راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جمع پرداخت‌های آنلاین چین به 2.9 تریلیون دلار رسید

علی‌پی و وی‌چت‌پی توانست در سال 2016 حجم پرداخت‌های دیجیتال کشور چین را به 2.9 تریلیون دلار آمریکا برساند که این رقم طی چهار سال گذشته، 20 برابر افزایش داشته است.

استفاده از این پلتفرم‌ها و شبکه‌ها برای انجام پرداخت‌های دیجیتال، طیف وسیعی از خدمات را در دسترس افراد قرار می‌دهد و فرصت‌های اقتصادی و مالی بسیاری میان چین و دیگر کشورهای همسایه برقرار می‌کند.

ازجمله اتفاقاتی که ثمره استفاده از پرداخت‌های دیجیتال خواهد بود، امکان افزایش 6 درصدی تولید ناخالص داخلی تا قبل از سال 2025 است.

طی سال‌های 2013 تا 2016، یو‌ایی بااُ (Yu’e Bao، پلتفرم سرمایه‌گذاری و پس‌انداز شخصی علی‌پی) تا 117 بیلیون دلار رشد کرده است و در حال حاضر هم به بیش از 152 میلیون مشتری خدمت‌رسانی می‌کند.

انجام امور مالی به‌صورت دیجیتال، امکان دسترسی به سرمایه برای شرکت‌های کوچک را آسان‌تر کرده است. برای مثال در ماه سپتامبر 2016، مجموع 107.3 بیلیون دلار از طریق پلتفرم علی‌پی به بیش از 4.11 میلیون مؤسسه و شرکت کوچک داده شد.

اما این دو غول پرداخت کشور چین، فقط محدود به همین کشور نیستند و پایشان به خارج از چین هم باز شده است و بر روی بخش‌های فناوری‌های مالی و ارائه‌دهندگان پرداخت در سراسر دنیا سرمایه‌گذاری می‌کنند.

دو شرکت Ant Financial و Tencent به بازار روبه رشد پرداخت‌های همراه هند نفوذ کرده‌اند. این نفوذ با سرمایه‌گذاری 900 میلیون دلاری شرکت Ant Financial و علی‌بابا بر روی شرکت تجارت و پرداخت PayTM همراه بوده است.

نتیجه این سرمایه‌گذاری، رشد تقریباً 40 برابری شرکت PayTM و رسیدن آن از 5 میلیون به حدود 200 میلیون کاربر در سال‌های اخیر بود.

در آفریقای جنوبی هم، 78 درصد ترافیک اینترنت بر روی کانال موبایل اتفاق می‌افتد که جزو یکی از بالاترین آمارها در دنیا است؛ هرچند طی بررسی که در سال 2016 انجام شد، تنها 15 درصد مردم آفریقای جنوبی از طریق تلفن همراه خرید انجام داده‌اند.

همچنین اندونزی و آمریکای جنوبی نیز از دیگر بازارهایی هستند که رشد پرداخت‌های دیجیتالی در آن‌ها بسیار چشمگیر است.

منبع: The Paypers

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.