راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در اولین دوره ماراتون مالی شهید بهشتی چه خبر خواهد بود؟

اولین دوره ماراتون مالی شهید بهشتی تحت عنوان فین وارز (FinWars)، یک مسابقه برنامه‌نویسی است که بیستم تا بیست‌ودوم بهمن‌ماه 95 در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی و با همکاری انجمن علمی دانشکده کامپیوتر برگزار می‌شود.

پیش‌ازاین رویداد، برای تیم‌های شرکت‌کننده چالش‌هایی در زمینهٔ مالی مطرح شده و سپس در طی این سه روز، شرکت‌کنندگان فرصت دارند تا نسخه‌ای از راه‌حل‌هایی که برای این چالش‌ها یافته‌اند ارائه کنند. برگزارکنندگان برای 3 تیم برتر جوایز نقدی به‌علاوهٔ 3 ماه استقرار رایگان در شتاب‌دهندهٔ فارابی جهت همکاری و حمایت، در نظر گرفته‌اند. طی این 3 ماه شتاب‌دهنده کارگاه‌های آموزشی، فضای کاری و حمایت مالی برای تیم‌ها فراهم می‌کند.

اکنون تقریباً دو هفته از شروع اطلاع‌رسانی ماراتون مالی بهشتی می‌گذرد و بسیاری از افرادی که علاقه‌مند به حضور در این رویداد هستند، این سؤال برایشان پیش آمده است که در ماراتن مالی بهشتی چه چالش‌هایی قرار است مطرح شود؟

برنامه به این صورت است که اطلاع‌رسانی دو چالش، یک هفته قبل از رویداد به شرکت‌کنندگان صورت می‌گیرد. همچنین کارگاهی تخصصی پیش از رویداد برای معرفی چالش‌ها برگزار خواهد شد و یک چالش نیز در هنگام رویداد بیان می‌شود.

پس در این مقطع زمانی بیان چالش‌ها هنوز امکان‌پذیر نیست اما راهنمایی‌هایی در رابطه با مهارت‌های موردنیاز شرکت‌کنندگان در ادامه بیان می‌شود.

برای حل چالش‌ها اولین دوره ماراتون مالی شهید بهشتی به دانش مالی خاصی نیاز ندارید. البته حضور یک تحلیلگر مالی در تیم، می‌تواند به حل چالش کمک کند اما الزامی نیست. پس می‌توانید با یک تیم برنامه‌نویسی حرفه‌ای 3 الی 5 نفره در این ماراتون شرکت کنید.

در اولین دوره ماراتون مالی شهید بهشتی چه خبر خواهد بود؟
در اولین دوره ماراتون مالی شهید بهشتی چه خبر خواهد بود؟

تیم برنامه‌نویسی هرچقدر حرفه‌ای‌تر باشد، شانس برنده شدن تیم در این رویداد بیشتر است. پیاده‌سازی باید تحت وب یا موبایل باشد و زبان پیاده‌سازی مهم نیست، اما اگر با فریم‌ورک‌هایی نظیر Flask ،DJango و Laravel پیاده‌سازی را انجام دهید، شانس بیشتری برای برنده شدن خواهید داشت.

در خصوص استفاده از کدهای آماده در این رویداد باید بگوییم استفاده از سورس کدهای متن‌باز مجاز است؛ اما استفاده از کد Null شده یا از پیش نوشته شده، امتیاز منفی خواهد داشت.

همچنین در طول برگزاری این رویداد، API انجام معاملات آنلاین در بازار سرمایه، معاملات الگوریتمی و پرداخت در لحظه به کلیه تیم‌ها تحویل داده می‌شود که می‌توانند با به‌کارگیری مستندات API ها، از آن‌ها استفاده کنند. در استفاده از API ها نیز مربیان فنی می‌توانند به تیم‌ها کمک کنند.

در خصوص اهمیت فرانت‌اِند یا بک‌اِند در فین وارز باید بگویم برای تیم داوری طراحی درست Function های نرم‌افزار شما حائز اهمیت است. ابتدا به دنبال بک‌اند و در مرحلهٔ دوم به دنبال فرانت‌اند کار مناسب باشید. این منطقی‌تر است.

درصورتی‌که همچنان به سؤالات شما پاسخ داده نشده، می‌توانید از طریق اکانت تلگرام @mashayekhali سؤالات خود را مطرح کنید.

همچنین می‌توانید برای اطلاعات بیشتر وب‌سایت فین وارز به نشانی finwars.com را ببینید و یا این رویداد را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

تلگرام: https://telegram.me/finwars

اینستاگرام: https://instagram.com/finwarscom

finwar-a-way2pay-95-10-19

فقط فراموش نکنید که اگر حداکثر تا فردا یعنی 20 دی‌ماه در این رویداد ثبت‌نام کنید از تخفیف زودهنگام بهره‌مند می‌شوید؛ کد تخفیف ثبت‌نام زودهنگام اولین دوره ماراتون مالی شهید بهشتی 50Finwars است. فراموش نکنید 18 میلیون تومان به‌عنوان جایزه انتظار 3 تیم برتر این رویداد را می‌کشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.