راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در فروشگاه جدید آمازون، کالاها را بردارید و بروید؛ خبری از صندوق پرداخت نیست

آمازون با یک نوآوری دیگر به نام Amazon Go بسیاری را به وجد آورده است. نوآوری جدید این شرکت در ایجاد فروشگاهی موسوم به Amazon Go است که می‌توانید وارد آن شوید و جنس موردنیاز را بردارید و بدون اینکه صندوق یا صفی وجود داشته باشد از در خارج شوید.

آمازون می‌گوید این فروشگاه به پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های تجربه خرید مجهز است و خریداران با نصب اپلیکیشن Amazon Go در هنگام ورود به‌طور خودکار وارد حساب آمازونشان می‌شوند و با استفاده از تکنولوژی یادگیری ماشینی و همچنین سنسور فیوژن (که در خودروهای بدون راننده مورداستفاده قرار می‌گیرد) جنس برداشته شده به‌طور خودکار در سبد فرد خریدار قرار می‌گیرد و سپس هزینه آن از روی کارت اعتباری تعریف شده کم می‌شود. در هنگامی در حال ترک فروشگاه هستید صورت‌حساب مجازی شما هم به موبایل شما ارسال می‌شود.

آمازون نخستین فروشگاهی را که به این تکنولوژی مجهز کرده در سیاتل (جایی که مقر اصلی آمازون در آن قرار دارد) است که فروشگاهی با ۱۸۰۰ فوت مربع مساحت دارد این تکنولوژی به‌خصوص بسیاری از خریدارانی را راضی خواهد کرد که از تجربه خرید در فروشگاه‌های بزرگ لذت می‌برند اما از ایستادن در صف صندوق و حساب کردن یک‌به‌یک اجناس کلافه می‌شوند.

آمازون گفته است که تمام چیزی که خریداران برای ورود به فروشگاه نیاز دارند اکانت آمازون و تلفن هوشمندی است که اپلیکیشن Amazon Go روی آن نصب شود.

آمازون می‌گوید حدود چهار سال است که دارد روی این ایده کار می‌کند که صف و صندوق را از فروشگاه‌ها حذف کند تا مردم بتوانند تجربه خرید بهتری با استفاده از یادگیری ماشینی داشته باشند.

تجربه خرید از این فروشگاه ممکن است از جنبه‌های مختلف یک تحول به حساب بیاید یکی از آن‌ها بحث امنیت است. در فیلمی که آمازون از این فروشگاه منتشر کرده شاهد آن هستیم که خریداران اجناس را از روی قفسه برمی‌دارند و داخل کیف خود می‌گذارند چیزی که در فروشگاه‌های امروزی ممنوع است.

آمازونی که آن را به بزرگ‌ترین خرده‌فروشی آنلاین جهان می‌شناسیم حالا می‌گوید این فروشگاه را افتتاح کرده اما فعلاً برای کارکنانش و قرار است تا چند ماه دیگر از اوایل سال ۲۰۱۷ آن را برای عموم افتتاح کند.

.

یک ایده نه‌چندان جدید

این آمازون نیست که نخستین بار ایده یک فروشگاه بدون صندوق را ارائه داده پیش‌ازاین آی‌بی‌ام هم به دنبال گسترش ایده خرید بدون حضور در پای صندوق را تا اندازه‌ای پیش برده بود. ایده آمازون این بود که هر محصول تگ خاصی داشته باشد اما با توجه به اینکه قیمت تگ‌ها گران بود این طرح در نهایت به موفقیت نرسید.

منبع: آی‌تی ایران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.