راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در جشنواره فین‌تک سنگاپور چه گذشت؟

محدثه دهباشی / جشنواره فین‌تک سنگاپور  از ۲۴ آبان آغاز شد و تا ۲۸ آبان ماه ادامه داشت. در این جشنواره ۵ روزه بیش از ۱۰۰ سخنران و ۷ هزار شرکت‌کننده حضور داشتند و سه کنفرانس اصلی نیز برگزار شد.

جشنواره فین‌تک سنگاپور توسط مقامات مالی سنگاپور (MAS) و با همکاری انجمن بانک‌های سنگاپور (ABS) برگزار شده است. در این جشنواره استارت‌آپ‌ها، شرکت‌ها، سرمایه‌گذاران، مؤسسات مالی و تحقیقاتی همگی در کنار هم حضور داشتند. درواقع این جشنواره به مکانی برای گردهمایی جامعه جهانی فین‌تک تبدیل شد تا دانش خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و بتوانند در این ۵روز فرصت‌های کسب‌وکاری مناسبی ایجاد کنند.

.

آزمایشگاه نوآوری

در این نشست بیش از ۲۰ آزمایشگاه نوآوری از سرتاسر جزیره تجربه‌های دست اول و فرصت‌های کم‌نظیری را به شرکت‌کنندگان ارائه دادند. دارندگان این آزمایشگاه‌ها، به شما راهکارهای فین‌تک پیش‌رو را نشان می‌دهند.

.

شبکه: فین‌تک آسیا ۱۰۰

در این رویداد افرادی که بیشترین تأثیر را بر صنعت فین‌تک منطقه داشتند، به شما معرفی می‌شوند.

.

مشارکت تیم‌ها در Hackcelerator جهانی فین‌تک

۲۰ تیم در Hackcelerator جهانی فین‌تک شرکت می‌کنند که هر یک در تلاش‌اند تا تأثیرات چشمگیری در خدمات مالی ارائه دهند. حوزه‌های فعالیت این تیم‌ها عبارت است از: KYC/‌ احراز هویت، RegTech، تجارت مالی، بیمه، سواد مالی، تعامل با مشتری، پرداخت، بازار سرمایه و مدیریت پورتفو.

.

نام تیم‌های شرکت‌کننده در هر یک از این حوزه‌ها عبارت است از:

  • بازار سرمایه: تیم hiHeedge از سنگاپور و تیم‌های t0 و Thinknum از ایالات‌متحده.
  • تعامل با مشتری: تیم Beacon Interface از تایلند و Voice از هند.
  • سواد مالی: تیم Dobot از ایالات‌متحده.
  • تأمین مالی تجارت: تیم Flowcast از ایالات‌متحده.
  • بیمه: تیم‌های fitSense از سنگاپور و TikkR از سوئد.
  • KYC/‌ شناسایی و احراز هویت: تیم Identitii از استرالیا و تیم Tradle از سنگاپور.
  • پرداخت: تیم CardUp از سنگاپور و تیم Token از ایالات‌متحده.
  • مدیریت پورتفو: تیم Huddlestock از انگلستان و تیم Capital Preference از نیوزیلند.
  • RegTech: تیم‌های AIDA Technologies از سنگاپور، APrivacy از هنگ‌کنگ و Helm از ایالات‌متحده.

همچنین در روز دوم جشنواره، نشستی برگزار شد که در آن صحبتی با مدیران سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر در خصوص استارت‌آپ‌های پورتفویی که داشتند، انجام شد. درواقع این نشست فرصت بزرگی برای این مدیران است تا چشم‌انداز کاری‌شان را به اشتراک بگذارند و همکاری‌های بیشتری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی داشته باشند. همچنین پنلی هم با عنوان چشم‌انداز اقتصاد جدید برگزار شد. اما کنفرانس‌های این جشنواره از روز سوم یعنی ۲۶ آبان برگزار شد.

در روزهای ۲۶ و ۲۷ آبان، کنفرانس فین‌تک برگزار شد. این کنفرانس موضوعات احراز هویت، پرداخت‌های موبایلی و دیجیتالی، API، بلاک‌چین و بزرگ‌داده را پوشش می‌دهد.

در روز ۲۷ آبان، کنفرانس ABS-MAS Tech Risk برگزار شد که تمرکزش روی امنیت سایبری، نظارت بر تقلب آنلاین، احراز هویت مستمر  بود. سومین کنفرانس با موضوع ABS-MAS RegTech Forum در آخرین روز جشنواره فین‌تک سنگاپور به توسعه تکنولوژی‌های مرتبط با تنظیم مقررات در سراسر دنیا پرداخت. این کنفرانس قانون‌گذاران، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران را هدف قرار می‌دهد تا به آن‌ها در افزایش کارآمدی و سودآوری و نیز کاهش موانع موجود کمک کند.

به ۱۰ نفر از افراد برگزیده بین ۵۰ تا ۲۵۰ هزار دلار سنگاپور پول نقد تعلق می‌گیرد. از شرکت‌های دیلویت، CITI، ویزا، مستر کارت، پی‌پال، UOB، CBS هم می‌توان ازجمله شرکت‌های حامی این جشنواره نام برد.

منبع: هفته‌نامه شنبه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.