راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مرتفع‌ترین دستگاه خودپرداز جهان در کشور همسایه ایران

ترین‌ها همیشه جذاب هستند؛ چندی پیش در راه پرداخت بلندترین دستگاه خودپرداز جهان را معرفی کردیم که بیشتر جنبه تبلیغاتی داشت. ولی امروز می‌خواهیم مرتفع‌ترین دستگاه خودپرداز جهان را به شما معرفی کنیم.

مرتفع‌ترین دستگاه خودپرداز جهان در چند قدمی جنوب شرقی کشورمان، در کشور همسایه یعنی پاکستان قرار دارد. این دستگاه خودپرداز که در ارتفاع 4693 متری از سطح دریا در منطقه کوهستانی خونجِراب نصب شده، متعلق به بانکی ملی پاکستان است. (+) (+) (+)

مرتفع‌ترین دستگاه خودپرداز جهان در کشور همسایه ایران
مرتفع‌ترین دستگاه خودپرداز جهان در کشور همسایه ایران

athigh-1000-way2pay-95-08-11a

این دستگاه خودپرداز تنها در طول روز کار می‌کند و منبع برق خود را از یک ژنراتور دریافت می‌کند و ارتباطش از طریق ماهواره انجام می‌شود. همچنین با توجه به سرمای بالای ارتفاعات، برای اطمینان از کار کردن مرتفع‌ترین دستگاه خودپرداز جهان در دمای زیر صفر درجه سانتی‌گراد، مراقبت‌های خاصی برای آن در نظر گرفته شده است.

البته بد نیست بدانید که تا چندی پیش، لقب مرتفع‌ترین دستگاه خودپرداز جهان به بانک اتحادیه هند تعلق داشت که در سال 2003 در ارتفاع 4358 متری نصب شده بود. این خودپرداز در یک مسیر کوهستانی که هند را به منطقه خودمختار تبت وصل می‌کند نصب شده بود.

inhigh-a-1000-way2pay-95-08-11 inhigh-1000-way2pay-95-08-11

بانک ملی پاکستان با بیش از 1400 شعبه در پاکستان و بهره بردن از سرویس‌های آنلاین و شعب الکترونیک، در پکن، تاشکند، شیکاگو و تورنتو نیز دفتر نمایندگی دارد.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم گزارش «بزرگترین ابتکار در تاریخ بانکداری ایران / داستان اولین خودپرداز در خاورمیانه» را که یکی از پربازدیدترین گزارش‌های راه پرداخت درباره دستگاه خودپرداز است را ببینید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.