راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آقای حکیمی! از شما انتقاد می‌کنیم چون از مدیران دولتی پنبه‌به‌گوش نیستید

مهدی عبادی؛ کارشناس حوزه پرداخت / هفته گذشته در گروه تلگرامی راه پرداخت بحثی در خصوص خبرهای روز حوزه پرداخت کشور به وجود آمد که انتقادات ذکر شده در گروه، موجب دلخوری و ناراحتی آقای حکیمی شد و آقای حکیمی همه را دعوت به رعایت انصاف کردند. لازم دانستم تا در خصوص کدورت ایجاد شده در بحث، توضیحاتی را در یادداشتی بیان کنم.

نگارنده همواره معتقد بوده که استفاده از اصطلاح انتقاد سازنده و انتقاد مخرب یک غلط مصطلح است و چیزی به نام انتقاد غیر سازنده وجود ندارد و اگر کسی انتقادی از بانک مرکزی می‌کند و ایراداتی را وارد می‌داند، نیت و رویکرد او خیرخواهانه است و اگر شخصی هم ایراد مشخصی از یک مطلب به‌صورت مشخص نمی‌گیرد و فقط غر می‌زند، اسم آن دیگر انتقاد نیست و نباید اسمش را گذاشت انتقاد مخرب.

از این سطر به بعد، روی سخنم با دوست، همکار محترم و کارشناس خبره حوزه پرداخت، آقای حکیمی است.

آقای حکیمی مقصر خود شما هستید که تمام انتقادها به سمت شما سرازیر می‌شود. مقصر خود شما هستید که حتی انتقاد از دیگران هم به سمت شما سرازیر می‌شود. این به این دلیل است که شما تنها گوش شنوای بانک مرکزی هستید. شما تنها کسی هستید که اهل گفتمان است. این‌ها را نمی‌گویم که شما گوش شنوا بودن را متوقف کنید، بلکه این‌ها را می‌گویم که به زبان آورده باشم و خواهش کنم که ادامه دهید، چراکه کشور بیشتر به افرادی مانند شما نیاز دارد تا چوب‌پنبه‌به‌گوشانِ موجود.

اگر قرار باشد اتفاق مثبتی در این کشور در حوزه مالی بیفتد، با چنین رویکردهایی اتفاق خواهد افتاد. فراموش نمی‌کنیم که وقتی استارت‌آپ‌ها برای مدتی تعطیل شدند، شما تنها کسی بودید که جلسه تشکیل دادید و جوانان را دعوت به گفتگو کردید و درنهایت مشکلشان حل شد. فراموش نمی‌کنیم که به جلسه فینتاک آمدید و یک‌بار نقاط تاریکی که در این حوزه وجود داشت را روشن کردید.

خواهش می‌کنیم این راه را ادامه دهید و خسته نشوید و اجازه بدهید که ما هم هر موقع شما را می‌بینیم، از همه انتقاد کنیم و روی صحبت ما شما باشید و همه تقصیرها را گردن شما بیندازیم.

بگذارید شما را مقصر بدانیم در افزایش نرخ بهره و هزار کسری و اشتباه دیگر، بگذارید شما را مقصر بدانیم برای کارهای اشتباهی که دیگران می‌کنند و این امکان را از ما نگیرید. ما هم مثل شما دلسوز این مملکت هستیم و وطن‌پرست.

کارهای خوبی که در حوزه پرداخت و بانکی کشور انجام شده و می‌دانیم که شما در بیشتر این اتفاقات در این سال‌ها تأثیر داشته‌اید و چه‌بسا قوه محرک آن عملکردهای مثبت بوده‌اید، سطح سلیقه ما را بالا برده است. می‌دانیم که جایگاه کنونی پرداخت در کشور، بدون شما در این نقطه نمی‌بود. مقصر خود شما هستید که سطح سلیقه ما را بالا بردید، پس به ما خرده نگیرید اگر طلب بیشتر و بهتر می‌کنیم. خواهش می‌کنیم این مسیر را ادامه بدهید، چراکه کم‌فروش بسیار داریم در میان مدیران ارشد کشور و در شرایط کنونی نیاز به مدیرانی مثل شما داریم که کم‌فروشی نکنند. مدیری که وجود این همه انرژی را درک کرده و تلاش می‌کند که این انرژی خنثی نشود.

می‌بینید! ما نکات مثبت را هم می‌بینیم، اما در زمان انتقاد کسی نباید یاد نکات مثبت بیفتد. خواهش می‌کنیم خسته نشوید.

1 دیدگاه
  1. علی فارمد می‌گوید

    این یادداشت حرف های من هم بود، چرا که همین الان که این نظر را مینویسم نزدیک به 10 روز است که با یک مدیر دولتی چوب پنبه به گوش طرفم تا بیاید و فینتکی ها را از نزدیک ببیند و حرف بزند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.