راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دبی مرکز شورای جهانی زنجیره بلوک می‌شود

امین محقق / دبی برای فعالیت‌های مرتبط با زنجیره بلوک و بیت‌کوین، در حال تبدیل شدن به بستر مناسبی است. امیر دبی، با تبدیل کردن این امارت به یک قطب برای «شورای جهانی زنجیره بلوک» از اوایل 2016، این حرکت را کلید زده است.

پیتر اسمیت، مدیرعامل شرکت بلاک چین، در فروم اقتصاد جهانی که در این هفته در شهر داووس سوئیس برگزار می‌شود، از طرح گسترش فعالیت‌های این شرکت برای حضور بیشتر در خاورمیانه خبر داد.

در گزارشی از نشریه انگلیسی نشنال، اسمیت توضیح داد: «نسبت به خاورمیانه خوش‌بین هستم و قصد داریم سرمایه‌گذاری بزرگی در آنجا کنیم؛ واقعاً دراین‌باره هیجان زده‌ام. این شانس بزرگی است تا بتوان یک زیرساخت مالی جدید در این منطقه ایجاد کرد.»

.

شراکت شرکت بلاک‌چین با حکومت دبی

این مدیر شرکت درباره سرمایه‌گذاری و ارزش آن جزئیاتی ارائه نداد، اما اگر گزارش این نشریه را باور کنیم، شراکت شرکت بلاک‌چین با حکومت دبی یک موفقیت مهم برای راه اندازی یک کیف پول بیت‌کوینی محسوب می‌شود.

اولین بار که حکومت دبی در اکتبر 2016 از زنجیره بلوک استقبال کرد زمانی بود که حمدان بن محمد، امیر دبی، برنامه‌ای تحت عنوان «استراتژی زنجیره بلوک دبی» را اعلام کرد. نقشه راه این رسیدن به نقطه‌ای است که تمامی تراکنش‌های حکومت روی یک زنجیره بلوک تا سال 2020 سوار شوند و بنای این ادعا، این گفته امیر دبی است که دبی قرار است اولین حکومتی در جهان باشد که این کار را انجام می‌دهد.

دبی برای فعالیت‌های مرتبط با زنجیره بلوک و بیت‌کوین، در حال تبدیل شدن به بستر مناسبی است. امیرنشین دبی، با تبدیل کردن این امارت به یک قطب برای «شورای جهانی زنجیره بلوک» در اوایل 2016، این حرکت را کلید زده است. در ماه می 2016، راه انداز و صرافی بیت‌کوین واقع در دبی تحت عنوان BitOasis  با موفقیت اولین دور از سرمایه‌گذاری را به انجام رساند. این شرکت در سپتامبر سال گذشته صرافی خود را رسماً افتتاح کرد.

اخیراً بازار بورس ابوظبی یک پلتفرم دفتر توزیعی برای رأی‌گیری الکترونیکی برای سهام‌داران توسعه و راه‌اندازی کرده است تا مداوما آرای خود را ثبت کنند.

.

مقررات قانونی

مشارکت رهبران در پنل مخصوص خاورمیانه در فروم اقتصاد جهانی 2017، توانایی بالقوه فن‌آوری مالی را نشان می‌دهد؛ اما اتهاماتی مبنی بر سوءاستفاده از بیت‌کوین در تأمین مالی تروریسم باعث شد که رهبران، مقررات صنعت فن‌آوری مالی را چالش‌برانگیز بدانند.

پیتر اسمیت به حضار یادآوری کرد که هیچ مدرکی نیست که نشان دهد تروریست‌ها در گذشته از بیت‌کوین استفاده کرده‌اند. یک گزارش از اروپا بعد از حملات پاریس همین امر را تأیید کرد که هیچ مدرکی وجود ندارد که از بیت‌کوین برای تأمین مالی تروریسم استفاده شده باشد.

منبع: کوین ایران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.