی ازنقطه‌نظر هر شخص مجموعه‌ای از خدمات است و وقتی این خدمات وجود ندارد و یا با هزینه بالا ارائه می‌شود زندگی سخت‌تر می‌شود و کیفیت زندگی ما پایین می‌آید.

 

درباره لوگوی جدید نبض افزار

در طراحی جدید لوگوی نبض افزار سعی بر آن بوده که ضعف‌ها و مشکلات لوگوی قبل برطرف شود و چند نکته اساسی که در طرح‌های اولیه از اهمیت فراوانی برخوردار بود مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت. ازجمله این موارد نگاه در سطح کلان و بین‌المللی است. لوگوی جدید هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فارسی است و در عین سادگی، مفاهیم کلی در رابطه با این کسب‌وکار را به خواننده منتقل می‌کند. لوگوی جدید نبض افزار ترکیبی نشانه و تایپوگرافی انگلیسی و فارسی است که خود نشانه نیز با حروف انگلیسی ترکیب شده که هم برای زیبایی لوگو و هم برای حذف عناصر اضافه و سادگی، حرف W به‌عنوان نشانه موج یا همان Pulse نشان داده شد.

نگاهی به استراتژی‌های شرکت نبض افزار رایان اندیش به بهانه لوگوی جدیدش - لوگوی جدید شرکت نبض افزار رایان اندیش
لوگوی جدید شرکت نبض افزار رایان اندیش

سه راهبرد کسب‌وکاری شرکت به‌صورت سه خط نارنجی که هرکدام مفاهیم جداگانه و خاص خود را دارند. خط اول از پایین لایه پایداری است که خدمات پایه باید بدون وقفه و قطعی ارائه شود. خطی صاف و بدون پالس و هدف نهایی نبض افزار که بالاترین درجه کیفی است که اصالتش در جهان‌بینی مدیران شرکت مستتر و این مسیر همیشه ادامه دارد. خط میانی لایه توسعه است که در آن موج کوچکی وجود دارد و به مفهوم چالش‌های پیش رو و توسعه است که با توسعه و تغییر زندگی بهتری خواهیم داشت. در بالاترین سطح فعالیت‌های تحقیق و توسعه ارائه‌شده است که در عین پایداری در لایه‌های خدمت و توسعه، همیشه این شرکت به فکر پویایی، تغییر و تعالی است.

تایپوگرافی انگلیسی و فارسی با ارزش خطی یکسان، فونت خاص و منحصربه‌فرد نبض افزار را شکل داده است که در بین این خطوط قرار داده شده و در کل لوگوی ترکیبی با اهداف بین‌المللی نبض افزار به دلیل پتانسیل‌های این شرکت برای جهانی کردن خدماتِ خود طراحی شده است. فعالیت‌های مشابه فعالیت‌های شرکت نبض افزار در کشورهای همسایه و حتی کشورهای آسیای شرقی صورت نگرفته است و بازار خوبی از این نظر برای صادرات دانش به کشورهای درحال‌توسعه و همسایگان وجود دارد.

لوگوی قدیمی شرکت نبش افزار رایان اندیش
لوگوی قدیمی شرکت نبش افزار رایان اندیش

به‌کارگیری رنگ‌ها در برند می‌تواند معنای جالب و مهمی داشته باشد. مهم‌ترین عنصر در برندینگ رنگ نیست، اما اولین چیزی است که مخاطب با آن روبرو می‌شود؛ بنابراین بهتر است با تأمل بیشتری رنگ انتخاب شود. این اهمیت زیادی دارد که شما دوست دارید در نگاه اول کالا یا خدمات شما چه حسی را در مخاطب برانگیزید. در لوگوی نبض افزار از دو رنگ مکمل آبی و نارنجی استفاده شده زیرا بنا، بر این بود که رسالت نبض افزار را در نگاه اول در دید مخاطبین با ترکیب رنگ و ساختار لوگو نشان دهیم. رنگ آبی به طرز شگفت‌آوری نشان‌دهنده صداقت، اعتماد و اطمینان است علاوه بر این آبی نماد زمین پاک است و با توجه به محورهای در نظر گرفته شده توسط نبض افزار به‌عنوان یک کسب‌وکار با محوریت اخلاق و سازگار با محیط‌زیست انتخاب شده است. رنگ نارنجی علاوه بر اینکه نماد شاد بودن و خوش‌بینی است ضد خشونت بشریت است و در کنار هم قرار گرفتن این دو رنگ مکمل در راستای رسالت نبض افزار معنا می‌شود به‌گونه‌ای که فناوری تبدیل به خشونت ناخواسته نشود.

نبض افزار با لوگوی جدید قصد دارد در حداقل 10 خدمت اساسی کشور نقش‌آفرین باشد و در حوزه‌های پزشکی، مخابرات، حمل‌ونقل، بیمه و بورس وارد شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.