راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فناوری زنجیره‌های بلوک روند اصلی بانکداری در 2020

اکثر مؤسسات مالی بر این باورند که فناوری زنجیره بلوک‌ها تا سال 2020 به جریان اصلی بانکداری تبدیل می‌شود و هم‌اکنون بیش از نیمی از بانک‌ها در حال آزمایش این فناوری هستند.

به گزارش سایبربان، بر اساس گزارش‌های منتشرشده بیشتر مؤسسات مالی معتقدند فناوری زنجیره بلوک‌ها (Blockchain) تا سال 2020 به جریان اصلی بانکداری تبدیل خواهد شد. همچنین تقریباً نیمی از این موسسه‌ها هم‌اکنون نیز در حل تحقیق هستند تا از آن در طول سال 2017 استفاده کنند.

در یک نظرسنجی انجام‌شده توسط تحلیلگران، 33 درصد شرکت‌کنندگان گفتند انتظار دارند در سال 2018، استفاده از فناوری زنجیره بلوک‌ها به‌عنوان بخشی از بانکداری تصویب شود و بیشتر افراد باقی‌مانده این شرایط را برای سال 2020 در نظر گرفته‌اند.

تحقیقات نشان می‌دهد که شفافیت در حال بهبود یافتن است، پردازش‌ها خودکار شده و در زمان انجام تراکنش‌ها صرفه جوی می‌شود، زنجیره‌های بلوک نقش مهمی را در کسب‌وکارها ایفا خواهد کرد. به همین علت بسیاری از بانک‌ها از هم‌اکنون در حال همکاری با توسعه‌دهندگان زنجیره بلوک‌ها هستند.

با توجه به نظرسنجی انجام‌گرفته، هم‌اکنون 69 درصد از بانک‌ها در حال آزمایش فناوری زنجیره بلوک‌های مجاز هستند. به‌علاوه نیمی از بانک‌ها نیز در حال همکاری با شرکت نوپای فین‌تک (FinTech) و دیگر شرکت‌های فناوری هستند تا قابلیت‌های آن افزایش پیدا کند.

هم‌اکنون بیش از 5 مورد استفاده برای زنجیره‌های بلوک در نظر گرفته شده است که شامل پرداخت، مدیریت هویت دیجیتال، پاک‌سازی و تسویه‌حساب، نامه‌های اعتباری و پیوندهای وام می‌شود.

سَنَت راو (Sanat Rao)، مدیر ارشد تجاری و مدیر جهانی شرکت مالی فیناکل (Finacle) گفت: «تحقیقات مذکور نشان داد فناوری زنجیره بلوک‌ها دارای پتانسیل بالایی برای کمک به فرایندهای بانکی است. این فناوری به‌صورت خودکار به انجام فرآیندهای درون‌سازمانی کمک کرده و شفافیت و معیارهای موجود را به‌صورت قابل‌توجهی بهبود می‌دهد. به اعتقاد ما این فناوری در طول 3 ماه آینده شتاب بسیاری خواهد یافت.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.