راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

برندگان جایزه SESAMES رویداد تراستک 2016 / نگاهی به بخش فینتکی تراستک

دیروز، دومین روز از رویداد بین‌المللی تراستک با برنامه Fintech Stage در کاخ جشنواره کن آغاز شد. شاید این قسمت را بتوان جزو مهم‌ترین بخش‌های دومین روز از این رویداد به حساب آورد. برنامه‌ای که توسط گروه فین‌تک استیج و از ساعت 10:30 صبح در سالن کنفرانس‌های رویداد شروع شد و تا 16:45 بعدازظهر ادامه داشت.

درواقع فین‌تک استیج با همکاری تراستک در تلاش است تا برترین افراد صنعت فین‌تک را گرد هم آورد. در همین راستا سخنرانان رده‌بالایی از این صنعت در این بخش از برنامه حضور داشتند تا درباره موضوعاتی از قبیل هویت دیجیتالی، بانک‌های نئودیجیتال و پرداخت‌های کسب‌وکاری صحبت کنند. در این بخش، سخنرانی‌ها و پنل‌هایی درباره بانک‌های دیجتال، زنجیره بلوک، هوش مصنوعی و کلان داده‌ها نیز برگزار شد.

trustech-1000-way2pay-95-09-11-37 trustech-1000-way2pay-95-09-11-39 trustech-1000-way2pay-95-09-11-40 trustech-1000-way2pay-95-09-11-35trustech-1000-way2pay-95-09-11-42 trustech-1000-way2pay-95-09-11-43

کریس اسکینر، سیمون تایلور، دیوید برچ، ایندرک نیولت و مارک داودز، برخی از رهبران فکری بودند که در برنامه فین‌تک استیج رویداد تراستک 2016 سخنرانی کردند. متیو ریزی و لازارو کامپوس که دو بنیان‌گذار فین‌تک استیج هستند نیز در پنل‌های تشکیل‌شده به‌عنوان مجری برنامه حضور داشتند.

.

درباره Fintech Stage

فین‌تک استیج، مجموعه‌ای از افراد فعال که در حوزه کارآفرینی و سرمایه‌گذاری در حوزه فین‌تک هستند را درو هم جمع می‌کند. هدف این مجموعه ارتباط و اتصال سه جامعه استارت‌آپ‌های فین‌تک، سرمایه‌گذاران و مؤسسات مالی است تا نیازهای هر سه بخش را برآورده کند.

فین‌تک استیج در سال 2015 تأسیس شد و در تلاش است تا از طریق ایجاد تعاملات، پوشش‌دهی تمام حوزه‌های تکنولوژی، فناوری‌های قانون‌گذاری و فناوری‌های بیمه بتواند جامعه فین‌تک توانمند و قابل اعتمادی ایجاد کند. متیو ریزی و لازارو کامپوس که دو بنیان‌گذار فین‌تک استیج هستند؛ متیو ریزی کارشناسی چند‌زبانه است که بیش از 20 سال تجربه در بخش تکنولوژی و سرویس‌های مالی دارد و لازارو کامپوس نیز جزو 100 فرد تأثیرگذار در بخش مالی بر اساس مجله Treasury&Risk در نظر گرفته شده است.

.

برندگان جایزه SEAMES تراستک 2016

یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های تراستک 2016 که در روزهای اول و دوم برگزار شد بخش جوایز SESAMES بود. شش حوزه در این دو روز مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت روز گذشته هیئت داوران از میان 18 فینالیست این دوره، برندگان جوایز SESAMES امسال را نیز مشخص کردند. اسامی برندگان جایزه SESAMES این دوره از رویداد تراستک به این ترتیب است:

  • جایزه بهترین نوآوری در حوزه راهکارهای تراکنش الکترونیکی به راهکار دیجیتالی کمک‌های غذایی بشردوستانه شرکت فاماکو رسید.
  • جایزه بهترین نوآوری در حوزه راهکارهای خرده‌فروشی به Remote Key Loading Service از شرکت VirtuCrypt اهدا شد.
  • در بخش تولید و تست جایزه بهترین نوآوری به راهکار نرم‌افزاری Network Bridge از شرکت Comprion رسید.
  • بهترین جایزه نوآوری در بخش اینترنت اشیا به شرکت IoTize اهدا شد.
  • بهترین جایزه در بخش دولت الکترونیک به Happy Flow Smart Cities از شرکت Vision-Box اهدا شد.
  • و در بخش امنیت سایبری جایزه بهترین نوآوری به شرکت BioSSL اهدا شد.

trustech-1000-way2pay-95-09-11-22 trustech-2016-can-1000-way2pay-95-09-10-11

همچنین استیج اصلی دومین روز رویداد هم با توجه ویژه‌ای که به استارت‌آپ‌ها داشت از ساعت 10:30 تا 17 در سالن کنفرانس‌ها برگزار شد. علاوه بر استارت‌آپ‌ها، غرفه‌داران و اسپانسرها نیز در این بخش به معرفی کوتاهی از آخرین محصولات و خدماتشان در حوزه‌های فین‌تک، اینترنت اشیا، پرداخت و هویت دیجتالی پرداختند.

برخی از شرکت‌های حاضر در استیج اصلی دومین روز رویداد عبارت‌اند از جمالتو، مسترکارت، بیوسل، اوول مانی، یلو، کی‌پاسکو، ویژن-باکس، وتک و کمپریون.

از دیگر اتفاقات این رویداد هم می‌توان به راه‌اندازی نخستین دستگاه کارت‌خوان مبتنی بر اندورید شرکت اینجنیکو اشاره کرد. همچنین کمپانی یلو، محصول جدید خود به نام یلوپد را در رویداد تراستک 2016 رونمایی کرد. یلوپد، نسل سوم پایانه‌های پرداخت است که با همکاری مایک اوسمز، دنیل موریس-ولری و معاون سابق مدیرعامل Visa Europe ساخته شده است. یلوپد درواقع پلتفرم بازاریابی و پرداخت است که برای تلفن‌های ثابت و همراه کارآیی دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.