راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آزمایش قابلیت خرید آنلاین در اینستاگرام

اینستاگرام برای ممکن کردن خرید در محیط این برنامه ارائه خدمات آزمایشی فروش آنلاین خود را با همکاری 20 شرکت تجاری آغاز کرده است. این خدمات تنها روی نسخه آی‌او‌اس این برنامه و برای کاربران آمریکایی در دسترس است.

شرکت‌های فروشنده برای ارائه این خدمات باید از برچسب یا تگ روی عکس‌های محصولاتشان استفاده کنند. این برچسب‌ها در پشت دکمه «ضربه بزنید تا محصولات را مشاهده کنید» یا Tap to view products مخفی شده‌اند.

بعد از ضربه زدن و انتخاب محصول موردنظر، کاربران صفحه‌ای را در محیط برنامه اینستاگرام مشاهده می‌کنند که شامل قیمت و ویژگی‌های محصول یاد شده، عکس‌های اضافی و دکمه حالا خرید کند برای خرید محصول مذکور در وب است.

پیش‌ازاین فیس‌بوک خدمات یاد شده را ارائه می‌کرد و حالا اینستاگرام که در تملک فیس‌بوک است هم به ارائه خدمات فروش آنلاین روی آورده است تا از این طریق هم توجه شرکت‌های تجاری را جلب کند و هم سود قابل‌توجهی را از این طریق از آن خود کند.

اینستاگرام از محل فروش هر کالا پولی دریافت نمی‌کند و در عوض از هر شرکت تجاری بابت نمایش محصولاتش به افرادی که آن‌ها را دنبال نمی‌کنند، درآمدی کسب می‌کند. امری که از هم‌اکنون نگرانی‌ها در مورد نقض حریم شخصی کاربران را افزایش داده است.

اینستاگرام در حال حاضر حدود 500 هزار آگهی‌دهنده دارد. این شرکت چهار سال قبل توسط فیس‌بوک با پرداخت یک میلیارد دلار خریداری شد.

منبع: خبرگزاری فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.