پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
رونمایی از درگاه پرداخت موبایلی درون برنامهای پککو روی اپلیکیشن کافه بازار
در آخرین روز از نمایشگاه چهارروزه الکامپ 95، از درگاه پرداخت موبایلی درون برنامهای (aar) پککو که روی اپلیکیشن کافه بازار پیادهسازی شده با حضور مدیران ارشد شرکت پککو و کافه بازار رونمایی شد.
در ابتدای رونمایی از این محصول حمیدرضا محمدی مدیر بازاریابی خدمات نوین پککو گفت: «همزمان بااینکه کاربران به سمت اپلیکیشنهای موبایلی حرکت میکنند و هر روز اسمارتفونها و اپلیکیشنها در زندگی روزمره مردم نقش بیشتری ایفا میکنند و با توجه به اینکه پرداخت در اپلیکیشنها بهنوعی دچار مشکل بود، از مدتها پیش خلاهایی در بازار از این بابت در صنعت پرداخت احساس شد.»
.
خداحافظی با خروجِ کاربر از اپ برای انجامِ پرداخت
محمدی با اشاره به اینکه خیلی از اپلیکیشنها در گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی دچار مشکل هستند، گفت: «آنهایی هم که درگاه پرداخت اینترنتی دارند، مناسب فضای اپلیکیشن نیست؛ بهعبارتدیگر، کاربر برای پرداخت درون یک اپلیکیشن باید از آن محیط خارج شود و وارد یک فضای کاملاً متفاوت شود و بعد از انجام پرداخت دوباره وارد فضای آن اپلیکیشن شود، که کاربر از این فرایند احساس راحتی ندارد و اصلاً کاربرپسند نیست.»
وی در ادامه گفت: «بنابراین این نیاز احساس شد که ما محصولی در این حوزه داشته باشیم که این مشکل را برطرف کند. ایدهای مطرح شد که ما بتوانیم درگاه پرداخت را داخل اپلیکیشن ارائه کنیم و این مزیت را ایجاد کنیم که کاربر بدون اینکه نیاز شود از محیط اپلیکیشن خارج شود، پرداخت را با امنیتی که ما ایجاد میکنیم و تضمینی که میدهیم، انجام دهد. در همین راستا، این امر در دستور کار پککو قرار گرفت و همزمان برای اینکه این محصول هر چه بیشتر به نیاز بازار نزدیک باشد، با مدیران کافه بازار نیز قراردادی در این راستا امضا شد تا ضمن عملیاتی کردن این محصول در کافه بازار، از نیازهای روز آنها در حوزه اپلیکیشن نیز آگاه باشیم.»
.
مزیتهای درگاه پرداخت موبایلی پککو
حمیدرضا محمدی مدیر بازاریابی خدمات نوین تجارت الکترونیک پارسیان با اشاره به اینکه بیش از 3 ماه برای تولید این محصول وقت صرف شده است، گفت: «از دید ما این محصول یک محصول انقلابی است. مستحضر هستید که محصولات مشابهی هم در روزهای اخیر در همین نمایشگاه دمو شده است؛ اما مزیتی که محصول ما نسبت به محصولات دیگر داشته است این است که در بزرگترین پذیرنده موبایلی کشور راهاندازی شده است و بهزودی تراکنش در حجم انبوه را کاربران کافه بازار از این طریق انجام خواهند؛ علاوه بر این، ما با رعایت قوانین شاپرک، طوری این درگاه را طراحی کردیم که تراکنش صرفاً با ارائه 2 فاکتور، یعنی شماره کارت و رمز دوم کارت انجام میشود درصورتیکه در محصولات مشابه کاربر برای انجام تراکنش باید 4 فاکتور، یعنی شماره کارت، رمز دوم کارت، تاریخ انقضا و CVV2 را وارد کند. درواقع ما اجازه ندادیم که استفاده از اپلیکیشن سخت شود.»
.
پککو چیزی را ارائه کرده است که مشتری میخواهد
در ادامهٔ صحبتهای محمدی، مهندس عبدالعظیم قنبریان مدیرعامل پککو نیز ضمن قدردانی از تلاش همه دستاندرکاران گفت: «اینکه بین پککو و مجموعههای دانشبنیان و خلاقی مانند کافه بازار ارتباط برقرار میشود، همکاری و همفکری خوبی را ایجاد میکند.
اینکه ما در پککو در راستای نیاز مشتری حرکت میکنیم و یک مشتری خلاق مثل کافه بازار در مقابل ما قرار گرفته است باعث ایجاد انرژی میشود تا پلهپله یکدیگر را بالا بکشیم؛ یعنی مشتری این محصول پککو، یک مشتری معمولی نیست که ما برویم و نیازش را تحریک کنیم، بلکه مشتری خودش بیش از ارائهدهنده سرویس میداند که چه چیزی میخواهد و باید چه چیزی داشته باشد. درواقع این مشتری است که ما را تحریک میکند که چه سرویسهایی را برای او فراهم کنیم و این مایه خوشبختی و افتخار شرکت تجارت الکترونیک است. امیدوارم که این همکاری منجر به ارائه سرویسهای هر چه بهتر برای مردم شود.»
