راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دفتر مجازی «باهم» ابزار تخصصی و خلاقانه برای حل مشکلات پرداخت و دریافت خیریه‌ها

به تازگی باهمتا یکی از استارت‌آپ‌های مطرح در حوزه فین‌تک ایران، محصول جدیدی به نام دفتر مجازی «باهم» را ارائه کرده است که خبرها نشان از این می‌دهد که این سرویس در مقایسه با سرویس‌های مشابه و شیوه‌های سنتی که در این راستا مورد استفاده قرار می‌گرفته، نه‌تنها کارآمدتر است، بلکه رکورد سرعت جمع‌آوری کمک‌های خیریه را نیز شکسته است و توانسته است پروژه‎‌هایی خیریه‌ای که در این بستر تعریف می‌شوند را اغلب در کمتر از 24 ساعت به هدف برساند و یا پروژه‌هایی که در حالت سنتی بیش از دو ماه زمان لازم بود تا به هدف برسند در کمتر از 72 ساعت به هدف خود رسیده‌اند.

یکی از آخرین پروژه‌های دفتر مجازی «باهم»، پروژه «باهم برای بیماران چاهشور» بود که سی میلیون تومان مبلغ لازم برای تجهیز آزمایشگاه چاهشور در کمتر از سه روز از طریق دفتر مجازی اداره کل خیرین وزارت بهداشت تامین شد. همه این‌ها در حالی است که «باهم» مبالغ پرداختی را مستقیماً و بدون دریافت کارمزد، به حساب نهادهای نیکوکاری واریز می‌کند. در ادامه برای آشنایی بیشتر با سرویس «باهم» که کاری از شرکت باهمتااست، متن معرفی این محصول را به نقل از وبلاگ باهمتا آورده‌ایم.

.

معرفی دفتر مجازی «باهم» ابزار تخصصی و خلاقانه برای حل مشکلات پرداخت و دریافت خیریه‌ها

باهمتا همواره تلاش کرده تا با ارائهٔ خدمات ارزش‌افزوده، نیازهای کاربران درزمینهٔ دریافت و پرداخت را برطرف کند. گروهی از کاربران ما نهادهای نیکوکاری هستند که مشکل دریافت و پرداخت دارند. پس از بررسی‌های دقیق‌تر، به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم ابزاری مناسب برای بهبود کار این نهادها ارائه و بخشی از کار آن‌ها را ساده‌تر کنیم تا نهادها بتوانند روی هدف خود تمرکز کنند. ازاین‌رو، «باهم» ساخته شد.

باهم یک دفتر مجازی برای نهادهای نیکوکاری است و به این نهادها و نیکوکارانشان کمک می‌کند تا فرایند دریافت و پرداخت را به سادگی انجام دهند. در باهم هر نهاد، بات تلگرامی جداگانه‌ای دارد.

فهرست نهادهایی که تاکنون به خانوادهٔ مهربان «باهم» پیوسته‌اند را در سایت baaham.net می‌توانید ببینید.

.

ویژگی‌های بات باهم

قلک مجازی: هر نیکوکار قلک خود را دارد و هر مبلغی که در آن واریز کند در قلک او ثبت می‌شود و مبلغ هم مستقیم به حساب نهاد واریز می‌شود. مزیت مهم آن نسبت به قلک‌های فیزیکی، کاهش هزینه‌های قلک فیزیکی و واریز بی‌درنگ آن به حساب نهاد است.

پرداخت مستمر: بسیاری از نهادهای نیکوکاری مبلغی را به‌صورت ماهیانه از اعضای خود دریافت می‌کنند ولی ازآنجاکه این فرایند دشوار و پرهزینه است، در بسیاری از نهادها انجام نمی‌شود و یا اعضا پرداخت خود را فراموش می‌کنند. این ویژگی به اعضا این امکان را می‌دهد تا یک پیام یادآوری دریافت کنند و به سادگی پرداخت خود را انجام دهند.

پرداخت موضوعی: این ویژگی پرداخت‌هایی که برای موضوعی خاص انجام می‌شوند را پوشش می‌دهد و نهاد می‌تواند گزارش آن‌ها را داشته باشد و مبلغ واریز شده را در آن موضوع هزینه کند.

باهم سرویسی رایگان برای نهادهای نیکوکاری است و همهٔ مبلغ‌های واریز شده، مستقیم به حساب نهادها واریز می‌شود و بابت این سرویس کارمزدی نه از نهادها و نه از نیکوکاران دریافت نمی‌شود.

نمونه‌ای از یک رسید که پس از پرداخت از طریق دفتر مجازی «باهم» به نیکوکار داده می‌شود را در زیر می‌بینید:

hani-way2pay-95-10-05

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.