راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پیش‌نیازهای اتصال شبکه پرداخت ایران به ویزا و مسترکارت چیست؟

بعد از برجام یکی از مواردی که با تواتر بیشتری وارد بحث شده موضوع اتصال سیستم‌های پرداخت ایران به سیستم‌های پرداخت جهانی از جمله ویزا و مسترکارت است. شاید یکی از مهم‌ترین مسائلی که مانع از اتصال ایران به شرکت‌های بین‌المللی مانند ویزا می‌شود مسائل سیاسی باشد. با این حال در راه اتصال ایران به سیستم‌های بین‌المللی مسائل فنی هم نقش مهمی بازی می‌کند. قرار بود در رویداد پرداخت ایران به این موضوع مهم پرداخته شود.

ثنا کمرئی و مهتاب عرفاتی از واحد مدیریت ریسک و امنیت اطلاعات شرکت خدمات انفورماتیک در گزارشی به این موضوع مهم پرداختند. در ابتدای این گزارش آمده است:

بدیهی است در شرایط پساتحریم، اتصال بانک‌ها و سوئیچ ملی کشور به شبکه‌های بین‌المللی یکی از موضوعات مهم در صنعت بانکداری است. در این حوزه سه مقوله «امنیت»، «کیفیت» و «انطباق با استانداردهای بین‌المللی» اهمیت پیدا خواهد کرد. در حال حاضر یکی از چالش‌های صنعت بانکداری، تطبیق این صنعت با استانداردهای اجرایی و فنی است که در حال حاضر در دنیا استفاده می‌شود. لازم است زیرساخت‌های بانکی کشور جهت اخد مجوز برای عضویت در شرکت‌هایی مانند ویزا، مسترکارت و غیره با استانداردهای مشخص‌شده از سوی این شرکت‌ها هماهنگ شود. در ادامه با توجه به بررسی‌های انجام شده در وب‌سایت این شرکت‌ها و مستندات موجود در این سایت‌ها، قدم اول بیرای همکاری، پیاده‌سازی استانداردهای PCI-PTS، PA-DSS،PCIDSS و EMV است.

در صورت تمایل برای مطالعه متن کامل این گزارش به صورت یک فایل پی‌دی‌اف آن را از اینجا دانلود کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.