مدیرعامل پککو با اشاره به اینکه بیش از 32 میلیون نفر از اپلیکیشن کافه بازار استفاده میکنند، گفت: «داشتن چنین تعدادی از کاربر، یک افتخار بزرگ برای کشور است که چنین مجموعهای توانسته است خودش را به اینجا برساند. ما هم خوشحال میشویم که بتوانیم در بالندگی این مجموعه بیشازپیش، کمک کنیم و این افتخار را داشته باشیم که همکار و همراه مجموعهای مثل کافه بازار باشیم.»
.
تشریح جزئیات درگاه پرداخت موبایلی پککو
همچنین محمدجواد صمدی با اشاره به اینکه نسل اول این درگاه حدوداً دو ماه پیش آماده شده بود، در تشریح جزئیات این محصول گفت: «در پککو تلاش همکاران ما این بود که در کنار حفظ حداکثری امنیت، سادگی کاربری، تجربه کاربری و رابط کاربری خوبی را برای کاربر فراهم کنیم.»
مشاور مدیرعامل و مدیر برنامهریزی و توسعه شرکت پککو در خصوص ویژگیهای امنیتی این محصول گفت: «یکی از ویژگیهای امنیتی این درگاه این است که یک گواهینامه داریم برای اینکه کاربر بهراحتی بتواند تمایز قائل شود بین این درگاه و نرمافزارهای جعلی احتمالی دیگر که ممکن است بخواهد به شکلی روی این اپلیکیشن به کاربر نمایش داده شود؛ بهعبارتدیگر، ما از یک سیستم منحصربهفردی استفاده میکنیم که نرمافزار ما را با نرمافزارهای دیگر که احتمال فیشینگ وجود دارد، متمایز میکند.
همچنین در بخش دیگری یک دستورالعملی داده شود که کاربران آگاه میکند که بدانند چه مراحلی را باید طی کنند. همچنین ما تمام الزامات امنیتی رمز کردن اطلاعات تراکنش و ساین کردن اطلاعات برگشتی را رعایت میکنیم. در همین راستا، کاربر بعدازاینکه یک تراکنش موفق انجام میدهد، کارتش بهعنوان یک توکن ذخیره میشود و از دفعات بعدی فقط رمز دوم را وارد میکند و کارت توکِنایز شده از روی سرور ما فراخوانی و به او نمایش داده میشود.»
او در ادامه با اشاره به اینکه کاربر از طریق این سامانه امکان ذخیرهسازی تا سقف 10 تا شماره کارت را دارد، گفت: «ذخیرهسازی کارت صرفاً از طریق این ابزار انجام میشود و نه رو این ابزار؛ به این صورت که با استفاده از توکنایزشن، تمام اطلاعات به شماره موبایل کاربر متصل میشود، یک توکن ایجاد میشود و توکن روی سرور ما ذخیره میشود و وقتی کاربر از طریق شماره موبایلش درخواستی برای انجام تراکنش به ما ارسال میکند، شماره کارتهایی که از قبل با آن شماره موبایل، ذخیره شده است، همانطور به شکل توکن برای کاربر ارسال میشود و به کاربر نیز شماره کارت کامل نمایش داده نمیشود و کاربر میتواند از روی 4 رقم آخر شماره کارت و نام بانک کارتی که قصد استفاده از آن را دارد را شناسایی کند و صرفاً با ورود رمز دوم خود روی کیبورد، تراکنش را انجام دهد.
نکته مهمتر اینجاست که حتی با اینکه شماره کارت مشتری، رمزگذاری شده است ولی بااینحال، مشتری حتی رمز دومش را روی کیبورد سیستمعامل باز نمیکند بلکه روی کیبورد انحصاری پککو که ازنظر امنیتی ویژگیهای منحصربهفردی دارد، وارد میکند؛ یکی از ویژگیهای این کیبورد این است که در هر بار استفاده چیدمان متفاوتی دارد و امکان شنود شدن ندارد. این نکته را هم تأکید کنم که کاربر قبل از انجام تراکنش باید ضوابط انجام این تراکنش را خوانده باشد و تأکید کرده باشد. در آخر هم که تراکنش انجام میشود یک رسید دیجیتالی مطابق با الزامات شاپرک به کاربر ارائه میشود و کاربر مجدد بدون اینکه از اپلیکیشن خارج شده باشد، کارش را از سر میگیرد.»
صاحبان نرمافزارهای موبایلی که دارای امکان پرداخت درون برنامه هستند برای استفاده از این خدمت جدید پککو میتوانند به شرکت تجارت الکترونیک پارسیان مراجعه کنند.
خرید از بازی کلاش ناموفق بود