راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پرویزیان: بازآفرینی نظام بانکی سهم زیادی در رفع کمبودهای نظام بانکی خواهد داشت

رئیس کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی گفت: «ارائه سیستم‌های بانکی در حال حاضر در حد استانداردهای جهانی است اما در برخی زمینه‌ها کمبودهایی وجود دارد که بازآفرینی نظام بانکی سهم زیادی در رفع آن خواهد داشت.»

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی، کوروش پرویزیان درباره پیشرفت سیستم بانکداری الکترونیک در ایران گفت: «خدماتی که از سوی سیستم بانکی به مشتریان و تجار ارائه می‌شود، در حد استانداردهای جهانی است و زیرساخت‌های لازم توسط بانک مرکزی و سیستم بانکی کشور فراهم شده اما با این وجود تنها در برخی زمینه‌ها کمبودهایی داریم که با بازآفرینی نظام بانکی می‌توان سهم زیادی از این موارد را حل‌وفصل کرد.»

او درباره بازآفرینی نظام بانکی در عصر ارتباطات نوین گفت: «نظام بانکی به دلیل جایگاه ویژه در اقتصاد ملی و اداری کشور؛ همواره تحت نظارت ذینفعان خود قرار دارد و به این نظام توجه ویژه‌ای می‌شود. لذا اصلاح و بازسازی نظام بانکی و قوانین و مقررات این نظام اهمیت زیادی دارد.»

رئیس کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی ادامه داد: «این اصلاحات باید در راستای ایجاد ارزش قرار داشته باشد زیرا ایجاد ارزش برای ذی‌نفعان نظام بانکی اهمیت زیادی دارد.»

او با بیان اینکه، ذی‌نفعان نظام بانکی نقطه کانون عملیات بانکی هستند، گفت: «عمده قوانین و ضوابط بانکی در جهت ارتباط با مشتریان طراحی می‌شود ضمن اینکه مالکان و صاحبان سهام بانک‌ها، کارمندان بانک‌ها، رسانه‌ها و غیره هستند.»

پرویزیان با اشاره به اینکه در محور بازآفرینی و تجدید نقش بانک‌ها در نظام بانکی، در حوزه مشتریان ساده‌سازی و روان‌سازی، دستیابی به خدمات بانکی، کاهش هزینه ارائه خدمات، دوره و تداوم ارائه خدمات و سایر موارد برای مشتریان اهمیت زیادی دارد، گفت: «از سویی دیگر سودآوری، کارآوری و ایجاد ارزش‌افزوده عملکرد ازجمله مواردی است که برای سهامداران بانکی مهم است ضمن اینکه برای کارمندان بانک‌ها، ایجاد محیطی منضبط و امن و برای رسانه‌ها نیز ایجاد محیطی سالم و شفاف اهمیت دارد.»

رئیس کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی درباره ابزارهای موردنیاز بازآفرینی نظام بانکی گفت: «با توجه به موارد مذکور، بانکداری الکترونیک با بهره‌گیری از ابزارها و تکنیک‌های خاص نقش مهمی در بازآفرینی ایفا می‌کند البته طی سال‌هایی که از ارائه این نوع خدمات می‌گذرد، علی‌رغم تمام محدودیت‌هایی که برای نظام بانکی ایران ایجاد شد، ما توانستیم خدمات ارزشمندی به جامعه ارائه دهیم.»

او در پایان تصریح کرد: «البته در برخی زمینه‌ها ازجمله دستگاه‌های کارت‌خوان، دستگاه‌های خودپرداز و… با مازاد تولید محصول و خدمات مواجه هستیم و توانستیم به آن‌سوی مرزهای کشور ورود کرده و خدمات ارائه دهیم. به‌عنوان نمونه در روزهای اربعین حسینی، سیستم بانکی توانست خدمات و سرویس خوبی به زائرین در مرزهای خارجی ارائه دهد.»

ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، ۱۳ و ۱۴ دی‌ماه ۹۵ توسط پژوهشکده پولی و بانکی در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.