راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

62 درصد میلینیال‌ها، پرداخت‌های فردبه‌فرد انجام می‌دهند

طبق نظرسنجی بانک آمریکا (Bank of America)، 62 درصد میلینیال‌ها، پرداخت‌های فردبه‌فرد انجام می‌دهند.

بانک آمریکا، پس از استفاده از سرویس Zelle، نظرسنجی را در حوزه راهکارهای پرداخت فردبه‌فرد انجام داد. این نظرسنجی میان 1005 نفر از کسانی که با بانک در ارتباط هستند و تلفن‌های همراه هوشمند هم دارند انجام شد و نتایج به‌دست آمده نشان داد که پرداخت‌های فردبه‌فرد درواقع به نوعی هنجار اجتماعی میان میلنیال‌ها تبدیل شده است و 62 درصد آن‌ها از این روش استفاده می‌کنند.

همچنین 45 درصد افرادی که از این روش استفاده نمی‌کنند هم گفته‌اند که کم‌کم می‌خواهند به جمع افراد استفاده‌کننده از پرداخت‌های فردبه‌فرد وارد شوند.

68 درصد از کسانی که از سرویس پرداخت فردبه‌فرد استفاده می‌کنند، راحتی و صرفه‌جویی در زمان را به‌عنوان دلیل استفاده از این سرویس مطرح کردند. در حالیکه 48 درصد این افراد، تنها به‌خاطر استفاده دیگر دوستان و همسالانشان، این روش پرداخت را انتخاب کردند.

جالب است بدانید که در این بین، فقط 16 درصد گفتند که به خاطر عدم استفاده از چک و پول نقد حاضر به استفاده از روش‌های جدید دیجیتالی کرده‌اند.

30 درصد از افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی گفتند که به دلیل پیشنهادهای جدیدی که از سمت بانک برایشان می‌آمد، شروع به استفاده از سرویس‌های پرداخت فردبه‌فرد شده‌اند.

در رابطه با همین موضوع باید بگوییم که بانک آمریکا، به‌تازگی سرویس Zelle را به اپلیکیشن خود اضافه کرده است. سال گذشته پلتفرم Zelle، که در دیگر بانک‌ها نیز استفاده می‌شود، توانست حجم تراکنش‌هایی به مبلغ 55 میلیارد دلار انجام دهد که تقریبا بیش از دوبرابر حجم کل تراکنش‌های انجام‌شده توسط رقیبش یعنی ونمو بوده است.

منبع: Payments Journal

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.